دیلیت اکانت تلگرام: حذف اکانت تلگرام به ساده ترین روش ممکن

دیلیت اکانت تلگرام چگونه است؟ این عبارت روزانه توسط افراد زیادی جست و جو می شود. پاک کردن اکانت تلگرام یکی از دغدغه های کاربران تلگرامی است. بنا به دلایل زیادی که در ادامه بررسی خواهیم کرد افراد زیادی قصد پاک کردن اکانت تلگرام خود را دارند. ولی نمی دانند ساده ترین و بی دردسرترین راه برای دیلیت کردن اکانت تلگرام چه روشی است!

حذف اکانت تلگرام روش های زیادی دارد که در این مقاله به شما یاد می دهم چه طور در کمتر از یک دقیقه اکانت تلگرام خود را دیلیت کنید. ساده ترین روش برای دلت اکانت تلگرام را در این مقاله یاد خواهید گرفت. پس با سایت مخاطب همراه باشید.

 

آموزش تصویری پاک کردن اکانت تلگرام

 

حذف اکانت تلگرام چگونه انجام می شود؟

قبل از هرچیز این را بدانید که دیلیت اکانت تلگرام در اندروید و کامپیوتر یکی می باشد و هیچ فرقی نمی کند. در هر روش حذف اکانت تلگرام باید از طریق سایت رسمی تلگرام اقدام کنید.

 

قدم اول : برای حذف اکانت تلگرام، ابتدا وارد سایت اصلی تلگرام می شوید

اولین قدم برای پاک کردن اکانت تلگرام خود این است که به آدرس زیر در سایت رسمی تلگرام مراجعه کنید:

https://my.telegram.org/auth?to=deactivate

توجه کنید برای دیلیت اکانت تلگرام در IOS و اندروید هم باید دقیقا روی لینک بالا کلیک کنید.

بعد از کلیک روی لینک بالا وارد صفحه زیر می شوید. که در این صفحه باید شماره تلگرام خود را وارد کنید. دقت کنید که شماره خود را باید به همراه کد کشور وارد کنید.

حذف اکانت تلگرام 1

اگر از شماره همراه اول یا ایرانسل استفاده می کنید باید شماره خود را به همراه +98 در ابتدا وارد کنید. درست مثل تصویر زیر و سپس روی دکمه آبی رنگ Next کلیک می کنید.

 

قدم دوم : دریافت رمز حذف اکانت تلگرام

بعد از انجام دادن مرحله قبل باید به تلگرام خود مراجعه کنید. به محض اینکه روی دکمه Next که کلیک کردید تلگرام برای شما پیامی حاوی رمزی را ارسال می کند که مستقیما آن را در تلگرام خود می توانید ببینید.

حذف اکانت تلگرام 4

رمز را عیننا کپی می کنید و در مرحله بعد در کادر مشخص شده در عکس زیر قرار می دهید. و سپس روی دکمه Sign in کلیک می کنید.

حذف اکانت تلگرام 3

در مرحله بعد وارد مرحله ای می شوید که سه گزینه دارد. روی گزینه مشخص شده در عکس زیر یعنی Delete Account کلیک کنید.

حذف اکانت تلگرام 5

قدم سوم : چرا می خواهید اکانت تلگرام خود را پاک کنید؟

در این مرحله تلگرام از شما می پرسد آیا با پاک کردن اکانت تلگرام خود موافق هستید؟ تلگرام در این قسمت به شما یادآوری می کند که با حذف اکانت خود در تلگرام دیگر به پیام ها و مخاطبین خود دسترسی نخواهید داشت و همه چیز پاک خواهد شد.

دلیل حذف حساب کاربری تلگرام شما را می خواهد بداند که شما هم نیازی نیست به این سوال پاسخ دهید.

در این قسمت تلگرام یک هشدار جدی هم به شما می دهد آن هم این است که با حذف اکانت تلگرام خود به زودی نمی توانید برای عضویت مجدد اقدام کنید.

به هر حال در آخرین مرحله روی دکمه Done کلیک می کنید تا همه چیز تمام شود.

