مشخصات تبلت شیائومی می پد ۵ + [معرفی آخرین نسخه ها]

جدیدترین اخبار تکنولوژی امروز را با معرفی ویژگی های تبلت می پد 5 شیائومی دنبال خواهیم کرد. یک غول چینی در دنیای تکنولوژی که طرفداران زیادی در بازار دارد. این کمپانی در زمینه ساخت محصولات مختلف، به خصوص گوشی های هوشمند و گجت هایی مثل ساعت و دستبند های هوشمند شیائومی عملکرد بی نظیری داشته و توانسته رضایت کاربران را به خود جلب کند. اما در زمینه طراحی و ساخت تبلت، چندان هم موفق نبوده و می توان گفت اخرین محصول آن یعنی Mi Pad 4 با شکست مواجه گردید.

تبلت شیائومی می پد 5

بعد از تجربه Mi Pad 4 که به سال 2018 مربوط می شد و فروش چندانی هم نداشت، به نظر می رسید که شیائومی با دنیای تبلت ها خداحافظی کرده باشد. چرا که بعد از آن هیچ خبری در خصوص طراحی تبلت از سوی این شرکت به گوش نرسید. اما به تازگی، به صورت غیر منتظره ای این شرکت با محصول جدید خود یعنی تبلت می پد 5 شیائومی طرفدارانش را غافلگیر کرد. این تبلت با ویژگی ها و طراحی کاملا جدیدی عرضه می شود و از قابلیت های خاصی برخوردار است.

تبلت شیائومی می پد 5 با محصولات کمپانی های بزرگ دیگر مثل اپل، سامسونگ و هواوی رقابت می کند و یک تبلت سطح بالا محسوب می شود. در ادامه با معرفی ویژگی ها و امکانات این محصول همراه ما باشید.

مشخصات ویژگی های تبلت می پد 5 شیائومی

ابعاد:254.7 در 166.3 در 6.9 میلی‌متر
وزن:515 گرم
نمایشگر:IPS LCD، نمایش یک میلیارد رنگ، 11.0 اینچ
رزولوشن:1600 در 2560 پیکسل، 16:10 (~274 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)
سیستم‌ عامل:اندروید 11
تراشه:Qualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5G (هفت نانومتر)
پردازنده مرکزی:8 هسته‌ای (یک هسته‌ی 3.2 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته‌ی 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته‌ی 1.80
گیگاهرتز Kryo 585)
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
درگاه حافظه:خیر
حافظه داخلی: 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 6 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
دوربین اصلی: نسخه 5G: لنز 20 مگاپیکسل (1/2.5 اینچ سایز سنسور، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز) 5 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق تصویر، f/2.4)
دوربین سلفی:8 مگاپیکسل (f/2.0)
اسپیکر: اسپیکر استریو (هشت عدد بلندگو)
باتری:باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 8600 میلی آمپر ساعت، شارژ سریع 67 وات
قابلیت‌ها:-حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما -بلوتوث 5.2، A2DP، LE
GPS: بله، با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS (فقط در مدل 5G)
NFC: خیر
رادیو: خیر
USB-   USB Type-C
پشتیبانی از قلم استایلوس

معرفی ویژگی های تبلت می پد 5 شیائومی

بیایید به سراغ مشخصات دستگاه برویم. این دستگاه دارای صفحه نمایش 2K / 144 هرتز است. این صفحه نمایش تمام صفحه است و دارای نمونه برداری 480 هرتز خواهد بود. انتظار می رود نسل پنجم شیشه گوریلا گلس Corning از این صفحه LCD محافظت کند.

ماژول های زیادی در قسمت دوربین وجود دارد. دوربین اصلی دستگاه 20 مگاپیکسل است و یک لنز ماکرو 13 مگاپیکسلی در کنار آن قرار گرفته است. سنسور اصلی دستگاه سونی IMX586 خواهد بود.

مانند آنچه در آیپد اپل دیدیم، قاب و محیط Pad 5 با آلیاژ آلومینیوم پوشانده شده است. پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و قلم خازنی مغناطیسی از دیگر ویژگی های این محصول است. قلب این محصول،  پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 870 است. این یعنی تبلت می پد 5 شیائومی در بخش پردازش حرف های زیادی برای گفتن دارد.

این تبلت از یک قلم استایلوس پشتیبانی می کند. وزن قلم شیائومی 12.2 گرم است و فرکانس نمونه برداری لمسی آن 240 هرتز است. باتری این قلم با هر بار شارژ حدود 8 ساعت دوام می آورد. می پد 5 پرو از باتری 8600 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند و از 67 وات شارژ سریع پشتیبانی می کند که بالاترین سرعت در بین همه تبلت ها است. مدل استاندارد دارای باتری 8720 میلی آمپر ساعتی است و از 33 وات شارژ پشتیبانی می کند.

تبلت شیائومی می پد 5

تبلت می پد 5 قرار است در نسخه های زیر وارد بازار شود:

  • نسخه‌ای با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۹۹۹ یوآن (۶۱۹ دلار)
  • نسخه‌ای با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۲۹۹ یوآن (۶۶۶ دلار)
  • نسخه‌ای با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۹۹۹ یوآن (۷۷۴ دلار)
  • نسخه‌ای با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۳۹۹۹ یوآن (۶۱۹ دلار)
  • و بهترین نسخه، با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی با قیمت ۵۴۹۹ یوآن (۸۵۱ دلار)

جمع بندی

با توجه به تمام ویژگی های گفته شده، می پد 5 یک تبلت سطح بالاست که با هدف رقابت با محصولات اپل، سامسونگ و هواوی به میدان امده است. در واقع می توان این محصول را اولین تبلت قدرتمند شیائومی دانست که پتانسیل بالایی برای جذب کابران دارد.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.