چگونه صدای شاتر دوربین کانن را قطع کنیم؟

صدای شاتر دوربین کانن، یکی از مسائلی است که در برخی مواقع ممکن است مزاحم شما یا افراد دیگر باشد. برای قطع کردن صدای شاتر دوربین کانن، ما برای شما چند راهکار ترتیب داده ایم. برخی از دوربین‌های کانن با یک سوئیچ صدای شاتر (Shutter Sound) برای روشن و خاموش کردن این صدا از طریق منوی دوربین تجهیز شده‌اند. اگر دوربین شما دارای این قابلیت است، می‌توانید به عنوان یکی از گزینه‌های منوی دوربین، صدای شاتر را خاموش کنید. اگر دوربین شما این قابلیت را ندارد، می‌توانید با استفاده از روش‌های زیر صدای شاتر را کاهش دهید.

نحوه قطع کردن صدای شاتر دوربین کانن

فعال کردن حالت Silent Mode

حالت Silent Mode در دوربین کانن یک حالت خاص است که به شما امکان می‌دهد صدای شاتر و فوکوس خودکار را کاهش دهید و در برخی مواقع کاملاً قطع کنید. این حالت برای عکاسی در محیط‌هایی که نباید صدای شاتر و فوکوس خودکار دوربین شنیده شود، بسیار مناسب است.

برای فعال کردن حالت Silent Mode در دوربین کانن، باید به تنظیمات دوربین خود بروید و به دنبال گزینه Silent Mode باشید. این گزینه در برخی مدل‌های دوربین کانن بر روی دکمه ON/OFF یا Q قرار دارد. با فعال کردن این گزینه، دوربین شما به حالت Silent Mode تغییر می‌کند و صدای شاتر و فوکوس خودکار به حداقل کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است که در حالت Silent Mode، عملکرد برخی از قابلیت‌های دوربین مانند فلش و یا قابلیت های تصویربرداری پی در پی، ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد و به دلیل کاهش صدا، کیفیت تصویر نیز ممکن است کاهش پیدا کند.

در نتیجه برای استفاده از حالت Silent Mode در دوربین کانن، بهتر است با شرایط و نیاز خود آشنا شده و با توجه به این شرایط، این حالت را فعال کنید و بیهوده این حالت را فعال نکنید.

استفاده از کاور شاتر

کاور شاتر یکی از راهکارهایی است که می‌توانید برای کاهش صدای شاتر در دوربین کانن خود استفاده کنید. این کاور، یک قطعه کوچک از جنس لاستیک است که بر روی دوربین قرار داده می‌شود و به شما امکان می‌دهد صدای شاتر را به حداقل کاهش دهید.

برای استفاده از کاور شاتر در دوربین کانن، ابتدا باید کاور را روی دوربین قرار دهید. برای این کار، کاور را به آرامی و با دقت بر روی دکمه شاتر دوربین قرار دهید و به سمت پایین فشار دهید تا کاور به دوربین متصل شود.

سپس دکمه شاتر را فشار داده و به عکاسی بپردازید. با استفاده از کاور شاتر، صدای شاتر به حداقل کاهش می‌یابد و می‌توانید در محیط‌هایی که نباید صدای شاتر دوربین شنیده شود، عکاسی کنید.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که استفاده از کاور شاتر، ممکن است در برخی مواقع باعث کاهش سرعت عکاسی شود. همچنین، این کاور، فقط برای کاهش صدای شاتر مفید است و نمی‌تواند برای کاهش صدای فوکوس خودکار دوربین مفید باشد. در نتیجه، اگر فوکوس خودکار دوربین شما نیز صدای قابل توجهی دارد، بهتر است از راهکارهای دیگری مانند فعال کردن حالت Silent Mode که در بالا توضیح دادیم، استفاده کنید.

استفاده از دوربین‌های بدون آینه

اگر موارد بالا شما را راضی نکرد و صدای شاتر برای شمام خیلی مهم است، بهتر است از دوربین های بدون آینه کانن استفاده کنید.

دوربین‌های بدون آینه کانن، در مقایسه با دوربین‌های DSLR، کمتر صدا می‌دهند و برای عکاسی در محیط‌هایی که نباید صدای شاتر دوربین شنیده شود، بسیار مناسب هستند. با استفاده از دوربین‌های بدون آینه کانن، می‌توانید به راحتی صدای شاتر را به حداقل کاهش دهید.

