دلیل روشن نشدن گوشی اندرویدی چیست؟ + [ راهکارهای رفع مشکل ]

دلیل روشن نشدن گوشی اندرویدی می تواند متفاوت باشد، در برخی موارد به پاور آن بستگی دارد و گاهی شارژر یا سوکت با مشکل مواجه می شود. در هر حال این بهترین عملکرد سیستم عامل گوشی اندروید با مشکل مواجه شده و کاربران قابلیت استفاده از گوشی خود را ندارند. البته در برخی موارد درصد کمی از این مشکلات به دلایل عملکرد نادرست سیستم عامل است و معمولا باید به دنبال مشکلات سخت افزاری باشید. جدید ترین اخبار و ترفند های تکنولوژی را به معرفی دلایل روشن نشدن گوشی اندرویدی و چگونگی رفع اشکال آن اختصاص داده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

دلیل-روشن-نشدن-گوشی-اندرویدی-چرا-گوشی-اندریودی-روشن-نمیشه

دلیل روشن نشدن گوشی اندرویدی چیست؟

در سالهای اخیر و با ورود انواع گوشی‌ های هوشمند به بازار رقابت بین کمپانی های سازنده بالا گرفت، به نحوی که هر یک در حال طراحی و تولید بهترین مدل ها برای جلب توجه کاربران هستند. در این میان ممکن است برخی از این گوشی ها با مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روبرو شوند که در نتیجه منجر به خاموش شدن گوشی می شود.
خاموش شدن گوشی اندرویدی همانا و بالا رفتن استرس نیز همان، چرا که در حال حاضر قیمت انواع گوشی های اندرویدی و بهترین گوشی های آیفون به حدی زیاد شده که معمولاً افراد به دنبال راه برای تعمیر مشکلات و خرابی گوشی هستند تا تعویض آن.

این که گوشی اندرویدی بدون دلیل خاموش شود ممکن است بدون شک شما را به فکر وا دارد، همانطور که عنوان شد از عمده دلایل ضعف سیستم عامل می تواند یکی از دلایل روشن نشدن گوشی اندرویدی باشد اما معمولاً دلایل سخت افزاری با قوت بیشتری در ذهن افراد جای می گیرد. عمده دلایل روشن نشدن گوشی اندرویدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کلید پاور

همانطور که می دانید در انواع گوشی های ساده و هوشمند یک دکمه یا کلید تحت عنوان کلید خاموش/ روشن یا پاور قرار دارد که به واسطه آن می توانید دستگاه را روشن و خاموش کنید. این کلید می‌ تواند تاثیر زیادی در کیفیت و عملکرد گوشی داشته باشد و یکی از مهم‌ ترین دلایل خاموش و روشن شدن گوشی اندرویدی است. چنانچه این کلید با مشکل مواجه شود شما به هیچ عنوان نمی توانید گوشی را روشن کنید و پس در صورت روشن نشدن گوشی اندرویدی به سراغ کلید پاور رفته و از سلامت آن مطمئن شد تا بتوانید موارد دیگری را مورد بررسی قرار دهید.

دلیل-روشن-نشدن-گوشی-اندرویدی--مشکلات-مربوط-به-شارژ-را-بررسی-کنید

شارژ گوشی

خب به سراغ دومین دلیل روشن نشدن گوشی اندرویدی برویم که اصلی‌ ترین دلیل نیز شناخته شده است بدون شک نداشتن شارژ در بهترین گوشی های هوشمند نیز باعث خاموش شدن آنها می شود. چنانچه دکمه پاور سالم بود حتماً به سراغ میزان شارژ بروید، ممکن است که شارژ گوشی شما خراب شده و تمام شده باشد در چنین حالتی حتی دکمه‌ پاور نیز عملکرد درستی ندارد پس لازم است که در صورت مواجه شدن با این شرایط ابتدا گوشی را به شارژ وصل کرده تا از داشتن یا نداشتن شارژ مطلع شوید. البته گاهی ممکن است که سوکت شارژ را مملو از گرد و غبار باشد و به دلیل وجود جرم امکان اتصال فراهم نشود پس حتما این موارد را نیز بررسی نمایید.

دلیل-روشن-نشدن-گوشی-اندرویدی-گوشی-خود-را-از-اول-راه-اندازی-کنید

ری استارت کردن

یکی از مهم ترین و جالب ترین راهکار های تمام ایرانیان در مواجه با خرابی انواع دستگاه و تجهیزات خاموش روشن کردن گوشی است که در ۶۰ درصد قضیه می تواند حلال مشکل باشد. در این شرایط نیز پیشنهاد می‌ کنیم در صورت تست کردن دو راه قبلی و نتیجه نگرفتن گوشی را یکبار از اول راه اندازی کنید. برای این کار می‌ توانید باتری را خارج کرده و سپس پس از چند ثانیه آن را راه اندازی کنید.  اما در سری گوشی‌ های هوشمند با باتری قوی که قابلیت جداسازی باتری در آنها فراهم نیست می توانید برای مدت چند ثانیه دکمه پاور را فشار داده و امیدوار باشید که گوشی مجدداً روشن شود.