حذف اکانت تلگرام 6

 

قدم آخر : آیا از حذف اکانت تلگرام خود مطمئن هستید؟

بعد از کلیک روی دکمه Done با پیام زیر روبه رو می شوید. تلگرام باز هم از شما این سوال را می پرسد که آیا واقعا می خواهید حساب کاربری تلگرام خود را پاک کنید؟ قصد دارد مطمئن شود که شما به میل خود قصد دارید اکانت تلگرام خود را دیلیت کنید.

در نهایت روی دکمه قرمز رنگ مشخص شده در تصویر یعنی Yes, delete my account کلیک می کنید.

حذف اکانت تلگرام 7

 

تمام شد حالا اکانت شما دیگر در تلگرام وجود ندارد و از این به بعد دوستان تان شما را با نام deleted account در تلگرام می بینند.

در آخرین مرحله شما با تصویر زیر مواجه می شوید و پیام سبز رنگ در صفحه نشان دهنده این است که اکانت شما در تلگرام پاک شده است.

حذف اکانت تلگرام 8

این ساده ترین روش دیلیت اکانت تلگرام است. روش های دیگر را فراموش کنید و برای حذف اکانت تلگرام خود از همین روش استفاده کنید. به همین راحتی در کمتر از یک دقیقه می توانید اکانت تلگرام خود را برای همیشه پاک کنید. البته هر وقت که دوست داشتید دوباره می توانید با همان شماره در تلگرام عضو شوید.

اما نکته بسیار مهم این است که اگر در بازه زمانی کوتاهی چند بار اکانت تلگرام خود را پاک کنید و مجدد عضو شوید بعد از سه بار تلگرام اجازه بازگشت دوباره را به شما نمی دهد و شماره شما برای مدت زمانی فلود می شود. در این شرایط هنگام ثبت نام مجدد در تلگرام شماره فعال سازی برای شما ارسال نخواهد شد و باید چند هفته ای صبر کنید تا شماره شما از حالت فلود خارج شود.

 

آیا دیلیت اکانت تلگرام بدون کد امکان پذیر است؟

حذف اکانت تلگرام بدون نیاز به کد امکان پذیر نیست! همانطور که دیدید برای حذف اکانت تلگرام تان باید حتما از طریق سایت رسمی تلگرام اقدام کنید. در سیاست های تلگرام هم چیزی به نام حذف اکانت بدون کد وجود ندارد.

در بعضی جاها هم ” حذف اکانت تلگرام بدون خواستن پسورد” دیده شده که این روش هم غیر ممکن خواهد بود.

متاسفانه بسیاری از سودجویان از این روش جهت مزاحمت برای افراد در تلگرام استفاده می کنند و قصد دارند از این طریق تبلیغات آزار دهنده ای را برای کاربران تلگرامی ارسال کنند.

پیشنهاد می کنم فقط و فقط از همین روشی که در این مقاله توضیح دادم برای دلیت اکانت تلگرام خود استفاده کنید.

 

آیا برنامه دیلیت اکانت تلگرام وجود دارد؟

برنامه حذف اکانت تلگرام ها به وفور در مارکت های موبایلی یافت می شود ولی به هیچ وجه استفاده از این برنامه ها و اپلیکیشن های موبایلی پیشنهاد نمی شود. چون به محض استفاده از این برنامه ها ممکن است گرفتار تبلیغات اعلان یا همان پوش نوتیفیکیشن شوید. به همین دلیل واقعا ارزش این را ندارد که برای یک دلیت اکانت ساده تلگرام از این برنامه ها استفاده کنید.

 

چگونگی دیلیت اکانت تلگرام طلایی و روش‌‌ های آن

همانطور که در جریان هستید تلگرام طلایی، تلگرام ایکس و هاتگرام و موبوگرام نسخه های غیر رسمی تلگرام هستند که به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه فعالیت آن ها غیر مجاز شناخته و از مارکت های موبایلی مثل کافه بازار و مایکت حذف شده اند.

برای پاک کردن اکانت تلگرام طلایی یا موبوگرام و هاتگرام از دو راه می توانید استفاده کنید. چون این اپلیکیشن ها برای فعال سازی از خود نخسه اصلی تلگرام استفاده می کنند و به آن وصل می شوند می توانید اتصال شان را غیر فعال کنید. به عنوان مثال برای دیلیت اکانت تلگرام طلایی کافی است از تلگرام اصلی تان دسترسی اش را ببندید.

