اکانت بازار

بهترین دیکشنری های آنلاین انگلیسی و فارسی (آپدیت جدید)

دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی یکی از واجباتی است که هر فردی به آن نیاز دارد. هر کجایی که باشید و در حال انجام هر کاری باشید به یک مترجم آنلاین نیاز پیدا می کنید. سایت ها و اپلیکیشن های موبایلی زیادی برای ترجمه متن و زبان وجود دارند ولی دیکشنری آنلاین تخصصی کم پیدا می شود.

در این مقاله از سایت مخاطب قصد داریم بهترین دیکشنری های آنلاین انگلیسی به فارسی با تلفظ، دیکشنری آنلاین فارسی به انگلیسی و همینطور دیکشنری آنلاین آلمانی به فارسی را به شما معرفی کنیم. در این مقاله علاوه بر معرفی سایت، چند اپلیکیشن مترجم و دیکشنری آنلاین را نیز به شما معرفی می کنیم.

 

معرفی بهترین دیکشنری های آنلاین

بهترین دیکشنری های همراه آنلاین

سایت ها و اپلیکیشن های مترجم متن آنلاین زیاد هستند. ولی در این مقاله قصد داریم بهترین های آن ها را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید تا بهترین دیکشنری های آنلاین فارسی به انگلیسی و دیگر زبان های مهم دنیا را به شما معرفی کنیم.

 

دیکشنری گوگل؛ بهترین مترجم آنلاین در حال حاضر

دیکشنری گوگل ترنسلیت

دیکشنری گوگل یا همان گوگل ترنسلیت هنوز هم جزء بهترین مترجم های آنلاین در دنیا است. دیکشنری گوگل با توجه به تعداد کاربرانی که در حال حاضر دارد محبوب ترین مترجم آنلاین در دنیاست.

با دیکشنری گوگل به راحتی می توانید ترجمه متن انگلیسی به فارسی روان را تجربه کنید. مترجم گوگل را می توان به عنوان یکی از قویترین دیکشنری های متن انگلیسی به فارسی دانست. چون تمام سایت ها و اپلیکیشن های دیکشنری آنلاین موجود از API اصلی گوگل ترجمه به عنوان ترجمه متون خود استفاده می کنند.

با دیکشنری گوگل امکان ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی و همینطور ترجمه به 29 زبان زنده دنیا برای شما امکان پذیر خواهد بود. از دیگر امکانات مترجم گوگل می توان به ترجمه صوتی و ارائه تلفظ صحیح کلمات و لغات نامه قدرتمند کلمات آن اشاره کرد.

هم اکنون می توانید از دیکشنری گوگل نسخه وبی یا تحت مرورگر و همینطور از اپلیکیشن گوگل ترنسلیت به عنوان یه دیکشنری آنلاین همراه استفاده کنید.

 

دیکشنری آنلاین انگلیسی به فارسی آبادیس

دیکشنری آنلاین آبادیس

یکی از بهترین دیکشنری های آنلاین فارسی به انگلیسی دیکشنری آنلاین آبادیس است. آبادیس یک دیکشنری آنلاین ایرانی است که به شما کمک می کند تا کلمات و متون خود را به هر زبانی که دوست داشته باشید ترجمه کنید. آبادیس با داشتن رتبه 79 ایران در الکسا پر مخاطب ترین دیکشنری آنلاین ایرانی محسوب می شود.

آبادیس علاوه بر ترجمه لغات فارسی به انگلیسی و بالعکس قابلیت ترجمه زبان های دیگر مثل عربی، روسی، اسپانیایی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و … را به فارسی و بالعکس دارد.

البته با دیکشنری آنلاین آبادیس فقط می توانید لغات را ترجمه کنید. ترجمه لغات چند بخشی مثل “آموزش خرید آنلاین” هم در دیکشنری آبادیس امکان پذیر است. یکی از بهترین مزایای دیکشنری آبادیس ارائه تلفظ صوتی کلمات به زبان انگلیسی و آمریکایی است.

همچنین کلمات و عبارات مشابهی که در جاهای مختلف می توان کاربرد داشته باشد را هم همراه با معانی آن ها به شما ارائه می دهد.

از دیگر امکانات دیکشنری آنلاین آبادیس واژه نامه روز فارسی و انگلیسی است که با مراجعه روزانه به آن می توانید واژه هایی که پرطرفدار هستند را همراه با تلفظ و معانی آن ها پیدا کنید.

