بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی مدل ۱۴۰۰+(مشخصات کامل)

یکی از رشته هایی که بیش از اندازه به لپ تاپ ها وابسته است شاخه رشته های مهندسی است. مهندسان برای کارهای مختلف از جمله محاسبات، نقشه کشی، برنامه ریزی و…. نیاز به یک لپ تاپ خوب و قدرتمند دارند. شاید شما هم مانند بسیاری از افراد به درستی ندانید که کدام لپ تاپ برای مهندسی بهتر است؟ و بهتر است شما کدام را بخرید؟ به همین دلیل تصمیم گرفتم در این مقاله به معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی در بازه های قیمتی مختلف بپردازم تا با خیال راحت بتوانید یک خرید عالی داشته باشید. با من تا انتهای این مقاله همراه باشید.

بسیاری به اشتباه فکر می کنند که لپ تاپ های مهندسی همان ویژگی های لپ تاپ های عادی را دارند و فکر می کنند یک لپ تاپ معمولی برای کارهای مهندسی مناسب است. به همین دلیل است که بعد از مدتی از خرید خود پشیمان می شوند. توجه نداشتن به ملاک های انتخاب لپ تاپ مهندسی می تواند موجب یک خرید نادرست و ضرر بسیار زیادی شود.

بهترین لپ تاپ مهندسی

من قصد دارم تا در این مطلب به شما 10 تا از بهترین لپ تاپ حرفه ای برای مهندسی را در بازه های قیمتی متفاوت و با توجه به رشته های مختلف مهندسی به شما معرفی کنم. اما بهتر است قبل از اینکه به سراغ بهترین ها برویم به ملاک ها و ویژگی های یک لپ تاپ حرفه ای بپردازیم.

بهترین لپ تاپ مهندسی HP-DA2211-A

 

ویژگی های یک لپ تاپ مخصوص کارهای مهندسی:

پردازنده قوی:

اولین و مهم ترین اصل در انتخاب یک لپ تاپ مناسب مهندسی پردازنده آن است. خیلی ساده بخواهم بگویم اگر لپ تاپ شما از پردازنده قوی ای برخوردار نباشد شما عملا با لگ و کندی زیادی در هنگام کار کردن با لپ تاپ و در برنامه های مختلف رو به رو می شوید که مانع از فعالیت درست شما می شود. بنابراین بهتر است ملاک اصلی خود را بر روی پردازنده مرکزی یا همان CPU قرار دهید.

هارد ssd:

یکی از فرق های یک لپ تاپ عادی با یک لپ تاپ مخصوص مهندس دقیقا در همین جا مشخص می شود. لپ تاپ های معمولی بیشتر فضا برای آنها مهم است اما در لپ تاپ های مهندسی SSD بودن هارد و سرعت آن از اهمیت زیادی برخودار است تا سیستم بسیار سرعت بالایی داشته باشد و دیتا ها را در کمترین زمان ممکن بخواند و بارگذاری کند. البته هارد های SSD قیمت بسیار زیادی دارند بنابراین نمی توان انتظار داشت که در مدل های معمولی و ارزان قیمت شما شاهد SSD باشید. معمولا SSD در لپ تاپ های چند ده میلیون به بالا دیده می شود. اگر لپ تاپ شما SSD ندارد حتما توجه کنید که آیا قابلیت اتصال SSD را دارد یا نه؟

باتری مناسب:

سومین ملاکی که باید در اولویت قرار دهید باتری لپ تاپ است. اگر باتری لپ تاپ ضعیف باشد و مدام شارژ خالی کند عملا به شما اجازه درست کار کردن را نمی دهد. درست است که لپ تاپ ها به برق وصل هستند اما لپ تاپ های مهندسی بیشتر اوقات جا به جا می شوند و معمولا همه جا برق در دسترس نیست و به برق وصل نمی شوند.

سبک و قابل حمل بودن:

یکی از اصلی ترین ویژگی های این نوع لپ تاپ ها سبک و قابل حمل بودن آن است. مهندسان به جاهای مختلفی می روند و لازم است تا لپ تاپ همه جا همراه آنها باشد. به همین دلیل سبک بودن آن باعث می شود تا اصلا از حمل لپ تاپ خسته نشوید.

