معرفی استارتاپ های حوزه بازی در ایران + [ مشخصات کامل]

در طی چند سال گذشته حوزه گیم و بازی سازی در ایران شتاب گرفته است و هر بار به تعداد استارتاپ های بازی های رایانه ای اضافه می شود که می تواند نشان دهنده یک آینده روشن برای این صنعت جذاب باشد. متاسفانه کشور ما نسبت به سایر کشورهای پیشرو در حوزه بازی، دارای تعداد کمتری استارتاپ های موفق بازی سازی است اما با ورود تکنولوژی های جدید مخصوصا هوش مصنوعی، بهترین موتورهای بازی سازی، زبان های برنامه نویسی قوی و … روز به روز روی استارتاپ های ایرانی بازی، سرمایه گذاری های زیادی می شود. در ادامه جدیدترین اخبار تکنولوژی قصد داریم تا شما را با مهم ترین استارتاپ های بازی در ایران آشنا کنم که البته شاید همین لحظه که در حال خواندن این محتوا هستید، به این استارتاپ ها افزوده شده باشد اما لیستی که در حوزه استارتاپ های موفق بهترین بازی رایانه ای موجود است را در بخش بعدی می توانید مشاهده کنید.

استارتاپ های حوزه بازی در ایران

لیست استارتاپ های بازی در ایران

1- نهانه: هدف این استارتاپ بازی سازی در ایران، ارتقای کیفیت تجربه سفر، سعی در افزایش رضایت و ماندگاری گردشگران در یک استان، افزایش بازدید از جاذبه های گردشگری و … می باشد. نهانه اولین بازی گردشگری مکان محور در ایران است که تجربه بازدید و آشنایی با مکان های مختلف را از طریق بازی به شما می دهد.

2- بازی های درمانی شادرام: از جمله استارتاپ های موفق بازی در ایران می توان به شادرام اشاره کرد که در حوزه بازی درمانی و تولید بازی های شناختی فعالیت می کند. هدف از این استارتاپ حوزه بازی، تولید بازی های فکری، شناختی و معمایی جهت بالا بردن سطح هوش و شناخت بهتر خلاقیت های افراد و مخصوصا کودکان می باشد.

3- استودیو بازی سازی آنباند: این استارتاپ بازی در سال 1392 شروع به فعالیت کرده است و کارهای مختلفی در حوزه گیم انجام می دهد مانند: تولید بازی های با کیفیت و استاندارد، فعالیت در حوزه گیمیفیکیشن، تولید باز های مجهز به تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، توسعه تمامی بازی ها بر روی پلتفرم های مختلف مانند کامپیوتر شخصی، اندروید، ios و …

4- نوین اندیشه پردازان آمولای: این استارتاپ در سال 1392 و توسط دانشجویان و اعضای انجمن علمی علوم کامپیوتر دانشگاه گیلان راه اندازی شده است و فعالیت های این استارتاپ نیز در حوزه تولید بازی های رایانه ای روی پلتفرم های مختلف می باشد.

5- استودیو گونای: این استودیو بازی سازی در سال 1388 تاسیس شد که بازی های خوبی را در کارنامه خود ثبت کرده است. مثلا  بازی معروف جدل بر روی سرعت که در سال 2013 وارد بازار شد متعلق به این استودیو بازی سازی است که توانست در آن زمان بیش ترین تعداد دانلود را در بین بازی های به خود اختصاص دهد.

استارتاپ های حوزه بازی در ایران

6- فناوران آروند پاسارگاد: از دیگر استارتاپ های بازی می توان به این مورد اشاره کرد که فعالیت حرفه ای خود را از اوایل سال 1394 شروع کرده است.

7- کنسول: کنسول نیز یکی از استارتاپ های بازی در ایران می باشد که البته تمرکز خود را بر روی اشتراک گذاری آموزش های حوزه بازی گذاشته است. هدف فرهنگ سازی بازی و کمک به افرادی است که می خواهند در این زمینه ورود پیدا کنند.

8- لیگوکاپ (سامان آوران رقابت آفرین): از دیگر استارتاپ های ایرانی بازی می توان به لیگوکاپ اشاره کرد که در حوزه برگزاری مسابقات بازی سازی و ایجاد حس رقابت بین بازی سازان ایرانی فعالیت می کند.

9- ادابازی (پانتومیم): همان طور که از اسم این استارتاپ نیز مشخص است، هدف آن پیاده سازی پانتومیم در قالب بازی های رایانه ای می باشد که این استارتاپ در سال در سال 1397 در جشنواره وب و موبایل، توانست تندیس بازی منتخب سال را نیز به خود اختصاص دهد.

10- استودیو بازی سازی یوزپا: آخرین مورد در لیست استارتاپ های بازی می توان به این مورد اشاره کرد که به طور خلاصه هدف این استارتاپ، تولید کتاب‌های داستانی تعاملی الکترونیکی و همچنین بازی های متنوع و استاندارد برای کودکان می باشد.

 

کلام آخر  

در این مقاله 10 مورد از استارتاپ های بازی در ایران را برای شما لیست کردم تا بیش تر با استارتاپ های ایرانی بازی آشنا شوید که امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.                                               

 

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.