اکانت بازار

کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت در ویندوز، اندروید و آیفون

بهترین روش های کاهش حجم تصاویر (آنلاین و آفلاین)

کم کردن حجم عکس ها یکی از مهمترین کارهایی است که در شرایط مختلف باید انجام دهید. در بیشتر مواقع این کار شاید وقت گیر باشد و آخر سر هم نتوانید عکسی را بدون افت کیفیت اولیه اش کم حجم کنید.

در چنین شرایطی است که با مشکل افت کیفیت عکس مواجه می شوید! اما بهتر است بدانید نرم افزارها و اپلیکیشن های موبایلی و همینطور سایت هایی هستند که به صورت آنلاین تصاویر شما را بدون افت کیفیت فشرده و کم حجم می کنند.

در این مقاله از سایت مخاطب قصد داریم بهترین سایت های کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت و نحوه كم كردن حجم فايل عکس را به شما آموزش بدهیم. پس اگر برای شما نیز کم کردن فایل عکس هایتان مهم می باشد و اصولا با این کار مشکل دارید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

چرا کم کردن حجم عکس مهم است؟

قبل از اینکه به سراغ آموزش نحوه کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت برویم بهتر است در مورد اهمیت کم کردن حجم عکس نکات مهمی را بدانید.

شاید برای شما پیش آمده که عکسی را اسکن کرده اید (عکس 3×4) و قصد دارید آن را برای سایتی ارسال کنید. در حالت عادی عکس ارسال نمی شود و ارور می دهد. چون محدودیت حجم فایل عکس برای ارسال به سایت ها معمولا حداکثر 200 کیلوبایت است.

در صورتی که عکس های اسکن شده حجمی کمتر از یک مگابایت را ندارند! پس در این صورت به نرم افزاری برای کاهش حجم تصویر تان احتیاج دارید.

این موضوع ممکن است در ارسال عکس های خود برای دوستان تان از طریق ایمیل یا تلگرام هم اتفاق بیافتد. معمولا حجم عکس هایی که با گوشی موبایل تان می گیرید بالاتر از 5 مگابایت است. به دلیل اینکه دوربین گوشی شما دارای کیفیت بالایی است و حجم تصاویر خروجی نیز با کیفیت بالاتری می باشد.

به همین دلیل بهتر است حجم تصاویر را پایین بیاورید. در این شرایط باید با استفاده از سایت های آنلاین برای کاهش حجم تصاویر خود اقدام کنید.

مورد بعدی هم مربوط به مدیران وب سایت ها می شود. اگر صفحه ای که درون آن عکس های زیادی منتشر شده است را در نظر بگیرید، اگر حجم تصاویر بالا باشد و بهینه سازی و فشرده سازی روی آن ها انجام نشده باشد مسلما با سرعت خیلی پایینی لود می شوند. از طرفی حجم بیشتری را هم روی فضای میزبانی (هاست) اشغال می کنند.

پس مدیران سایت ها نیز به دو دلیل یعنی افزایش سرعت لود صفحه و کاهش فضای اشغالی هاست باید از فشرده سازی عکس ها و کاهش حجم تصاویر شان استفاده کنند.

پس همانطور که متوجه شدید کم کردن حجم عکس قضیه بسیار مهمی است که همیشه باید آن را به خوبی انجام دهیم بدون آن که کیفیت عکس اولیه مان کاهش یابد.

 

بهترین سایت ها برای کم کردن حجم عکس با کیفیت بالا

اگر شما هم با مشکل کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت مواجه می شوید دیگر جای نگرانی نیست! چون در این قسمت قصد داریم بهترین سایت های كم كردن حجم فايل تصويری را بدون افت کیفیت به شما معرفی کنیم.

این سایت ها به شما کمک می کنند تا فایل های JPEG و PNG خود را تا 70 درصد فشرده کنید و حجم آن ها را تا حدی پایین آورید که به کیفیت اولیه عکس هایتان آسیب نرسد.