صفحه نمایش خوب:

صفحه نمایش خوب یک ویژگی ضروری نیست اما بهتر است لپ تاپ شما داشته باشد. زیرا زیر نور خورشید لازم است صفحه نمایش لپ تاپ شما بهتر دیده شود و همینطور کیفیت بالای صفحه نمایش لپ تاپ و مات بودن آن موجب می شود تا نشستن های طولانی مدت پشت لپ تاپ به چشمان شما صدمه ای وارد نکند.

حالا که ویژگی های اصلی یک لپ تاپ مهندسی را می دانید به سراغ اصل مطلب می رویم به شما بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی در بازه های قیمتی مختلف را معرفی می کنیم. طبیعی است که هرچه قیمت بالاتر برود لپ تاپ ها بهتر می شوند اما ما سعی کردیم که بیشتر لپ تاپ هایی با قیمت متوسط را معرفی کنیم تا همه افراد توانایی خرید آنها را داشته باشند.

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

بهترین لپ تاپ مهندسی زیر 20 میلیون تومان

در زیر بیست میلیون تومان نمی توان لپ تاپ های خیلی فوق العاده ای پیدا کرد اما گزینه های خوبی نیز وجود دارند. البته اگر کار شما خیلی حرفه است بهتر است به سراغ گزینه های بالای بیست یا حتی سی میلیون تومان بروید. اما اگر بودجه کافی ندارید و یا نیاز آنچنانی ندارید مدل های این رده قیمتی می تواند مناسب باشد. البته بهتر است خیال اینکه یک لپ تاپ خوب برای مهندسی حدود 10 میلیون تومان را پیدا کنید از سرتان دور کنید.

شاید دوست داشته باشید: بهترین لپ تاپ ارزان قیمت

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3 – B

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3 – B

مشخصات لپ تاپ لنوو Ideapad L3 – B:

وزن: 2.2 کیلوگرم
پردازنده: intel Core i3 10110U 4 MB Cache
رم: 4 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: یک ترابایت
پردازنده گرافیکی: NVIDIA MX130 2GB
صفحه نمایش: HD 1366*768

لنوو را می توان یکی از بهترین شرکت های تولید کننده لپ تاپ های پایین رده و میان رده به حساب آورد که معمولا با محصولات خود افراد را شگفت زده می کند. این محصول دارای وزنی متوسط و ضخامت بسیار کمی می باشد که برای جا به جایی چندان گزینه بدی نیست.

پردازنده این مدل نسل 10 می باشد که از سرعت خوبی برخودار است و می تواند در برنامه های مختلف شما را سرافراز کند اما به علت I3 بودن آن نمی توان انتظار چندانی داشت و خیلی روی آن حساب کرد. پردازنده گرافیکی این مدل نیز قدرت بسیار زیادی دارد و می تواند در برنامه های حرفه ای نیاز شما را برطرف کند.

صفحه نمایش این مدل HD می باشد که جز نقاط ضعف آن به حساب می آید و نمی توان اصلا از آن چشم پوشی کرد. البته در این بازه قیمت چندان عجیب نیست که با این صفحه نمایش رو به رو شوید. از مشکلات دیگر این مدل می توان به SSD نبودن هارد اشاره کرد که واقعا یک مشکل اساسی است و در هنگام کار کردن با لپ تاپ شما با کندی رو به رو می شوید. البته این مدل قابلیت اضافه کردن SSD و ارتقا رم را دارد.

نقاط قوت:

قابلیت ارتقا رم

قابلیت اضافه کردن SSD

پردازنده نسل 10

کارت گرافیک قوی نسبت به این قیمت

نقاط ضعف:

صفحه نمایش معمولی HD

نداشتن SSD

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌ی لپ تاپ لنوو Ideapad L3 – B:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌ی لپ تاپ لنوو Ideapad L3 – B:

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

 نسبت به قیمتش خوبه سرعتش خوبه و اگر اس اس دی هم روش بندازین عالی میشه این لپ تاپ دو عدد اسلات رم داره و میتونید رمشو تا 16 گیگابایت افزایش بدین یا یک رم 8 در کنار 4 گیگ خودش بزارین که بشه دوازده . گرافیک mx 130 هم نیازهاتون رو برطرف میکنه و از mx 110 که اکثر رقباش دارن خیلی بهتره بازی های متوسط رو براحتی اجرا میکنه شاید بتونه با افزایش رم بعضی بازی های سنگین رو اجرا کنه . امیدوارم تو انتخابتون بهتون کمک کرده باشم.

