پیگیری مرسولات پستی به ساده ترین روش ممکن(روش جدید)

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید محصول پستی خود را پیگیری کنید که کی به دست تان خواهد رسید. بعضی از این مرسولات ممکن است مرسولات مهمی مانند کارت سوخت، کارت ملی یا گواهینامه ماشین باشد و به همین دلیل پیگیری آن ضرورت بالایی داشته باشد.

در این صورت ممکن است به فکرتان برسد که برای پیگیری مرسولات پستی به اداره پست محل زندگی خود بروید! اما این کار هم وقت شما را خواهد گرفت و هم ممکن است به قدری اداره پست محل زندگی تان شلوغ باشد که جواب درستی به شما ندهند!

از این رو یکی از بزرگترین اقدامات اداره پست جمهوری اسلامی ایران راه اندازی سامانه پیگیری مرسولات پستی به صورت اینترنتی است که باعث برطرف شدن یکی از بزرگترین دغدغه های مردم کشور شده است. چنین دستاوردی هم باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شده است و هم دیگر نیازی به پاسخگویی کارمندان پست به ارباب رجوع نخواهد بود.

به سادگی با مراجعه به سایت سامانه رهگیری مرسولات پستی می توانید مرسولات پستی عادی یا پیشتاز خود را پیگیری کنید. فرقی نمی کند مرسوله شما از کجای کشور و از طریق چه شرکتی قرار است ارسال شود! در هر صورت می توانید با شماره مرسوله پستی خود مرسوله خود را پیگیری کنید و ببینید هم اکنون در چه مرحله ای از ارسال قرار دارد؟

به عنوان مثال می توانید این بررسی را انجام دهید که آیا هنوز توسط شرکت مورد نظر ارسال نشده است یا هم اکنون به اداره پست محل زندگی تان تحویل داده شده است.

در این مطلب از سایت مخاطب قصد داریم بهترین روش و آسان ترین روش پیگیری مرسولات پستی پیشتاز و عادی و پیگیری مرسولات پستی با کد پستی و پیگیری مرسولات پستی ناجا از طریق موبایل و اینترنت را به شما آموزش دهیم.

اگر می خواهید خیلی سریع و به ساده ترین شکل ممکن بسته یا مرسوله پستی خود را پیگیری کنید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

پیگیری مرسوله پستی از طریق سامانه پیگیری مرسولات پستی

همانطور که ابتدای این مطلب اشاره شد فرقی نمی کند بسته شما چی باشد و از طرف چه کسی ارسال شده باشد. ممکن است از دیجی کالا محصولاتی را خریده باشید یا از فروشگاه اینترنتی دیگری کتاب یا هر چیز دیگری خریده باشید در هر صورت به شما یک کد مرسوله پستی داده می شود که می توانید از آن برای پیگیری مرسوله پستی خود استفاده کنید.

معمولا سه روزه بسته پستی شما به دست تان خواهد رسید. اگر هر کجای ایران باشید از طریق پست پیشتاز طی 3 روز کاری بسته به شما تحویل داده می شود. ولی گاهی اوقات ممکن است بسته پستی شما دیرتر به دست تان برسد.

در این صورت نگران این می شوید که چرا مرسوله پستی تان به دست تان نرسیده است. اینجاست که کد مرسوله پستی شما برای رهگیری آن به دردتان خواهد خورد. کافی است به سامانه رهگیری مرسولات پستی به آدرس http://newtracking.post.ir مراجعه کنید تا مرسوله پستی خود را پیگیری کنید.

 

نحوه پیگیری بسته یا مرسوله پستی از طریق سایت اداره پست

اگر مرسوله یا بسته پستی شما هر چیزی به غیر از کارت سوخت یا گواهینامه یا گذرنامه باشد مستقیما از طریق ورود به سامانه رهگیری مرسولات پستی جمهوری اسلامی ایران قابل پیگیری است.

اگر قصد دارید برای کسی بسته ای را پست کنید یا بسته ای قرار است برای شما ارسال شود در هر دو صورت کد مرسوله پستی به شما داده می شود و می توانید آن را پیگیری کنید. در تصویر زیر هم عکسی از مرسوله پستی که ما برای دوست مان ارسال کردیم قرار دارد و هم عکسی از پنل کاربری دیجی کالا که از آن محصولاتی را خریداری کرده ایم. که در هر دو تصویر کد مرسوله پستی وجود دارد.

کد مرسوله پستی

کد مرسوله پستی دیجی کالا

 

این کد 24 رقمی را به یاد داشته باشید. برای پیگیری مرسوله خود باید به سامانه پیگیری مرسولات پستی به آدرس newtracking.post.ir مراجعه کنید. همانطور که در تصویر زیر می بینید باید کد 24 رقمی مرسوله خود را در کادر وسط بنویسید و اینتر بزنید.