داشتن لغت نامه های فارسی یکی از نقاط قوت در دیکشنری آبادیس است. لغت نامه دهخدا، فرهنگ معین، فرهنگ فارسی عمید، دانشنامه عمومی و اسلامی، فرهنگ نام دختر و پسر، پاسخ جدول کلمات در آبادیس به صورت آنلاین موجود است که باعث شده آبادیس را به بی نظیرترین دیکشنری آنلاین ایرانی تبدیل کند.

از دیگر امکانات دیکشنری آنلاین آبادیس ارائه افزونه فایرفاکس و گوگل کروم است که به راحتی با نصب آن ها روی مرورگر های خود می توانید هر لحظه هر کجا و در هر صفحه از سایتی که باشید کلمه مورد نظر خود را هایلایت کنید تا معنی آن را پیدا کنید.

همچنین از اپلیکیش آبادیس هم می توانید روی موبایل خود استفاده کنید. البته فعلا نسخه اندروید آن موجود است و برای گوشی های دارای سیستم عامل IOS قابل استفاده نیست! اینطوری یک دیکشنری آنلاین خوب همیشه همراه شما خواهد بود.

 

دیکشنری آنلاین فست دیکشنری

دیکشنری آنلاین فست دیکشنری

فست دیکشنری هم دیکشنری دو زبانه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی خوبی محسوب می شود که مخاطبان و طرفدارهای زیادی دارد. فست دیکشنری یک دیکشنری دو زبانه انگلیسی و فارسی است و از زبان های دیگر پشتیبانی نمی کند.

فست دیکشنری برای راحتی کار مخاطبانش اپلیکیشن موبایلی هم ارائه کرده است. فسک دیکشنری تنها دیکشنری آنلاینی است که اپلیکیش موبایلی برای سه سیستم عامل اندروید، IOS و ویندوز فون را ارائه کرده است.

فست دیکشنری تنها به درد ترجمه لغات انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی می خورد و قابلیت های دیگری مثل بررسی تلفظ کلمه یا ارائه کلمات مشابه و هم معنی را ندارد. از دیگر قابلیت های این دیکشنری آنلاین می توان به ترجمه صوتی آن اشاره کرد.

البته یکی از مزیت های فست دیکشنری که در دیگر دیکشنری های آنلاین فارسی تا به حال دیده نشده است قابلیت آوا شناسی در زبان فارسی و انگلیسی است که برای کسانی که علاقه به یادگیری زبان انگلیسی و فارسی دارند بسیار کارآمد می باشد.

جالب است بدانید دیکشنری آنلاین فست دیکشنری موفق به دریافت جوایزی از جشنواره ها و فستیوال های داخلی مثل جشنواره وب و موبایل و جشنواره نرم افزارهای موبایلی شده است. همچنین در کافه بازار هم به عنوان بهترین اپلیکیشن مترجم در سال 96 انتخاب شده است.

 

دیکشنری آنلاین بیاموز

دیکشنری آنلاین بیاموز

دیکشنری آنلاین بیاموز یک واژه یاب چند زبانه است که علاوه بر ترجمه لغات انگلیسی به فارسی و بالعکس توانایی ترجمه لغات به زبان های اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی را هم دارد.

دیکشنری آنلاین بیاموز با هدف کمک به دوستانی که قصد دارند زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی را یاد بگیرند ساخته شده است. هرچند که خیلی ها از دیکشنری آنلاین بیاموز برای رفع نیازهای روزانه شان در ترجمعه لغات استفاده می کنند.

دیکشنری آنلاین بیاموز به دور از پیچیدگی زبانی، معانی و تلفظ لغات را به بهترین نوع ممکن به شما می دهد. دیکشنری آنلاین بیاموز همیشه در حال گسترش است و می توان گفت یک نرم افزار متن باز است. به همین دلیل شما هم می توانید به کامل تر شدن دیکشنری آنلاین بیاموز کمک کنید. اگر پیشنهادی دارید یا نقصی در معانی یا تلفظ ها می بینید می توانید آن را به مسئولین دیکشنری آنلاین بیاموز گزارش دهید.

از قابلیت های دیکشنری آنلاین بیاموز می توان به ترجمه روان با تلفظ صحیح کلمات و ترجمه صوتی اشاره کرد. همچنین با دانلود اپلیکیشن موبایلی دیکشنری آنلاین بیاموز می توانید همیشه و در هر شرایطی از آن حتی به صورت آفلاین هم استفاده کنید.

دیکشنری آنلاین بیاموز را می توان به عنوان یکی از بهترین منابع فارسی برای یادگیری زبان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی دانست و هدف اصلی کارشناسان تولید محتوا در بیاموز هم دقیقا همین است.