پیشنهاد می کنم حتما بخوانید: مقایسه بهترین مدل لپ تاپ 

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل M509DJ R3-BQ046

لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل M509DJ R3-BQ046

مشخصات لپ تاپ ایسوس M509DJ R3-BQ046:

وزن: 1.8 کیلوگرم
پردازنده: AMD Ryzen 3 3200U 4 MB Cache
رم: 8 گیگابایت DDR4
پردازنده گرافیکی: NVIDIA MX230 GDDR5 2G
حافظه داخلی: یک ترابایت
صفحه نمایش: Full HD 1920*1080

ایسوس را می توان یکی از بهترین برند های تولید کننده لپ تاپ های مهندسی دانست. معمولا لپ تاپ های ایسوس از استاندار های خوبی برخودار هستند و می توانند ما را سرافراز کنند. پردازنده این مدل قدرت نسبتا خوبی دارد و می توان روی آن حساب کرد اما یک چیز عالی نیست. رم 8 گیگابایت باعث شده تا سرعت کار کردن با نرم افزار های بسیار افزایش یابد و کمی مشکل نداشتن هارد SSD را برطرف کرده است.

پردازنده گرافیکی این مدل MX230 می باشد که قدرت بسیار خوبی دارد اما بهتر بود به جای این کارت گرافیک قوی کمی CPU آن قوی تر بود. اما همین GPU قوی خود باعث شده است تا بیشتر برنامه های مهندسی با سرعت بالاتری برای شما اجرا شود و بتوانید انواع کارهای حرفه ای و نیم حرفه را با این لپ تاپ انجام دهید. از نقاط قوت دیگر این مدل می توان به صفحه نمایش مات Full HD اشاره کرد که نه تنها کیفیت خوبی دارد بلکه برای افراد که مدت ها پشت لپ تاپ می نشینند یک انتخاب عالی به حساب می آید.

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

 

نقاط قوت:

صفحه نمایش فوق العاده

کارت گرافیک بسیار قوی

وزن کم

ضخامت پایین

دارای نور پس زمینه

رم بالا

نقاط ضعف:

باتری ضعیف

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌ی لپ تاپ ایسوس M509DJ R3-BQ046:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌ی لپ تاپ ایسوس M509DJ R3-BQ046

 لپ تاپ خوبیه. از نظر ظاهری خیلی خوبه. زیبا. سبک. طراحی ظاهریش مدرنه. اما نکنه اینجاست که مصرفتون چیه؟! اگر این لپ تاپ رو برای office photoshop , corel برای فیلم دیدن و اینترنت رفتم و نوشتن پایان نامه اتون میخواین شک نکنید. بهتر از این پیدا نمیشه. اما اگر میخواید باهاش طراحی کنید. کارهای گرافیکی دو بعدی و سه بعدی طراحی کنید. ۴ تا برنامه سنگیم مثه primier , 3d max بریزید (خب البته به پولی که میدید هم نگاه کنید) هنوز باید صبوووور باشید برای یه رندر اما کارتون با 30 دقیقه تا خیر انجام میشه.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل V15 IWL

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل V15 IWL

مشخصات لپ تاپ لنوو V15-IWL:

وزن: 1.85 کیلوگرم
پردازنده: intel Core i5 8265U 6 MB Cache
رم: 8 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: یک ترابایت
پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX110 2GB
صفحه نمایش: HD 1366*768

آخرین لپ تاپی که قصد داریم در این بازه قیمتی به شما معرفی کنیم همین لپ تاپ لنوو می باشد. خوشبختانه بعد از گذشت از دو مورد بالاخره محصولی را می بینیم که می توان به آن لقب بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی برق، پزشکی و…. دارد. این محصول ضخامتی حدود 20 میلی متر و وزنی حدود 1.85 کیلوگرم دارد که همین موضوع باعث شده تا جا به جایی این محصول بسیار راحت باشد.

