چگونه استاتوس واتساپ را پنهان کنیم (آموزش تصویری)

بستن استاتوس واتساپ یکی از روش های محدود سازی مخاطبین است که به واسطه آن می توان وضعیت و استوری را از چشم آن ها دور نگه داشت. گاهی مممکن است بخواهید متن یا محتوایی را استوری کنید اما تمایلی ندارید که برخی از مخاطبین شما آن را ببیند. برای این کاری می توانید از مزیت بستن یا مخفی کردن استاتوس واتساپ بهرمند شوید.  در واقع استاتوس واتساپ دقیقا همان استوری اینستا با همان مزایا است که بر اساس آن می توانید محتوا و فایل مورد نظر خود را بدون ارسال پی وی یا همان خصوصی با کلیه مخاطبین خود به اشتراک بگذارید، البته گاهی نیز این اشتراک گذاری ها با محدودیت هایی همراه است. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های کامل برای پنهان کردن استاتوس واتساپ را در اختیار شما قرار دهیم.

 

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم-آموزش-تصویری

استاتوس واتساپ و روش های محدود سازی آن

همانطور که عنوان شد استاتوس یا وضعیت واتساپ دقیقا همان استوری اینستاگرام با همرا شرایط و امکانات است که امکان اشتراگ گذاری فایل و محتوا را به صورت همگانی فراهم می سازد. در واقع با این کار شما می توانید محتوای مورد نظر را بدون ارسال به یک مخاطب خاص در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. از مزیت های استاتوس می توان به قابلیت و قدرت اطلاع رسانی آن اشاره کرد که در زمان معرفی کسب و کار بسیار کارآمد می باشد. در این میان می توانیدگاهی برخی محتوا را برای مخاطبین خاص محدود کنید و به آن ها اجازه بازدید ندهید. یک ویژگی دیگر وضعیت واتساپ اشتراک گذاری برخی محتوا با افراد خاص است، در این حالت شما با ورود به تنظیمات شرایطی را فراهم می کنید که به واسطه آن بتوانید برخی یک محتوا را تنها با برخی از مخاطبین خود برای استوری به اشتراک بگذارید.

بستن استاتوس واتساپ به روش متداول

بستن یا هاید کردن استوری واتساپ یک راه محدود سازی و یا قابلیت بسیار ویژه است که سبب می شود به واسطه آن حریم خصوصی را حفظ کرد. گاهی ممکن است بخواهید محتوایی را استوری کنید اما نمی خواهید یک نفر آن را ببینید، در این حالت نمی توانید محتوا را درپی وی یا صفحه خصوصی برای تمام یمخاطبین خود ارسال نمایید. برای این کار پیشنهاد می کنیم از قابلیت مخفی کردن استاتوس استفاده نمایید.

برای اعمال تغیرات در روند وضعیت واتساپ باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

در گام اول وارد صفحه اصلی واتساپ شوید و از قسمت سه نقطه بالا گزینه تظیمات را انتخاب نمایید. دقت داشته باشید که برای ورود به تنظیمات می توانید از طریق هر یک از تب های بالا اقدام کنید چرا که در نهایت صفحه Setting اصلی در اختیار شما قرار می گیرد.

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم--تنظیمات-واتساپ

برای بستن استاتوس واتساپ باید وارد حساب یا Account خود شوید.

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم---Account

با باز شدن صفحه اکانت یا حساب در قسمت تنظیمات می بایست به بخش حریم خصوصی یا Privacy بروید تا تنظیمات مربوط به محدود سازی های مخاطبین در دسترس شما قرار بگیرید.

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم--Privacy

همانطور که در تصویر زیر می بینید، گزینه های زیادی در اختیار شما قرار می گیرد که با ورود به هر یک از آن ها می توانید محدودیت سازی های لازم برای هر بخش اعمال نمایید. برای بستن استاتوس واتساپ نیز می بایست وارد قسمت مربوطه شوید و تغیرات لازم را انجام دهید.

Status-چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم

مرحله بعدی به محدودیت سازی ها اختصاص دارد، در این بخش با ورود به صفحه Status گزینه هایی را مشاهده می کنید که با انتخاب هر یک می توانید نوعی از محدود سازی را اعمال نمایید.

My contact (مخاطبین من)

با انتخاب این گزینه امکان دیدن استاتوس واتساپ برای دیگران فراهم می باشد و تمامی مخاطبین شما بدون محدودیت می توانند محتوای استوری شده را ببنند. البته دقت داشته باشید این قابلیت برای افرادی که جز مخاطبین شما هستند و آن ها نیز به شماره تلفن شما دسترسی دارند امکان پذیر است، این قابلیت به صورت پیش فرض انتخاب شده است.

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم-نمایش-وضعیت-واتساپ-به-همه-مخاطبین

My contacts except (مخاطبین من بجز … )

این گزینه محدودیت سازی است و با انتخاب  آن و سپس تیک دار کردن برخی مخاطبین، بازدید آن ها را محدود می کنید و در واقع مخاطبین انتخاب شده نمی توانند استوری شما را ببنند. البته دقت داشته باشید که شماره این مخاطبین را باید سیو نگه دارید، علاوه بر این با حذف و نصب مجدد واتساپ تنظیمات آن را دوباره انجام دهید.

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم--مخفی-کردن-استتوس-واتساپ-از-دید-برخی-مخاطبین

Only share with (اشتراک گذاری فقط با … )

این گزینه همان کلاوز فرند Close Friend اینستاگرام است که تنها افراد موجود در لیست آن می توانند استوری شما را ببنند.

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم-نمایش-وضعیت-واتساپ-برای-یک-نفر

دقت داشته باشید که با انتخاب دو گزینه ی آخر، لیستی از مخاطبین به شما نمایش داده می شود که با انتخاب هر یک از آن ها محدودیت های مورد نظر اعمال و یا دسترسی های لازم در اختیار آن ها قرار می گیرد.

چگونه-استاتوس-واتساپ-را-پنهان-کنیم-مخفی-کردن-استاتوس

همانطور که در تصویر فوق می بیند مخاطبینی که تیک دار می شوند می توانند استوری های شما را در قالب همان کلاوز فرند های اینستاگرام مشاهده کنند.

نتیجه گیری

خب امروز با مبحث مهم بستن استاتوس واتساپ با شما همراه بوید، در این قسمت روش های محدود سازی مخاطبین را مشاهده کردید و اینکه در نهایت چگونه می توانیم محتوای استوری شده را تنها با یک نفر از مخاطبین به اشتراک بگذاریم. یکی از مهم ترین سوالاتی که پس از استوری گذاشتن ذهن افراد را درگیر می کند این است که چه کسانی استاتوس من را چک کرده اند؟ . این اتفاق برای همه ما رخ داده که پس از استوری گذاشتن تمایلی به حذف آن داشته باشیم، این اتفاق به دلایل متفاوت رخ می دهد و در این شرایط برای پاک کردن استاتوس واتساپ نیز می توانید اقدامات مربوط به آن را نیز انجام دهید.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.