تاثیر شبکه های اجتماعی بر روی بازی ها + [انواع شبکه های اجتماعی]

جدیدترین مباحث اخبار تکنولوژی امروز را با بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی روی بازی ها دنبال می کنیم.اما قبل از آن بهتر است که اشاره ای به رسانه های اجتماعی و برند سازی داشته باشم. بهترین بازی های رایانه ای نیز مانند سایر محصولات  دیگر می توانند به یک برند تبدیل شوند و برخی از این بازی ها نیز که بسیار معروف شده اند از social networks غافل نشده اند. مثلا بازی معروف بازی جدید red dead redemption 2 و کالاف دیوتی یک برند در نوع بازی های مبارزه ای می باشد و جزو محبوب ترین و سرشناس ترین بازی های رایانه ای می باشد.
در یک قرن قبل که شبکه های اجتماعی و اینترنت وجود نداشت، تبلیغات و برند سازی در دنیای فیزیکی اتفاق می افتاد و مردم هر آن چیزی که با چشم می دیدند را باور داشتند در نتیجه هر چقدر افراد بیش تری یک محصول یا خدمت را می دیدند، به برند سازی و فروش آن کمک بیش تری نیز میشد اما در حال حاضر این روش کاملا منسوخ شده است.
در واقع  social networks حکم همان محیط های فیزیکی صد سال قبل را دارد فقط با این تفاوت که این بار افراد به جای این که خدمات و محصولات شما را در دنیای فیزیکی ببیند، آن را در خانه خود و از طریق سیستم های خود می بینند. حال مهم ترین مکان اجتماع این افراد کجاست؟ بله دقیقا، معروف ترین اجتماع انسان ها در دنیای امروزه social networks است.

 شبکه های اجتماعی بر روی بازی ها

 تاثیر شبکه های اجتماعی روی بازی

امروزه  تاثیر شبکه های اجتماعی روی بازی بسیار زیاد است به طوری که اگر از آن ها جهت برند سازی بازی استفاده نشود، به احتمال زیاد بازی ها با شکست مواجه خواهد شد. اگر دقت کرده باشید تمام بازی های رایانه ای دارای یک صفحه اختصاصی در social networks هستند و تمام اخبار و نسخه های جدید بازی ها و اطلاعیه ها را آن جا منتشر می کنند و این گونه تمام افرا در هر جای دنیا که باشند می توانند به راحتی از وضعیت بازی ها مطلع شوند.

 شبکه های اجتماعی بر روی بازی ها

انواع شبکه های اجتماعی  و برند سازی بازی

از جمله رسانه های اجتماعی و برند سازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اینستاگرام: یکی از بهترین و معروف ترین شبکه های اجتماعی است که مخاطب آن همه افراد در هر بازه سنی است. یکی از نکات مثبت اینستاگرام که جزو برترین شبکه های اجتماعی و برند سازی می باشد این است که یک محیط مناسب جهت سرگرمی و وقت گذراندن است. در نتیجه بازی های رایانه ای نیز که یک ابزار سرگرمی هستند می توانند به خوبی در این محیط برند شوند.
  • لینکدین: شبکه اجتماعی لینکدین را می توان جزو تخصصی ترین شبکه های اجتماعی و برند سازی به حساب آورد. لینکدین برخلاف اینستاگرام، یک محیط علمی همراه با افراد، سازمان ها، پیج های کاری و … می باشد که تمام پست های آن تخصصی است. می توان از این شبکه اجتماعی جهت بررسی علمی و تخصصی بازی های رایانه ای استفاده کرد و اینگونه نظر افراد حرفه ای و سازمان های مختلف را جلب می کنید.
  • توییتر: همانطور که از نام توییتر نیز مشخص است، می توان در این محیط در مورد مشخصات مهم بازی، اخبار آن، تغییرات مربوط به بازی و نسخه ها جدید آن تویت زد و افرادی که در تمام نقاط مختلف دنیا هستند می توانند این مطالب را بخوانند.
  • فیسبوک: شاید فیسبوک تاثیر کمتری بر روی برند سازی بازی داشته باشد چون ماهیت آن کمی متفاوت است. اما باید همین فرصت را غنیمت شمرد و از این محیط بکر جهت برند سازی بازی استفاده کرد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد تاثیر شبکه های اجتماعی روی بازی صحبت کردم و بهتر است بدانید که این شبکه ها و برند سازی می توانند در حد یک معجزه به محبوبیت بازی های رایانه ای کمک کنند پس از آن غافل نشوید چون بزرگترین اجتماع انسان ها، همین شبکه ها هستند.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.