 

آموزش تصویری کم کردن حجم عکس توسط سایت های آنلاین

 

کاهش حجم تصاویر توسط سایت tinypng.com

یکی از بهترین و قدیمی ترین سایت های کاهش حجم تصاویر سایت tinypng.com است. توسط این سایت قادر هستید تا تصاویر خود را با فرمت JPEG و PNG تا 70 درصد کاهش حجم دهید بدون اینکه با کاهش کیفیت تصاویرتان مواجه شوید. برای استفاده از این سایت باید از آی پی کشور دیگری به جز ایران استفاده کنید.

استفاده از این سایت بسیار آسان است. کافی است بعد از ورود به صفحه اول سایت روی ناحیه مشخص شده وسط سایت که درون آن عبارت “Drop your .png or .jpg files here!” را نوشته است کلیک کنید. بعد از کلیک روی این قسمت می توانید عکس های مورد نظرتان را برای فشرده سازی و کاهش حجم انتخاب کنید.

کاهش حجم تصاویر توسط tinypng.com

بعد از انتخاب بلافاصله عملیات فشرده سازی و کاهش حجم روی تصویر شما انجام می شود و مانند تصویر زیر فایل خروجی را در اختیار شما قرار می دهد. با کلیک روی download می توانید خروجی کارتان را تحویل بگیرید.

کاهش حجم تصاویر با سایت tinypng.com

توجه داشته باشید شما در حالت عادی به صورت همزمان می توانید فقط 20 عکس را یکجا برای فشرده سازی انتخاب کنید. همینطور حجم هر عکس نباید بیشتر از 5 مگابایت باشد. در غیر این صورت باید اکانت پولی این سایت را تهیه کنید.

 

فشرده سازی تصاویر بدون افت کیفیت با سایت imagesmaller

یکی دیگر از ابزارهای رایگان جهت فشرده سازی تصاویر و کاهش حجم آن ها بدون افت کیفیت سایت imagesmaller.com می باشد. توسط این سایت قادر هستید عکس های خود را با فرمت JPEG و PNG بدون افت کیفیت کم حجم و فشرده کنید.

استفاده از این سایت نیز بسیار ساده است. بعد از ورود به این سایت کافی است روی دکمه Brows کلیک کنید. سپس تصویر مورد نظرتان را انتخاب کنید و پس از آن روی دکمه سبز رنگ Upload file کلیک کنید.

فشرده سازی تصاویر با سایت imagesmaller

خب بعد از چند ثانیه عکس مورد نظرتان فشرده شده است و حجم آن نیز همانطور که در تصویر زیر می بینید تا 37 درصد کاهش پیدا کرده است.

آموزش فشرده سازی تصاویر با imagesmaller

توجه داشته باشید این سایت عکس های شما را بدون افت کیفیت اولیه تا جایی که امکان داشته باشد کم حجم و فشرده می کند. همینطور محدودیت آپلود تصاویر برای هر عکس تا 50 مگابایت می باشد.

 

آموزش کاهش حجم تصاویر توسط سایت squoosh

سایت squoosh.app یکی قوی ترین سایت های فشرده ساز تصاویر و کاهش دهنده حجم تصاویر بدون افت کیفیت می باشد. یکی از مزیت های این سایت کاهش حجم تصاویر به صورت دستی توسط کاربران است.

یعنی زمانی که قصد دارید تصویر خود را توسط این سایت کم حجم و فشرده کنید خودتان می توانید تعیین کنید که تا چه حدی این کار را انجام دهد تا کیفیت تصویرتان حفظ شود!

برای استفاده از این سایت کافی است بعد از وارد شدن به صفحه اول سایت روی گزینه select an image کلیک کنید. سپس تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

آموزش کاهش حجم تصاویر توسط سایت squoosh

پس از انتخاب تصویر مورد نظرتان جهت کاهش حجم و فشرده سازی آن به طور اتوماتیک وارد صفحه ای می شوید که در تصویر زیر مشاهده می کنید. در این مرحله قادر هستید کیفیت و حجم تصویر خروجی تان را خودتان تعیین کنید.