از ویژگی های سخت افزاری این محصول می توان به پردازنده بسیار قوی آن اشاره کرد. لنوو در این مدل از کارت گرافیکی ضعیف تری استفاده کرده است اما در مقابل از پردازنده بسیار قوی تری استفاده کرده است تا شما در هنگام کار کردن با این مدل به مشکلی بر نخورید. پردازنده نسل 8 این لپ تاپ به علت i5 بودن به خوبی توانایی پاسخگویی به پردازش های سنگین را دارا می باشد.

همچنین این محصول به رم 8 گیگابایت مجهز شده است که کمی مشکل نداشتن SSD را برطرف کرده است. از مشکلات دیگر این مدل می توان به HD  بودن صفحه نمایش اشاره کرد.

نقاط قوت:

پردازنده قوی

رم 8

قابلیت اضافه کردن SSD

وزن کم

ضخامت پایین

جا به جایی راحت

طراحی عالی

نقاط ضعف:

صفحه نمایش HD

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ لنوو مدل V15 IWL:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ لنوو مدل V15 IWL

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

برای یک مهندس و دانشجو کاملا مناسب است و قیمت اگرچه الان بسیار گران است ولی نسبت به مارک های مشابه قیمت بهتری دارد و من بسیار راضی هستم.

بخوانید: بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

بهترین لپ تاپ مهندسی 20 تا 30 میلیون تومان

در این رده قیمتی دیگر بیشتر با لپ تاپ های میان رده و میان رده های قوی رو به ور می شویم که قدرت پردازشی فوق العاده بالایی دارند و معمولا برای انواع و اقسام کارهای مهندسی جوابگو هستند.

تمام لپ تاپ های این رده خود به دو دسته 20 تا 25 و 25 تا 30 میلیون تقسیم بندی می شوند. در دسته اول لپ تاپ هایی وجود دارند که می توان به آنها لقب بهترین لپ تاپ برای مهندسی برق و بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی پزشکی را دارد. در دسته دوم لپ تاپ هایی وجود دارند که می توان به آنها لقب بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی معماری و بهترین لپ تاپ برای مهندسی کامپیوتر را دارد.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook UM433DA – Z

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook UM433DA – Z

مشخصات لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook UM433DA – Z:

وزن: 1.12 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: AMD Ryzen 5 3500U
حافظه م: 8 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: 512 گیگابایت SSD
پردازنده گرافیکی: AMD Radeon™ Vega 8 intergrated Graphics with R5
صفحه نمایش:   Full HD 1920*1080

اولین گزینه را در این لیست با لپ تاپ ایسوس سری ذن بوک شروع می کنیم. این سری معمولا بهترین سری برای کارهای حرفه ای و مهندسی و برنامه نویسی به حساب می آیند. این محصول نیز با وزن 1.12 کیلوگرم و ضخامت 16 میلی متر تولید و عرضه شده است که واقعا این مدل را برای جا به جایی به بهترین گزینه تبدیل کرده است.

از نظر سخت افزاری نیز چندان گزینه عالی و بی نقصی نیست و می توان روی آن حساب کرد. به علت داشتن رم 8 و SSD سرعت سیستم سرعت بسیار بالایی دارد و شما کمتر با هنگ و لگ رو به رو می شوید. کارت گرافیک و CPU آن نیز از قدرت خوبی برخوردار هستند و برای کارهای نیمه حرفه ای مناسب هستند. در کل اگر به دنبال یک لپ تاپ تخصصی هستید این لپ تاپ بهترین گزینه ای است که می توانید پیدا کنید.