دیکشنری آنلاین بیاموز به صورت تخصصی روی ترجمه و تلفظ لغات انگلیسی و فرانسوی و آلمانی کار می کند و نیاز شما در ترجمه لغات و متون تان در این زبان ها به خوبی برطرف خواهد کرد.

 

دیکشنری آنلاین واژه یاب

دیکشنری آنلاین واژه یاب

همه ما واژه یاب را به عنوان یک دیکشنری آنلاین تمام عیار می شناسیم. واژه یاب یکی از بهترین دیکشنری های آنلاین فارسی است که علاوه بر ترجمه فارسی به انگلیسی و عربی قابلیت معنی واژه ها را در فرهنگ نامه های بزرگی مثل دهخدا، معین، عمید و … را دارد.

واژه یاب علاوه بر معنی لغات و تلفظ آن ها، مترادف و گویش آن ها در زبان های مختلف را نیز به شما ارائه می دهد. از واژه یاب می توان به عنوان یک دیکشنری آنلاین همه چیز تمام با پشتیبانی از 23 فرهنگ لغت جامع استفاده کرد.

برای راحتی کارتان می توانید از اپلیکیشن موبایلی واژه یاب استفاده کنید. هم نسخه اندروید و هم نسخه IOS موجود است.

واژه یاب برای کاربران ویژه اش امکانات منحصر به فردی را ارائه می کند. شما با پرداخت هزینه 3000 تومان برای یک ماه می توانید عضو ویژه واژه یاب شوید. از امکاناتی که در اختیار کاربران ویژه واژه یاب قرار می گیرد جست و جوی بهتر کلمات و معانی در فرهنگ نامه های لغت، دفترچه واژه ها برای ذخیره سازی کلمات، حذف آگهی های مزاحم و ذخیره سازی روی سرورهای قدرتمند می باشد.

یکی از مزیت های دیگر واژه یاب برای برندها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ است. کسب و کارها بر اساس نیازشان می توانند نام برند خود به همراه توضیحات و لینک وب سایت شان را در واژه یاب ثبت کنند که برای این کار باید هزینه های مربوط به آن را بپردازید.

همانطور که می دانید واژه یاب علاوه بر ترجمه کلمات فارسی به انگلیسی یکی از قدرتمند ترین موتورهای جست و جوی کلمات و معانی در لهجه ها و گویش های مختلف محسوب می شود. باید بدانید افراد زیادی هم زحمت گردآوری این اطلاعات را کشیده اند.

به همین دلیل اگر می خواهید به این اطلاعات به صورت کامل دسترسی داشته باشید می توانید از طریق فروشگاه سایت واژه یاب هر کدام از فرهنگ های لغت و گویش های مورد نظرتان را با قیمت خیلی کمی بخرید. پس پیشنهاد می کنم حتما سری به فروشگاه واژه یاب بزنید.

 

دیکشنری آنلاین آلمانی به فارسی wort.ir

دیکشنری آلمانی wort

یکی از بهترین دیکشنری های آنلاین فارسی به آلمانی و آلمانی به فارسی ایرانی wort.ir است. رابط کاربری زیبا و ساده و راحتی کار با آن از مزیت های wort.ir است.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این دیکشنری آنلاین داشتن اصطلاحات روزمره است که به یادگیری زبان آلمانی بسیار کمک می کند. همچنین افرادی که در سفر هستند هم از این قسمت می توانند به خوبی استفاده کنند.

دیکشنری آنلاین آلمانی به فارسی wort.ir

از دیگر ویژگی های دیکشنری آنلاین wort.ir داشتن قسمتی با نام صرف افعال است. در این قسمت می توانید هر کدام از واژه های مورد نظرتان را در افعال مختلف صرف کنید.

همچنین داشتن دانشنامه موضوعی هم شما را برای یادگیری زبان آلمانی بسیار کمک می کند. در این قسمت می توانید در موضوعات مختلف، جملات و کلماتی که پر تکرار هستند را همراه با معنی آلمانی آن ها پیدا کنید. مثلا برای پزشکی، مکانیکی یا کسب و کار. و در واقع می توان گفت سایت wort.ir یک منبع عالی برای یادگیری زبان آلمانی است.

 

دیکشنری آنلاین دیک یو فارسی

دیکشنری آنلاین دیک یو فارسی

یکی از بهترین و قویترین دیکشنری های آنلاین ایرانی دیک یو فارسی است که توسط آن می توانید لغات فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی را به صورت روان ترجمه کنید. دیکشنری آنلاین دیک یو فارسی مستقیما به سرور اصلی گوگل ترجمه متصل است و در واقع از API گوگل برای ترجمه لغات و متون استفاده می کند.