پیگیری مرسوله پستی

سپس وارد صفحه ای می شوید که در این صفحه مشخصات مرسوله شما به همراه ساعت تحویل را ملاحظه می کنید. البته تصویر زیر مربوط به مرسوله ای است که هم اکنون به مشتری تحویل داده شده است. در غیر این صورت در این صفحه باید روی گزینه جزئیات بیشتر کلیک کنید تا مشخص شود بسته یا مرسوله پستی شما هم اکنون در چه مرحله ای از ارسال قرار دارد.

سامانه رهگیری مرسوله پستی

بعد از کلیک روی جزئیات بیشتر می توانید اطلاعات کامل تری مثل تاریخ تحویل به پست از طرف شرکت یا شخص مورد نظر و تحویل بسته پستی به اداره پست مقصد ارائه شده است.

 

رهگیری مرسولات پستی از طریق اس ام اس

اگر به اینترنت دسترسی ندارید نگران نباشید! برای پیگیری مرسولات پستی خود همیشه هم مراجعه به سامانه پیگیری مرسولات پستی نیاز نیست! شما به راحتی از طریق ارسال کد مرسوله خود به سر شماره ۲۰۰۰۴۴۱ می توانید مرسوله پستی خود را پیگیری کنید.

در این صورت پیامکی از اداره پست دریافت می کنید که در آن مشخصات مرسوله پستی خود به همراه تاریخ تحویل به پست را دریافت خواهید کرد.

 

پیگیری مرسولات سازمانی؛ کارت سوخت، گواهینامه و …

اگر قصد دارید مرسولات سازمانی نظیر گواهینامه، گذرنامه، کارت سوخت یا کارت ماشین و … را پیگیری کنید باید به سامانه پیگیری مرسولات پستی سازمانی به آدرس najatracking.post.ir مراجعه کنید.

توجه کنید که این سامانه مخصوص پیگیری کارت سوخت، پیگیری کارت خودرو، پیگیری گواهینامه، پیگیری اسناد موتور سیکلت و پیگیری نظام وظیفه می باشد.

سپس مانند تصویر زیر ابتدا باید نوع سند خود را مشخص کنید و سپس شماره مورد نظر را وارد کنید. مثلا اگر می خواهید گواهینامه خود را پیگیری کنید باید کد ملی خود را وارد کنید.

پیگیری مرسولات سازمانی

 

پیگیری مرسولات پستی مربوط به ناجا پلیس +10

برای اینکه کارت پایان خدمت، گواهینامه، گذرنامه خود را پیگیری کنید می توانید از طریق سامانه موبایلی پلیس +10 استفاده کنید. از طریق این سامانه می توانید اجازه خروج از کشور خود را نیز بررسی کنید. یعنی همان ممنوع الخروجی خود را چک کنید.

برای اینکار با گوشی تلفن همراه خود کد *110# را شماره گیری کنید. در صفحه اول خدمات در دست اقدام را انتخاب کنید.

پیگیری مرسولات پستی با موبایل

در مرحله بعد گزینه یک را یعنی پلیس +10 را بزنید.

پیگیری مرسوله پستی از طریق پلیس +10

در مرحله بعد وضعیت مدارک را انتخاب کنید.

رهگیری مرسوله پستی

در مرحله بعد نیز باید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

رهگیری مرسوله پستی با موبایل

در آخرین مرحله باید کد پیگیری مورد نظر خود را برای پیگیری کارت پایان خدمت یا گواهینامه خود را وارد کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید گواهینامه خود را پیگیری کنید باید کد گواهینامه خود را وارد کنید.

 

پیگیری مرسولات پستی خارجی

برای پیگیری مرسولات پستی خارجی نیز می توانید از طریق خود سایت اداره پست به آدرس post.ir اقدام کنید. برای اینکار پس از ورود به سایت اداره پست کافی است به قسمت خدمات الکترونیکی پست مراجعه کنید و روی گزینه رهگیری مرسولات خارجه کلیک کنید. و از طریق لینک یا کد رهگیری مرسولات خود را در خارج از کشور نیز رهگیری کنید.

همچنین برای پیگیری مرسولات پستی خارجی می توانید از طریق روش پیگیری از طریق اس ام اس هم اقدام کنید. این روش برای رهگیری مرسولات پستی در خارج از کشور نیز جواب می دهد.

 

جمع بندی و پایان

امیدوارم از این مطلب آموزشی که برای پیگیری مرسوله پستی پیشتاز و معمولی و مرسولات پستی سازمانی بود استفاده کافی را برده باشید. فراموش نکنید که پیگیری مرسولات پستی بدون کد رهگیری یا پیگیری مرسولات پستی با نام و نام خانوادگی غیر ممکن است و حتما باید رسید پستی یا شماره مرسوله را داشته باشید.

برای پیگیری مرسولات پستی تیپاکس هم کافی است به سایت تیپاکس مراجعه کنید و با کد مرسوله خود آن را پیگیری کنید.

اگر شما هم روش جدیدی را برای پیگیری مرسولات یا پیگیری بسته پستی می دانید خوشحال می شویم با ما و دیگر دوستان در میان بگذارید. اگر این مطلب برای شما مفید بوده است لطفا امتیاز خود را ثبت کنید.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.