 کاهش حجم تصاویر با سایت squoosh

برای اینکار کافی است دکمه لغزان مشخص شده در تصویر را تکان دهید. همانطور که می بینید حجم تصویر را نیز زیر آن مشخص می کند. در نهایت هم با کلیک روی آیکون دانلود خروجی تصویر مورد نظرتان را می توانید دریافت کنید.

همچنین برای دسترسی به تنظیمات بیشتر مربوط به عکس کافی است در کادر edit تیک گزینه های Resize و Reduce Pallete را بزنید. سپس می بینید که تنظیمات مربوط به پیکسل ها و رنگ تصویر را مشاهده می کنید.

از قسمت Compress هم می توانید فرمت خروجی کار خود را نیز مشخص کنید.

 

بهترین سایت برای فشرده سازی تصاویر (compressor.io)

یکی از سایت های قوی برای فشرده سازی تصاویر و کم کردن حجم عکس ها سایت compressor.io است. توسط این سایت به راحتی می توانید حجم عکس های خود را تا حد زیادی کاهش دهید. این سایت با فشرده سازی درصد قابل توجهی از عکس های شما خروجی کم حجم تر آن را به شما تحویل می دهد.

استفاده از این سایت هم درست مثل سایت های معرفی شده قبلی بسیار آسان است. بعد از ورود به این سایت همانند تصویر زیر کافی است روی دکمه Try It کلیک کنید. سپس وارد صفحه ای می شوید که می توانید فایل تصویر خود را برای فشرده سازی انتخاب کنید.

آموزش فشرده سازی تصاویر

در این مرحله همانطور که در عکس زیر می بینید با کلیک روی دکمه Select file می توانید فایل های عکس خود را انتخاب کنید. حداکثر حجم فایل های عکس شما باید 10 مگابایت باشد.

فشرده سازی عکس ها

در مرحله آخر هم خروجی عکس شما آماده است. همانطور که می بینید حجم تصویر تان را قبل و بعد از فشرده سازی نشان می دهد. در این تصویر تا 26 درصد حجم تصویر مورد نظر کاهش یافته است.

آموزش فشرده سازی تصویر

در نهایت هم روی دکمه Download Your File کلیک می کنید و فایل فشرده تصویر تان را بدون افت کیفیت دانلود خواهید کرد.

 

کم کردن حجم عکس ها با سایت compressjpeg

یکی از قویترین و بهترین سایت ها برای کاهش حجم و فشرده کردن تصاویر سایت compressjpeg.com است. توسط این سایت بدون افت کیفیت می توانید تصاویر خود را تا 60 درصد فشرده کنید. حجم تصاویرتان به صورت قابل توجهی کم خواهد شد.

برای استفاده از سایت compressjpeg برای کاهش حجم عکس هایتان کافی است پس از ورود به صفحه اول سایت روی دکمه Upload Files کلیک کنید.

کم کردن حجم عکس ها با سایت compressjpeg

سپس فایل یا فایل های عکس خود را برای فشرده سازی و کم کردن حجم شان انتخاب کنید.

بعد از چند ثانیه فایل خروجی عکس تان با کاهش حجم و بدون افت کیفیت به شما تحویل داده می شود. برای دانلود فایل خروجی تان هم کافی است روی دکمه download کلیک کنید.

آموزش کم کردن حجم عکس ها با compressjpeg

همانطور که مشاهده می کنید این عکس تا 5 درصد کاهش حجم داشته است.

این سایت ها با توجه به کیفیت عکس های ارسالی درصد فشرده سازی را بدون افت کیفیت خودشان به صورت اتوماتیک تشخیص می دهند. در واقع عکس ها را تا جایی کم حجم می کنند که به کیفیت عکس صدمه ای وارد نشود!