از امکانات دیگر مترجم آنلاین متن دیک یو فارسی می توان به تلفظ صوتی اشاره کرد که به تازگی به آن اضافه شده است و خیلی ساده و جمع جور است و برای ترجمه های دم دستی می توانید از این دیکشنری آنلاین فارسی استفاده کنید.

همچنین شما توسط دیکشنری آنلاین دیک یو فارسی قادر هستید متون و لغات خود را به بیش از 90 زبان زنده دنیا ترجمه کنید. این یکی از بهترین مزیت های مترجم آنلاین دیک یو فارسی است.

از نقص های مترجم آنلاین دیک یو فارسی می توان به نداشتن اپلیکیشن موبایلی اشاره کرد که همانطور که عرض شد از این دیکشنری آنلاین فقط برای موارد جزئی می توان استفاده کرد.

 

دیکشنری آنلاین هوشیار

دیکشنری آنلاین هوشیار

دیکشنری آنلاین هوشیار هم یکی از بهترین مترجم های متن آنلاین ایرانی محسوب می شود. رابط کاربری ساده و هیچگونه پیچیدگی در آن دیده نمی شود. از نکات جالب توجه هنگام ترجمه لغات توسط دیکشنری آنلاین هوشیار این است که از منوی کشویی روبه روی انتخاب زبان می توانید حساس بودن به کلمه یا جزئی از واژه را انتخاب کنید.

در این صورت می توانید ترجمه دقیق تری را دریافت کنید. همچنین از منوی کشویی پایینی هم می توانید دسته بندی که کلمه مورد نظرتان جزء آن است را برای ترجمه انتخاب کنید. مثلا اگر لغت شما مربوط به علم کامپیوتر است می توانید دسته بندی کامپیوتر و تکنولوژی را انتخاب کنید. این کار به منظور ترجمه دقیق تر انجام می شود.

مترجم آنلاین هوشیار قادر به ترجمه 5 زبان اصلی یعنی انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی به فارسی و برعکس است. همچنین دایره لغات و فرهنگ لغات هوشیار در زبان های اشاره شده بسیار کامل و جامع می باشد و شما برای تهیه پکیج های فرهنگ لغت از طریق فروشگاه اینترنتی سایت دیکشنری آنلاین هوشیار می توانید اقدام کنید.

 

مترجم متن بارانک

مترجم متن بارانک

یکی از جدیدتری دیکشنری های آنلاین، مترجم متن بارانک است که ظاهری خیلی ساده و معمولی دارد. مترجم متن بارانک شبیه به مترجم گوگل است و امکان ترجمه متون و لغات شما را به 18 زبان زنده دنیا را دارد.

مترجم متن بارانک امکانات خاص دیگری مثل تلفظ صوتی ندارد ولی نسخه ای که هم اکنون می بینید متن باز است. در واقع ممکن است در آینده با امکانات جدیدتر توسعه پیدا کند. لازم به ذکر است که مترجم متن بارانک فاقد اپلیکیشن موبایلی است و بیشتر برای ترجمه متون کاربرد دارد.

 

مترجم آنلاین ترگمان

مترجم آنلاین ترگمان

مترجم آنلاین ترگمان هم ظاهری شبیه به گوگل ترنسلیت دارد و احتمالا از API مترجم گوگل برای ترجمه متون و لغات استفاده می کند. اما ترگمان فقط به 4 زبان ترجمه متون شما را انجام می شود که ترجمه متون انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی آن از امکانات اصلی این مترجم آنلاین است. ترجمه به زبان روسی و عربی هنوز در دست اقدام است و فعلا نسخه تست آن روی سایت قرار دارد.

لازم به ذکر است که مترجم آنلاین ترگمان امکانات خاصی ندارد و فاقد اپلیکیشن موبایلی و دیگر امکانات در ترجمه متون است. از مترجم آنلاین ترگمان بیشتر برای ترجمه متون استفاده می شود.

 

مترجم هوشمند فرازین

مترجم هوشمند فرازین

مترجم هوشمند فرازین یکی از با کیفیت ترین دیکشنری ها و مترجم های متن آنلاین ایرانی است که از سال 89 فعالیت خود را با حمایت مرکز تحقیقات مخابرات ایران آغاز کرده است. مترجم هوشمند فرازین هم اکنون با استفاده از هسته اصلی دو شرکت ویرا افزار آدان و پردازش هوشمند ترگمان برای ترجمه لغات و متون استفاده می کند.

