آموزش فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام [ آموزش کاملاً تصویری ]

در مبحث امروز با اموزش فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام به صورت تصویری و مرحله به مرحله همراه شما عزیزان هستیم. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی به شمار می رود و کاربران زیادی در سراسر جهان از این برنامه استفاده می کنند. محبوبیت این شبکه به قدری زیاد است که بسیاری از آن را به عنوان شغل و برخی دیگر برای معرفی کسب و کار خود انتخاب کرده اند و از طریق آن درامد کسب می کنند.

آپدیت جدید اینستاگرام قابلیت های زیادی در اختیار کاربران خود قرار می دهد و به همین ترتیب توانسته طرفداران زیادی در تمام دنیا به دست بیاورد. این شبکه اجتماعی همچنین امکانات فوق العاده ای در خصوص امنیت اطلاعات کاربران در دسترس آن ها قرار می دهدکه برخی به صورت پیش فرض و برخی دیگر به واسطه ربات اینستاگرام عمل میکنند.. یکی از این امکانات بی نظیر، ورود دو مرحله ای نام دارد که امنیت حساب ها را به شدت بالا می برد.

در صورتی که شما هم از میلیون ها کاربر اینستاگرام هستید، پیشنهاد می کنیم همین لحظه به سراغ برنامه اینستاگرام خود  رفته و قابلیت ورود دو مرحله ای آن را فعال کنید. به این ترتیب خطر ریسک شدن حساب خود را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهید داد.

ورود دو مرحله ای اینستاگرام

توضیحاتی در خصوص فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام

اگر از کاربران اینستاگرام باشید، احتمالاً با دو مرحله ای به اینستاگرام آشنایی دارید. احراز هویت دو مرحله ای یک ویژگی امنیتی است که می تواند خطر هک حساب های مختلف شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. گزینه ورود دو مرحله ای در سرویس های مختلف موجود است که برخی از آنها شامل حساب Google ، WhatsApp ، Telegram و موارد دیگر است.

هنگام فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای برای یک حساب خاص ، فقط وارد کردن رمز اصلی هنگام تلاش برای ورود به سیستم کافی نخواهد بود و باید هویت خود را به روش دیگری که انتخاب کرده اید تأیید کنید. بنابراین، احراز هویت کاربر شامل دو مرحله است.

فعال کردن ورود دو مرحله ای می تواند دسترسی افراد مختلف را به حساب های کاربری تقریبا غیرممکن کند. هنگامی که ویژگی احراز هویت دو مرحله ای برای حساب شما فعال شد، حتی اگر شخصی به رمز عبور یا اطلاعات اصلی شما دسترسی داشته باشد، نمی تواند وارد سیستم شده و اطلاعات را بدزدد زیرا مرحله دوم احراز هویت است. از آنجا که اینستاگرام مکانی برای بارگذاری و ارسال فایل های شخصی و ویدئویی است، توصیه می کنیم حتما ویژگی ورود  2 مرحله ای را برای آن فعال کنید.

 

اموزش فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام

اگر می خواهید ویژگی ورود دو مرحله ای اینستاگرام را فعال کنید، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه Instagram را در تلفن Android یا iOS خود راه اندازی کنید. از منوی پایین صفحه به برگه پروفایل بروید. در نسخه اندروید، باید روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید، اما در نسخه iOS باید روی نماد چرخ دنده در همان قسمت ضربه بزنید.

ورود دو مرحله ای اینستاگرام

پس از لمس گزینه ذکر شده، به منویی هدایت می شوید که در آن گزینه Authentication Two-Factor ارائه شده است. روی این گزینه ضربه بزنید.

ورود دو مرحله ای اینستاگرام

حال باید روی گزینه Require Security Code کلیک کنید تا فعال شود.

سپس در پنجره نمایش داده شده، گزینه Turn On را انتخاب کنید.

در این حالت، اینستاگرام یک پیام متنی حاوی یک کد امنیتی ویژه برای شما ارسال می کند. کدی که از طریق پیامک دریافت کرده اید را در برنامه اینستاگرام وارد کنید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر هنوز شماره تماس خود را در حساب اینستاگرام خود فعال نکرده اید، ابتدا باید شماره تماس خود را فعال و تأیید کرده و سپس کد امنیتی دو مرحله ای را دریافت کنید.

 

پس از ارائه کد تأیید، اینستاگرام برخی از کدهای امنیتی یا به اصطلاح کدهای پشتیبان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید در شرایط خاص از آنها استفاده کنید. می توانید با انتخاب گزینه Copy Codes ، آن ها را کپی و هرجای دیگر ذخیره کنید، یا برای گرفتن این اسکرین شات ها روی Take Screenshot  شات ضربه بزنید تا در مواقع مورد نیاز به آنها دسترسی پیدا کنید.

این کار تأیید دو مرحله ای اینستاگرام را تکمیل می کند. از این پس، هر بار که سعی می کنید وارد حساب اینستاگرام خود شوید، باید دو مرحله احراز هویت را پشت سر بگذارید، بنابراین فقط داشتن رمز حساب برای شما کافی نیست.

 

جمع بندی

همانطور که مشاهده می کنید، در این مقاله ما آموزش فعال کردن ورود دو مرحله ای اینستاگرام را به صورت تصویری بررسی کردیم. با استفاده از این گزینه، دیگر خیالتان از بابت امنیت حساب خود راحت خواهد شد!

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.