نقاط قوت:

سیستم قوی

صفحه نمایش Full HD

دارای SSD

رم 8 گیگابایت

وزن بسیار کم

ضخامت 16 میلی متر

دارای وبکم

دارای کارت خوان

دارای نور پس زمینه

نقاط ضعف:

مناسب نبودن پردازنده و کارت گرافیک برای کاهای حرفه ای

نداشتن درایو نوری

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌‌ ایسوس مدل ZenBook UM433DA – Z:

مشخصات لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook UM433DA – Z

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

دستگاه با کیفیت سبک و کارایی است اندازه مناسب و وزن کم برای جابجایی ایده ال

مطالب پیشنهادی: بهترین لپ تاپ msi

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3 – 15IML05

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad L3 - 15IML05

وزن: 2.2 کیلوگرم
پردازنده: intel Core i7 10510U 8 MB Cache
رم: 8 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: 1 ترابایت
پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 2GB
صفحه نمایش: Full HD 1920*1080

لنوو نیز در تولید لپ تاپ های این بازه قیمتی بیکار نشسته است و محصولات مختلفی را روانه بازار کرده است. این محصول را می توان بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی با قدرت پردازشی بالا دانست. لنوو در این محصول از پردازنده نسل 10 استفاده کرده است که قدرت فوق العاده ای دارد و در هیچ برنامه ای کم نمی آورد. البته ویژگی های این لپ تاپ تنها به همین محدود نمی شود. رم 8 گیگیابایت و کارت گرافیک MX130 نیز واقعا سخت افزار های خوبی هستند و جای هیچگونه ایرادی را باقی نمی گذارند. تنها مشکل این لپ تاپ وزن زیاد آن است.

نقاط قوت:

پردازنده فوق العاده قوی نسل 10

رم 8 گیگابایت

پردازنده گرافیکی GDDR5

صفحه نمایش Full HD

طراحی عالی

نقاط منفی:

ضخامت زیاد

وزن کمی بالا

نداشتن SSD

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ لنوو Ideapad L3 – 15IML05:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ لنوو Ideapad L3 - 15IML05

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

از همه لحاظ عالی فقط دوتا چیز اگه بود تکمیل میشد یه کارت گرافیک قوی و یک حافظه اس اس دی عالی میشد یعنی قول تو رده خودش همین الانشم اوکیه فقط حواستون باشه جنس تقلبی نخرید

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2204-A

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2204-A

مشخصات لپ تاپ اچ پی مدل DA2204-A:

وزن: 2.04 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: intel Core i7 10510U 8 MB Cache
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: یک ترابایت
پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 2GB
صفحه نمایش: Full HD 1920*1080

بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی تنها به ایسوس و لنوو محدود نمی شوند. اچ پی نیز با تولید این محصول خود را در رده بهترین تولید کنندگان لپ تاپ های مخصوص کارهای مهندسی بالا کشانده است. پردازنده مرکزی نسل 10 که قدرت فوق العاده ای دارد و ایرادی به آن نیست. از آن طرف کارت گرافیک GDDR5 دو گیگابایت و رم 8 که باعث سرعت بالای سیستم و افزایش قدرت پردازشی آن شدند. همه اینها در کنار هم این لپ تاپ را به یکی از بهترین گزینه ها برای مهندسی تبدیل کرده است.

وزن 2 کیلوگرمی آن نسبت به سایر محصولات موجود در بازار بهتر است و جز نقاط ضعف آن به حساب نمی آید. این محصول دارای درایو نوری، وبکم، کارت خوان و دو عدد پورت USB 3.1 و یک عدد پورت USB 2.0 می باشد.

نقاط قوت:

پردازنده نسل ده قوی

کارت گرافیک قدرتمند

رم 8

دارای پورت های متنوع

طراحی عالی

نقاط ضعف:

نداشتن SSD

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ اچ پی DA2204-A:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ اچ پی DA2204-A

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

لپتاپ‌ i7خوب با این قیمت میتونه باشه اگرچه با هزینه بالاتر از همین برند میشه سیستم بهتر هم خرید.برای کسانیکه در رشته هایی مثل مواد،عمران و مکانیک کار کردن مناسبه و بیشتر نرم‌افزار های مرتبط پشتیبانی میکند اما باتری ضعیفی دارد و حدود از ۱ساعت کار مفید و پیاپی نگه میدارد.از خریدم راضی هستم اگرچه این قیمت بالا بخاطر مشکل دلار و بازار هست.