مترجم هوشمند فرازین ظاهری زیبا و ساده ای دارد و از رتبه الکسایی که دارد مشخص است دارای مخاطبان زیادی است. مترجم فرازین یک دیکشنری آنلاین ترجمه انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی روان است که به جز فارسی و انگلیسی زبان دیگری را پشتیبانی نمی کند! البته امکاناتی مثل تلفظ صوتی، ترجمه کامل صفحه یا سایت و قابلیت ترجمه به صورت فایل هم دارد.

در نگاه اول شبیه به گوگل ترنسلیت است ولی همانطور که اشاره شد برای ترجمه از API مترجم گوگل به هیچ عنوان استفاده نمی کند و مترجم فرازین را می توان به عنوان یک مترجم آنلاین ملی دانست.

جالب است بدانید طبق مقایسات انجام شده بین نتایج مترجم فرازین و مترجم گوگل نشان می‌دهد که فرازین در زمینه فارسی به انگلیسی با اختلاف معنا داری نسبت به گوگل بهتر است درعین‌ حال که در ترجمه انگلیسی به فارسی نیز اندکی بهبود را نشان می‌دهد.

 

بهترین اپلیکیشن های دیکشنری آنلاین

اپلیکیشن های دیکشنری آنلاین زیاد هستند. کافی است در کافه بازار کلمه “دیکشنری” را جست و جو کنید تا با سیلی از دیکشنری های موبایلی مواجه شوید. ولی آیا همه این اپلیکیشن ها به درد به خور هستند؟ خیر اینطور نیست!

اپلیکیشن های دیکشنری آنلاین

همانطور که می دانید یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های دیکشنری آنلاین گوگل ترنسلیت است. اما خیلی از دوستان به دنبال یک دیکشنری همراه ایرانی هستند. به نظر می رسد یکی از محبوب ترین ها اپلیکیشن موبایلی فست دیکشنری با بیش از یک میلیون نصب فعال است. امکانات خوبی دارد که در قسمت قبل در مورد آن توضیحات کاملی ارائه شده است. پیشنهاد می کنم حتما این اپلیکیشن موبایلی را روی گوشی خود نصب کنید و از امکاناتش استفاده لازم رو ببرید.

اپلیکیشن موبایلی فست دیکشنری

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های دیکشنری همراه یو-دیکشنری با بیش از 5 هزار نصب فعال است. این دیکشنری همراه امکانات بسیار خوبی نظیر ترجمه توسط دوربین موبایل، ترجمه به بیش از 38 زبان زنده دنیا، ترجمه سریع لغات با استفاده از تکنولوژی تشخیص خودکار و ارائه مقالات کاربردی برای تمرین زبان به دانش آموختگان زبان انگلیسی است. پیشنهاد می کنم حتما از این دیکشنری آنلاین هم روی موبایل خود استفاده کنید.

دیکشنری همراه یو-دیکشنری

 

جمع بندی و صحبت پایانی

در این مقاله سعی شد بهترین دیکشنری های آنلاین مترجم انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی همراه را به شما معرفی کنیم. مترجم های آنلاین زیادی در ایران و خارج وجود دارند ولی سعی شد بهترین ها را از لحاظ نوع کاربری و کیفیت ترجمه و تلفظ به شما معرفی کنیم که از هر جهت توانایی رفع نیازتان را داشته باشند.

امیدواریم از این مقاله جامع و کامل هم که سایت مخاطب ارائه کرد استفاده کافی را برده باشید. اگر شما هم سایت یا اپلیکیشنی در زمینه دیکشنری آنلاین سراغ دارید به ما معرفی کنید. منتظر مشارکت شما در بخش نظرات این بخش هستیم.

 

5 نظرات
  1. حمیدرضا می گوید

    مطلب خیلی خوبی بود. ممنون که اینقدر دقیق همه دیکشنری ها رو بررسی کردید. من اسم چندتاشون رو نشنیده بودم و الان باهاشون اشنا شدم

  2. فرناز می گوید

    خیلی عالی بود مطلب. به من در انتخاب دیکشنری کمک زیادی کرد

    1. نگار حکیمی می گوید

      سلام فرناز عزیز
      خواهش می کنم خشوحالم که به دردتون خورد.
      موفق باشید

  3. وحید می گوید

    ممنون بابت این مطلب، من به دنبال دیکشنری آلمانی به فارسی بودم و به من کمک زیادی کرد

  4. harnes می گوید

    motchakerm

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.