 

فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر با سایت smallseotools

یکی از بهترین سایت ها که ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت خوبی ارائه می دهد سایت smallseotools.com است. این سایت ابزارهای خوبی برای تبدیل فرمت های تصویری، ویرایش آنلاین تصاویر و فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر ارائه می دهد.

جالب است بدانید این سایت ابزارهایی برای تولید کنندگان محتوای متنی نیز ارائه می دهد. مثل چک کردن محتوای کپی یا تغییر در محتوای کپی و تبدیل آن به محتوای یونیک.

همچنین ابزارهایی برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف و آنالیز آن ها از نظر میزان محبوبیت و سختی کلمات کلیدی نیز ارائه می دهد.

برای استفاده از ابزار فشرده ساز و کاهش حجم تصاویر این سایت کافی است بعد از وارد شدن به صفحه اول به قسمت Images Editing Tools بروید و روی گزینه  Image Compression کلیک کنید.

کاهش حجم تصاویر با سایت smallseotools

در این صفحه روی دکمه آپلود کلیک کنید و تصاویر مورد نظرتان برای کاهش حجم را انتخاب کنید. حداکثر 20 عکس و هر فایل حداکثر 5 مگابایت باید حجم داشته باشد.

فشرده سازی تصاویر با سایت smallseotools

به محض انتخاب فایل یا فایل های تصویری خود می توانید خروجی تصاویرتان را با کاهش حجم و بدون افت کیفیت دانلود کنید.

آموزش حرفه ای کم کردن حجم عکس

 

آموزش کاهش حجم تصاویر توسط سایت reduceimages

سایت reduceimages.com هم یکی از بهترین سایت ها در زمینه فشرده سازی تصاویر و کاهش حجم عکس می باشد که به سادگی در کمتر از چند ثانیه می توانید عکس های خود را فشرده کنید و حجم آن ها را تا حدود زیادی کاهش دهید.

نحوه کم کردن حجم فایل عکس توسط این سایت به این صورت است که بعد از ورود به سایت باید روی دکمه سبز رنگ Upload Image کلیک کنید. سپس فایل های عکس مورد نظرتان را برای کاهش حجم انتخاب کنید.

کاهش حجم تصاویر توسط سایت reduceimages

در مرحله بعد همانند تصویر زیر یکسری تنظیمات را برای بهینه سازی و تغییر در سایز و اندازه عکس تان مشاهده می کنید. پیشنهاد می کنیم تنظیمات پیشفرض را انتخاب کنید و به هیچ گزینه ای دست نزنید. چون این سایت طبق الگوریتم فشرده سازی تصاویری که دارد حجم تصاویر شما را تا حدی کم می کند که آسیبی به کیفیت آن ها نرسد. برای ادامه روی دکمه Resize کلیک کنید.

آموزش کاهش حجم تصاویر توسط reduceimages

در نهایت فایل عکس فشرده و کم حجم خود را با کلیک روی دکمه Download Image می توانید دریافت کنید.

کاهش حجم تصاویر

 

کاهش دهنده حجم عکس به صورت آنلاین با picresize

سایت picresize.com هم مشابه سایت هایی که تاکنون معرفی شان کردیم عمل می کند. این سایت هم یک سایت خوب برای کم کردن حجم عکس ها با فرمت های PNG و JPG به صورت آنلاین می باشد.

برای استفاده از این سایت از طریق دکمه Brows عکس مورد نظرتان را از روی سیستم تان انتخاب کنید. سپس برای ادامه کار روی دکمه Continue کلیک کنید.

کاهش دهنده حجم عکس به صورت آنلاین با picresize

در مرحله بعدی می توانید عکس مورد نظرتان را از لحاظ سایز و چرخش ویرایش کنید. اگر فقط قصد تان فشرده سازی تصویر و کاهش حجم آن است پیشنهاد می کنیم به هیچ گزینه دست نزنید و در نهایت روی دکمه I’m Done, Resize My Picture کلیک کنید.