برای این کار ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات تلگرام تان شوید و روی گزینه Settings کلیک کنید.

حذف تلگرام طلایی

در مرحله بعدی برای ادامه حذف تلگرام طلایی تان باید روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید.

Privacy and Security

در مرحله بعدی در دیلیت اکانت تلگرام طلایی باید در قسمت Active Sessions روی گزینه Show all Sessions کلیک کنید.

Active Sessions

در این قسمت تمام اکانت ها و دستگاهایی که به تلگرام شما متصل است را مشاهده می کنید. ممکن است مثلا تلگرام طلایی تان روی گوشی تان نصب باشد. در این قسمت آن را نشان می دهد. برای پاک کردن آن کافی است روی Terminate All Other Sessions کلیک کنید.

Terminate All Other Sessions

توجه داشته باشید ممکن است به جای تلگرام طلایی، هاتگرام یا تلگرام ایکس یا موبوگرام داشته باشید روی گوشی تان و قصد دارید آن ها را دیلیت کنید. در هر صورت باید از همین روش استفاده کنید.

روش بعدی در دیلیت اکانت تلگرام طلایی یا دیلیت اکانت موبوگرام یا دیلیت اکانت هاتگرام این است که از طریق آموزش ابتدایی این مقاله که خدمت تان ارائه دادیم تلگرام اصلی تان را به کلی پاک کنید و سپس اقدام به فعال سازی مجدد تلگرام اصلی تان کنید. در این صورت است که تمام حساب های متفرقه تان مثل موبوگرام یا تلگرام طلایی تان پاک خواهد شد.

 

جمع بندی و پایان

در این مقاله ساده ترین روش حذف اکانت تلگرام را به شما آموزش دادیم. و همانطور که عرض کردم چه در کامپیوتر که ممکن است تلگرام دسکتاپ داشته باشید و چه در اندروید یا IOS دیلیت اکانت تلگرام به همین روش انجام خواهد شد.

یعنی اینکه حتما باید به سایت رسمی تلگرام مراجعه کنید و مراحل را طبق آموزش داده شده طی کنید. پیشنهاد می کنم فقط از این روش استفاده کنید و روش های دیگر را فراموش کنید.

اگر این آموزش برای شما مفید بود لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

 

22 نظرات
  1. شیما نوروزی می گوید

    ممنون از شما بابت آموزش کاملتون. من چند بار اقدام به پاک کردن اکانت تلگرام خودم کردم ولی بار چهارم ارور داد. ترجمه اش کرد نوشته بود بیش از حد اکانت خود را پاک کردید. حالا می خوام کلا پاک کنم اکانت تلگراممو باید چه کار کنم؟

    1. نگار حکیمی می گوید

      سلام شیما جان
      زمانی که چندین بار اقدام به حذف اکانت تلگرام خودتون کنید با پیغام Phone Number Flood مواجه می شید که باید چند هفته ای صبر کنید و مجدد اقدام به پاک کردن اکانت تلگرامتون کنید.
      موفق باشید

  2. فرشید نوبخت می گوید

    فکر کنم تنها روش حذف اکانت تلگرام همین باشه درسته؟ آخه یه سری اپلیکیشن های موبایلی هم هستن که برای پاک کردن تلگرام می گن کاربرد داره ولی سرکاری هست. به نظرم همین روشی که شما گفتید بهترین روش دلت اکانت تلگرام می تونه باشه. ممنون از سایت خوبتون آرزوی موفقیت روز افزون برای شما دارم

    1. نگار حکیمی می گوید

      سلام فرشید جان
      درسته همین روشی که تو این مطلب گفته شده تنها روشه پاک کردن اکانت تلگرام هست. یعنی مستقیما باید از خود سایت تلگرام اقدام کنید. بقیه روش ها و اپلیکیشن های فیلم موبایلی سرکاری هستند.
      موفق باشید