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Nitro 5 an515-55-53AG

لپ تاپ 15 اینچی ایسر مدل Nitro 5 an515-55-53AG

مشخصات لپ تاپ ایسر مدل Nitro 5 an515-55-53AG:

وزن: 2.5 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: intel Core i5 10300h 8 MB Cache
رم: 8 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: 256 گیگابایت SSD
پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1650 4 GB
صفحه نمایش: Full HD 1920*1080

این محصول ایسر را نمی توان یک محصول کامل برای مهندسی دانست. ایسر در این محصول از پردازنده نسل 10 استفاده کرده است که قدرت بسیار خوبی دارد اما نسبت به هم رده های خود که i7 دارند یک ضعف به حساب می آید. اما در قبال این کاهش پردازنده ایسر در این محصول از کارت گرافیک فوق العاده قوی 1650 استفاده کرده است که قدرت بسیار زیادی در انواع بازی ها، برنامه ها، نرم افزار های گرافیکی و…. دارد.

همچنین حافظه داخلی آن SSD می باشد که باعث سرعت بالای سیستم شده است و تا حدی می تواند مشکل کمبود سرعت نسبت به هم رده های خود را برطرف کند. اما موضوع به همین جا ختم نمی شود. متاسفانه وزن این محصول 2.5 کیلوگرم است و ضخامت آن 30 میلی متر است که واقعا زیاد است. اگر به جز کارهای مهندسی لپ تاپی برای بازی می خواهید یا کارهای شما بسیار حرفه و با نرم افزار های تخصصی است این محصول گزینه خوبی است اما در غیر این صورت بهتر است قبل از خرید کمی نیاز های خود را به درستی برسی کنید.

نقاط قوت:

کارت گرافیک غول

صفحه نمایش مات فول اچ دی

رم 8 گیگابایت

حافظه SSD

دارای انواع پورت های مختلف

نقاط ضعف:

وزن بالا

ضخامت بالا

CPU قوی اما نسبت به هم رده های خود پایین تر

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ ایسر Nitro 5 an515-55-53AG:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ ایسر Nitro 5 an515-55-53AG

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

خیلی خیلی عالی هیچ ایرادی نداره اگر بخوای یه ایراد ازش بگیزی فقط میشه بگی که حافظ‌ش کمه مرسییی از دیجیکالا دمش گرم قیمتا فوق العاده

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2211-A

لپ تاپ 15 اینچی اچ پی مدل DA2211-A

مشخصات لپ تاپ HP DA2211-A:

وزن: 2 کیلوگرم
پردازنده مرکزی: intel Core i7 10510U MB 8 Cache
رم: 8 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: یک ترابایت
پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX130 GDDR5 4GB
صفحه نمایش: Full HD 1920*1080

شاید بتوان گفت بهترین کانفیگی که در این بازه قیمتی می توانید پیدا کنید دقیقا همین محصول است. وزن متوسط و ضخامت متوسط از ویژگی های ظاهری این محصول به حساب می آیند. اچ پی در این محصول از پردازنده نسل 10 استفاده کرده است که دیگر نیازی به تعریف ندارد و خود گویای قدرت پردازشی فوق العاده این محصول است. اما برگ برنده این محصول که باعث شده تا با تمام محصولات موجود در بازار متفاوت باشد کارت گرافیک آن است. بیشتر محصولات این بازه قیمتی به کارت گرافیک MX130 مجهز هستند اما این محصول به MX130 GDDR5 4GB مجهز است که باعث شده تا این لپ تاپ در نرم افزار های گرافیکی و بازی های نیز کم نیاورد.

نقاط قوت:

پردازنده نسل 10

رم 8 گیگابایت

صفحه نمایش با کیفیت

کیفیت ساخت بالا

کارت گرافیک فوق العاده قوی

نقاط ضعف:

نداشتن SSD

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ HP DA2211-A:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ HP DA2211-A

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

 

ر کل از خریدم خیلی راضیم. برا میکس فیلم افتر افکت،کورل،پریمیر ،مایا ، تریدی مکس، و… که کاملا منو راضی کرده. حتما ویندوز10و64بیت نصب کنین،اتو دورایور همه درایورارو میشناسه اما من رفتم از سایت اچ پی ساپورت دانلود کردم که عالی بود.

مطالب پیشنهادی: بهترین لپ تاپ acer

بهترین لپ تاپ مهندسی بالای 30 میلیون تومان

در این بازه قیمتی دیگر لپ تاپ بدی نمی توان پیدا کرد و روی هیچ لپ تاپی نمی توان ایرادی گذاشت. همه این محصولات برای تمام رشته های مهندسی مناسب می باشند و جز برترین لپ تاپ های حرفه ای هستند.