برای کاهش صدای شاتر در دوربین‌های بدون آینه کانن، می‌توانید از حالت Silent Mode استفاده کنید. در این حالت، صدای شاتر کاملاً قطع خواهد شد و می‌توانید در محیط‌های حساس به صدا عکاسی کنید. برای فعال کردن حالت Silent Mode در دوربین‌های بدون آینه کانن، باید به تنظیمات دوربین خود بروید و به دنبال گزینه Silent Mode باشید. در برخی دوربین‌های بدون آینه کانن، این گزینه بر روی دکمه ON/OFF یا Q قرار دارد.

در نهایت، با افزایش ISO و یا استفاده از نورپردازی مناسب، می‌توانید سرعت شاتر را کاهش دهید و در نتیجه، صدای شاتر را کاهش دهید. با این کار، تصاویر با کیفیت بالا و با کاهش حداقلی در صدای شاتر، به دست خواهید آورد.

 ابزارهای جانبی برای کاهش صدای شاتر دوربین کانن

برخی شرکت‌ها ابزارهای جانبی برای کاهش صدای شاتر دوربین کانن ارائه می‌دهند. در ادامه، به برخی از این ابزارها اشاره می‌کنیم:

  1. فیلم صوتی (Silent Shutter Film): این فیلم‌ها برای قرار دادن روی سنسور دوربین طراحی شده‌اند و باعث کاهش صدای شاتر می‌شوند. برخی از این فیلم‌ها به صورت یکبار مصرف هستند و باید برای هر عکس یک فیلم جدید استفاده شود.
  2. فلاش با قابلیت کنترل صدا (Silent Flash): برخی از فلاش‌های خارجی دارای قابلیت کنترل صدای شاتر هستند و می‌توانند باعث کاهش صدای شاتر شوند.
  3. استفاده از پوشش لنز (Lens Cover): برخی از پوشش‌های لنز، مانند “LensCoat Lens Cover”، به منظور کاهش صدای شاتر طراحی شده‌اند.
  4. دستگاه‌های جانبی (External Devices): برخی شرکت‌ها دستگاه‌های کوچکی را برای کاهش صدای شاتر ارائه می‌دهند. این دستگاه‌ها برای قرار دادن بر روی دوربین طراحی شده‌اند و باعث کاهش صدای شاتر می‌شوند.

لازم به ذکر است که همه این ابزارها ممکن است نتوانند صدای شاتر را به کاملی کاهش دهند و هزینه آنها نیز متفاوت است. همچنین، ممکن است استفاده از این ابزارها باعث کاهش کیفیت تصاویر شما شود. بنابراین، قبل از خرید هر یک از این ابزارها، بهتر است به دقت بررسی کنید که آیا واقعاً نیاز به آن دارید یا نه.

آیا استفاده از فلاش خارجی باعث کاهش کیفیت عکس می‌شود؟

استفاده از فلاش خارجی ممکن است در برخی مواقع باعث کاهش کیفیت عکس شود، اما به طور کلی این امر به شرایط مختلفی بستگی دارد.اگر فلاش خارجی را به درستی تنظیم کنید و به درستی موقعیت دهی کنید، می‌توانید نور مورد نیاز را به عکس اضافه کنید و تصویر با کیفیتی به دست آورید. در برخی موارد، فلاش خارجی می‌تواند باعث بهبود کیفیت عکس شود، به خصوص در شرایط نوری کم و یا در عکاسی در شرایط داخلی.

به علاوه، برخی از فلاش‌های خارجی با قابلیت اتصال به دوربین و تنظیمات خاص، می‌توانند به کاربران امکان کنترل کامل بر روی نور و دیگر تنظیمات فلاش را بدهند، که بهبود کیفیت عکس را تضمین می‌کند. با این حال، استفاده نادرست از فلاش خارجی ممکن است باعث ایجاد نور پراکنده، سایه‌های نامطلوب و یا اضافه کردن نور زیاد به عکس شود که این مسائل می‌تواند باعث کاهش کیفیت عکس شود. بنابراین، برای استفاده بهینه از فلاش خارجی، بهتر است با تنظیمات آن آشنا شوید و با تمرین و تجربه، به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.