دلیل-روشن-نشدن-گوشی-اندرویدی-باتری-گوشی-خود-را-چک-کنید

باتری

از عمده دلایلی که سبب روشن نشدن گوشی اندرویدی می‌شود ضعف باتری می باشد. چنانچه چند سالی است که از باتری استفاده می کنید وقت آن رسیده تا آن را تعویض نمایید زیرا قدرت و توانایی اولیه خود را از دست داده و نمی تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.

علاوه بر این ممکن است به دلیل عوامل محیطی به دلیل شرایط و عوامل محیطی مانند هوای خیلی سرد شدن گوشی و یا ضربات متمادی باتری با مشکل مواجه شود و چنانچه این مسائل وجود نداشت و باتری خود را تازه خریده اید می توانید با چک کردن آی سی شارژر گوشی از سلامت بازی نیز مطمئن شوید.

دلیل-روشن-نشدن-گوشی-اندرویدی-در-صورت-روشن-نشدن-گوشی-صفحه-نمایش-را-بررسی-کنید

صفحه نمایش

دلیل روشن نشدن گوشی اندرویدی ضعف صفحه نمایش می باشد. ممکن است صفحه نمایش با مشکل مواجه شده و قابلیت نمایش تصاویر را نداشته باشد و از کجا بفهمیم که این مشکل پیش آمده باشد؟ خب ساده است ابتدا به مدت ۳۰ ثانیه دکمه پاور گوشی خود را نگه دارید تا از روشن شدن آن اطمینان حاصل کنید سپس لحظه صبر کن تا تمامی نرم‌ افزار های گوشی راه اندازی شود. حالا نوبت آن است که صفحه نمایش را چک کنید برای این کار می توانید با یک گوشی دیگر به سیم کارت خود زنگ بزنید، چنانچه صفحه نمایش تماس برقرار شد، اما اطلاعاتی روی صفحه نمایش درج نشد پس می توانیم مطمئن شوید که مشکل از این ناحیه می باشد.ا اگر زنگ گوشی نیز به صدا درنیامد پس مطمئن باشید که ضعف از طرف صفحه نمایش نیست

راهکارهای مناسب برای رفع مشکل روشن نشون گوشی اندروید

با توجه به موارد عنوان شده و آشنایی با دلیل روشن نشدن گوشی اندرویدی دنبال راهکارهایی برای رفع این مشکل باشید اما چطور می توان این مسائل را برطرف کرد؟

ری استارت کردن گوشی

یکی از راهکار های مهم و اساسی استفاده از کامپیوتر یا لپتاپ است:

  • در گام اول می‌ توانید با توجه به یک از کابل انتقال دیتا این دو دستگاه را به هم متصل نمایید
  • خوب در مرحله دوم پس از گذشت ۱۵ دقیقه از اتصال این دو دستگاه، حالا باید کابل را از گوشی جدا کنید
  • ۱۰ ثانیه صبر کنید و دوباره کاب را به گوشی متصل نمایید
  • پس از گذشت ۳۰ دقیقه از اتصال مجدد دو دستگاه حالا کلید پاور را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید
  • روی صفحه نمایش شما متنی ظاهر می‌شود که در میان آنان باید گزینه ی ری استارت را پیدا و روی آن کلیک نمایید
  • چنانچه با گذراندن مراحل فوق شما نمی توانید دکمه ریستارت گزینه ریستارت را پیدا کنید مجدداً دکمه پاور را ۳۰ ثانیه فشار دهید۔

ریست کردن گوشی

علاوه بر مورد فوق یکی دیگر از راهکار های بر طرف کردن دلایل روشن نشدن گوشی باعث پاک شدن حافظه کلی گوشی خواهد شد و شما نمی توانید دیگر به اطلاعات موجود روی گوشی دسترسی داشته باشید

برای ریست کردن گوشی می بایست مراحل زیر را به درستی انجام داد:

در گام اول کلید پاور را به همراه دکمه کم کردن صدا با هم فشار دهید تا لوگوی اندروید روی صفحه نمایش ظاهر شود

پس از مشاهده لوگوی اندروید کلید کم و زیاد کردن صدا را همزمان با هم چند ثانیه فشار دهید تا به صفحه ی ریکاوری ارجاع داده شوید

خوب حالا مجدداً باید دکمه پاور را برای چند لحظه فشار دهید

خب پس از اینکه به صفحه ریست منتقل شده اید، صفحه نمایش شما لمس و تاچ خود را از دست داده است.  برای اینکه بتوانید موارد را انتخاب کنید، می توانید از گزینه از کلید صدا برای انتخاب  Wipe Data/Factory Reset  استفاده نمایید پس از جابجا کردن گزینه ها می توانید با فشار دادن کلید پاور و آن را انتخاب کنید.

خبب پس از انتخاب کردن ریست کارخانه یا Factory Reset باید روی گزینه Yes—Erase all Data کلیک کنید تا روند ریست شدن گوشی با موفقیت انجام شود

لازم به ذکر است که بدانید یکی از دلایل روشن نشدن گوشی، پر شدن حافظه کاذب است و می بایست به روش های خاصی آن را پاک کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم با فلش کردن گوشی بهترین راه را انتخاب کنید. چنانچه تمامی موارد عنوان شده را انجام دادید و مجدداً با صفحه سیاه گوشی مواجه شدید بدون شک مطمئن باشید که گوشی شما خراب شده و باید به فکر یک گوشی جدید دیگری باشید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.