کاهش دهنده حجم عکس به صورت آنلاین

در مرحله آخر هم عملیات فشرده سازی به خوبی انجام شده است و می توانید عکس فشرده خود را دانلود کنید. برای این کار روی آیکون Save to Disk کلیک کنید.

کم کردن حجم عکس به صورت آنلاین

 

کاهش حجم عکس در اندروید

چگونه حجم عکس را در گوشی کم کنیم؟ شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد. یکی از بهترین اپلیکیشن ها برای کاهش حجم عکس ها در گوشی های اندروید اپلیکیشن Photo & Picture Resizer می باشد. این اپلیکیشن رایگان است و شما می توانید از مارکت های اپلیکیشن های موبایلی مثل بازار و گوگل پلی دانلود کنید.

Photo & Picture Resizer

از قابلیت های این اپلیکیشن می توان به کاهش حجم تصاویر از 2 مگ به 200 کیلوبایت بدون افت کیفیت، ذخیره عکس ها به صورت آنلاین و فشرده سازی خودکار، تغییر ساز تصاویر بدون افت کیفیت آن ها و ارائه خروجی برای اشتراک گذاری در وب اشاره کرد.

این اپلیکیشن یکی از بهترین ابزارهای کم کردن حجم عکس ها در سیستم عامل اندروید است. اگر شما هم قصد دارید عکس های داخل گوشی تان را کم حجم و فشرده کنید پیشنهاد ما استفاده از همین اپلیکیشن موبایلی است.

 

برنامه كم كردن حجم عکس برای کامپیوتر

Black Bird Image Optimizer نام نرم افزار جمع و جور و قدرتمندی برای کم کردن حجم عکس بدون افت کیفیت در ویندوز می باشد. شاید شما هم پیش خود بگویید بهترین نرم افزار ویندوزی برای کاهش حجم تصاویر فتوشاپ است ولی خب فتوشاپ هم سنگین است و هم روی سیستم خیلی از دوستان نصب نیست!

پس بهترین گزینه استفاده از نرم افزار Black Bird Image Optimizer است که کار با آن بسیار ساده است و حجم بسیار کمی را روی سیستم شما اشغال می کند. و هم اینکه خیلی سریع تر از نرم افزار فتوشاپ نصب می شود.

این نرم افزار قادر است تا تصاویر شما را بدون افت کیفیت و به صورت اورجینال کم حجم کند.

برنامه كم كردن حجم عکس برای کامپیوتر

برای دانلود نسخه رایگان و کرک شده این نرم افزار کافی است اینجا کلیک کنید.

 

جمع بندی و نکات پایانی

توجه داشته باشید که تمام روش هایی که در این مقاله خدمت شما ارائه کردیم برای کم کردن حجم تصاویر بدون افت کیفیت قابل اجرا در ویندوز های 7،8 و 10 هستند. پس برای کاهش حجم عکس در ویندوز 10 و 8 از همین ابزارهایی که معرفی کردیم استفاده کنیم.

برای كم كردن حجم عکس در ايفون هم می توانید از اپلیکیشن Image Resize استفاده کنید. این اپلیکیشن به صورت پیشفرض روی گوشی های آیفون نصب است و قادر است بدون افت کیفیت، عکس های شما را فشرده و با حجم کم تحویل تان دهد.

همچنین برای کاهش حجم عکس اسکن شده می توانید از سایت هایی که معرفی کردیم استفاده کنید. چون هم سریع هستند و هم کیفیت عکس شما را دستکاری نمی کنند.

امیدواریم از این مقاله کامل هم که در مورد کم کردن حجم عکس ها بود لذت برده باشید. اگر شما هم ابزاری را برای فشرده سازی تصاویر و کم حجم کردن آن ها سراغ دارید خوشحال می شویم در قسمت کامنت ها آن را به ما و دیگر دوستان معرفی کنید.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.