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y540 – A

لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Legion Y540 – A

مشخصات لپ تاپ لنوو Legion Y540 – A:

وزن: 2.3 کیلوگرم
پردازنده: intel Core i7 9750H 12 MB Cache
رم: 12 گیگابایت DDR4
حافظه داخلی: یک ترابایت به علاوه 256 گیگابایت SSD
پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1660 GDDR5 6 GB
صفحه نمایش: Full HD 1920*1080

یک لپ تاپ فوق العاده قوی که دیگر برای هر کاری از بازی، ادیت، برنامه نویسی و…. مناسب است. این محصول مجهز به پردازنده نسل 9 اما فوق العاده قوی و رم 12 و 265 گیگابایت ssd است که این یعنی باید با هنگ و کند خداحافظی کنید. همچنین کارت گرافیک این محصول یک غول تمام عیار به حساب می آید که برای هر کاری و هر بازی ای و هر نرم افزاری مناسب می باشد.  تنها مشکل کمی زیاد بودن وزن آن است.

نقاط قوت:

رم 12

پردازنده فوق العاده قوی

کارت گرافیک غول

صفحه نمایش فول اچ دی

265 گیگابایت SSD

نقاط ضعف:

کمی زیاد بودن وزن آن

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ لنوو Legion Y540 – A:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ لنوو Legion Y540 – A

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

لپتاپ بسیار خوبیه نور پدازی خوبی داره من کارم بیشتر با افتر افکت و پریمیر هست که هیچی کم نمیزاره تو برنامه نویسی که اصلا نگم براتون (محشره) سرعتش بسیار بالاس

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook Duo UX481FLC – AP

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook Duo UX481FLC – AP

مشخصات لپ تاپ ایسوس ZenBook Duo UX481FLC – AP:

وزن: 1.6 کیلوگرم
پردازنده: intel Core i7 10510U 8MB Cache
رم: 16 گیگابایت DDR3
حافظه داخلی: یک ترابایت SSD
پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce MX250 GDDR5 2GB
صفحه نمایش: Full HD 1920*1080
صفحه نمایش دوم: 1920*1080 12.6 inch

این محصول عملا یک محصول تخصصی از ایسوس به حساب می آید. این محصول دارای پردازنده قدرتمند و یک ترابایت SSD است که مشکلی از لحاظ سرعت به وجود نمی آورد. رم آن نیز 16 گیگابایت است اما متاسفانه DDR3 بودن رم آن یک مشکل به حساب می آید. اما ویژگی اصلی این محصول دو صفحه نمایش بودن آن است که صفحه نمایش دوم لمسی است و برای افرادی که در رشته مهندسی معماری و برقی هستند می تواند بسیار عالی باشد.

نقاط قوت:

دو صفحه نمایش بودن آن

کیفیت بالای صفحه نمایش

حافظه زیاد

حافظه ssd

پردازنده قوی

کارت گرافیک قوی

باریک

وزن کم

نقاط ضعف:

رم DDR3

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ ایسوس ZenBook Duo UX481FLC – AP:

نظرات خریداران دیجیکالا درباره‌‌ی لپ تاپ ایسوس ZenBook Duo UX481FLC – AP

مشاهده بهترین لپ تاپ مهندسی در دیجی کالا

زیبایی، قدرت شارژ بالا، سرعت بالا، راحتی ، هم برای طراحان هم مهندسان مناسب هست، رنگ فوق العاده فلز، از دیشب که خریدم کلی ذوق زده ام

در این مقاله به شما 10 تا از بهترین لپ تاپ برای کارهای مهندسی برای انواع رشته های مختلف را معرفی کردیم و آنها را در بازه های قیمتی مختلف دسته بندی کردیم تا انتخاب برای شما بسیار راحت باشد. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

2 نظرات
  1. علی می گوید

    بسیار ممنون از مطالب خوبتون گرافیک geforce برای کار های سنگین مهندسی جواب گو هستش؟

  2. فرانک عباسی می گوید

    ممنون از مطالب مفیدتون. دیجی تامین

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.