  3. بهاره می گوید

    ممنون ویدیوی آموزشی کوتاه و جامعی که گذاشتید واقعا لازم بود

  4. فرج می گوید

    خانم حکیمی ممنون از شما خیلی سریع و ساده توضیح دادید خدا خیرتون بده

    1. نگار حکیمی می گوید

      سلام ممنون از شما لطف دارید

  5. الیاس می گوید

    ببخشید آیا از این روش میشه برای دیلیت اکانت تلگرام طلایی استفاده کرد؟

    1. نگار حکیمی می گوید

      سلام آقا الیاس
      بله دقیقا از همین روش باید برای دیلیت اکانت تلگرام طلایی و ایکس و همینطور دیلیت اکانت موبوگرام استفاده کنید. متاسفانه برنامه ها و اپلیکیشن های مختلفی برای دیلیت اکانت انواع تلگرام ها وجود داره که هیچ گدومشون کار نمی کنه و تنها همین روش جواب میده چون همه این پلتفرم ها زیر مجموعه تلگرام هستند.
      موفق باشید

  6. محمد دنیایی می گوید

    سلام، ممنون از مقاله کاملتون
    ازتون میخوام آموزش تصویری پاک کردن اکانت تلگرام طلایی رو هم قرار بدید

  7. حسین فردوست می گوید

    سلام ممنون از شما فقط سوالم اینه چرا با آی پی ایران نمی تونم دلیت اکانت بزنم؟ من فیلترشن ندارم چطور باید با آی پی ایرانی تلگراممو پاک کنم؟ یه سوال دیگه هم دارم من یه شماره هم توی تلگرام طلایی دارم اونم به همین روش میشه پاک کنم؟ اخه میخوام سروش رو نصب کنم تعریفشو خیلی شنیدم

    1. نگار حکیمی می گوید

      سلام آقای فردوست
      ربطی به آی پی نداره شما با آیپی ایران هم می تونید تلگرامتون رو پاک کنید مکلی نداره من همین الان تست کردم. ولی بهتره آی پی خودتون رو به کشور دیگری تغییر بدید.
      این روش برای پاک کردن تمام اکانت های تلگرام مثل تلگرام طلایی یا ایکس و حتی موبوگرام جواب میده.
      موفق باشید

  8. نسیم می گوید

    ممنون از سایت خوبتون
    آموزشتون خیلی کامل بود. من سریع تونستم اکانت تلگراممو پاک کنم.

  9. حسن می گوید

    ممنون خیلی خوب بود.

  10. سجاد نیکخو می گوید

    من زمانی که دلت اکانت میزنم وقتی که دوباره وارد تلگرام می شم کسایی که بلاک شون کردم رو دوباره می بینم. چرا اینطوری میشه؟

    1. نگار حکیمی می گوید

      سلام دوست گرامی
      زمانی که اکانت تلگرام تون رو پاک می کنید و دوباره با همون شماره اقدام به ساخت اکانت تلگرام می کنید مثل این میمونه که برای اولین باره که دارید وارد تلگرام می شید. احتمالا شما دیلیت اکانت نمی کنید. موفق باشید

  11. شیما می گوید

    ممنوم خیلی کامل و عالی بود.

  12. سحر می گوید

    سلام وقتی کدوازتلگرام کپی میکنم که برم قسمت خواسته شده برنامه روکه بازمیکنم بازازاول شماره همراه رومیخوادواون قسمت نیست که من کدوسرجاش بزارم

  13. وحید می گوید

    سلام.باسیم کارت پدرمن بایک گوشی دیگه واردتلگرام شدن.وقتی هم که میخوام حساب روپاک کنم تلگرام کدرومیفرسته ولیگذر واژه میادچیکارکنم

  14. علی می گوید

    سلام حساب تلگرام من به طور کلی ریپورت شده و کد برای من ارسال نمیشه میشه منو راهنمایی کنید؟

  15. ارسلان می گوید

    من سیم کارتم گم کرده بودم یکی از همون سیمکارت اکانت تلگرام زده ،حالا که خطم سوزوندم ولی هنوزم اکانت هست .ابا میتونه از اون اکانت استفاده کنه،من نمیتونم با طریقی اون اکانت پاک کنم؟؟

  16. بهاره می گوید

    درود ب شما
    من روی گوشیم تلگرام ندارم و الان ک میخوام نصب کنم پیغام میده ک اکانت شما ب حساب کاربری وصله و وقتی میخوام دیلیت اکانت بزنم چون کد رو ی تلگرام میاد و روی گوشیم برنامه نصب نیست ب مشکل برمیخورم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.