آشنایی با تراشه  snapdragon wear 5100 در ساعت های هوشمند

تراشه  snapdragon wear 5100 یکی از جدیدیترین قطعات به کار رفته در ساعت های هوشمند است که در ادامه اخبار تکنولوژی با آن آشنا خواهیم شد. کوالکام نامی آشنا برای دنبال کنندگان دنیای تکنولوژی و اخبار آن می باشد. به احتمال زیاد شما هم نام این کمپانی را به کرات شنیده باشید. کمپانی آمریکایی کوالکام در زمینه طراحی و ساخت تراشه های تلفن های هوشمند فعالیت دارد و تا کنون تراشه های بسیار قدرتمندی را به سازندگان تلفن های هوشمند هدیه داده است.
جالب است بدانید که این کمپانی نه تنها در ساخت تراشه های تلفن همراه فعالیت دارد، بلکه در زمینه ی طراحی و ساخت تراشه هایی برای ساعت های هوشمند هم بسیار موفق می باشد. همانطور که می دانید، به تازگی استفاده از اکسسوری های دیجیتال و گجت های پوشیدنی و به خصوص ساعت های هوشمند حسابی پر طرفردار شده و افراد زیادی به سمت این گجت ها جذب شده اند. به همین دلیل هم سازندگان تمایل دارند برای ساخت ساعت های هوشمند خود با کمپانی های بزرگی مثل کوالکام همکاری کنند تا کیفیت محصولات خود تضمین نمایند.
با توجه به این موارد، کوالکام سری تراشه های Snapdragon Wear را به صورت اختصاصی برای گجت های پوشیدنی طراحی کرده است. به تازگی  هم خبر هایی از نوع جدید این تراشه، یعنی تراشه  5100Snapdragon Wear  به گوش می خورد. کوالکام ادعا دارد این تراشه قرار است به عنوان قلب تپنده ی بهترین ساعت های هوشمند عمل کند.

تراشه 5100Snapdragon Wear

تراشه  5100Snapdragon Wear و موج جدید ساعت های هوشمند اندرویدی

شایعات مربوط به نسل جدید تراشه های پوشیدنی کوالکام به تازگی گسترش یافته است. اخیراً گزارش جدیدی از Phonearena در مورد این تراشه منتشر شده است. بر اساس این گزارش، کوالکام، توسعه دهنده تراشه، ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد نسل جدیدی از تراشه های Snapdragon Wear را به زودی عرضه کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط توسعه دهندگان XDA ، این تراشه Snapdragon Wear 5100 نام دارد. نشریه می گوید کد لو رفته این تراشه LAW.UM.2.0-00700-SW5100.0 است. این کد در فروم کد کوالکام ارسال شده است. LAW مخفف ” Linux Android Wear” است.

در واقع ، Android Wear همان WearOS است. بدیهی است که واژه UM به معنای مودم یکپارچه نیز می باشد. در نهایت ، SW5100 ممکن است صرفاً مخفف Snapdragon Wear 5100 باشد. این تراشه با رمز موناکو شناخته می شود. اطلاعات زیادی در مورد تراشه Snapdragon Wear 5100 منتشر نشده است. بر اساس کد منبع لو رفته، این تراشه با اندروید 10 و 11  سازگار است. کوالکام قبلا اعلام کرده بود که تراشه های سری Snapdragon Wear 4100 و Snapdragon 3100 Plus با WearOS 3.0 کار می کنند. با این حال، آینده بسیاری از ساعت های هوشمند مدرن نامشخص است.

مشخصات فنی لو رفته از تراشه Snapdragon Wear 5100

بر اساس اطلاعات فاش شده اخیر ، Snapdragon Wear 5100 احتمالاً با پلتفرمی به نام بنگال طراحی می شود. این تراشه دارای پردازنده چهار هسته ای است. هسته های این پردازنده بسیار قوی تر از قبل هستند. Snapdragon Wear 4100 قبلاً از چهار هسته Cortex-A53 استفاده می کرد. اما این بار هسته های Cortex-A73 با هسته های بسیار قوی جایگزین شدند.

در حال حاضر مشتریان کوالکام به آرامی به دشمن این شرکت تبدیل می شوند! به عنوان مثال، حرکت سامسونگ به تراشه های Exynos و همکاری با AMD نشانه آن است. به همین ترتیب، سامسونگ ممکن است دیگر از تراشه های اسنپدراگون در پرچمداران خود استفاده نکند. از سوی دیگر، گوگل و سامسونگ در حال نزدیک شدن به یکدیگر هستند. سامسونگ و گوگل نه تنها برای توسعه سیستم عامل ساعت هوشمند خود با یکدیگر همکاری می کنند، بلکه گفته می شود که گوگل به سامسونگ در ساخت تراشه خود به نام Tensor کمک می کند. اپل روی مودم های خود کار می کند تا استفاده از مودم های کوالکام را متوقف کند.

تراشه های کوالکام در حال حاضر نتوانسته اند محبوبیت زیادی کسب کنند. باید منتظر ماند و دید Qualcomm برای تراشه Snapdragon Wear 5100 خود چه چیزی ارائه می دهد. نکته دیگر این است که چه شرکت هایی آماده استفاده از این تراشه خواهند بود. این شرکت تأیید کرد که نسل جدید تراشه Snapdragon Wear در سال 2022 میلادی عرضه می شود. همچنین نام رمز اولین ساعت هوشمند مجهز به این تراشه Atheron خواهد بود. با توجه به اینکه تولید کنندگان ساعت های هوشمند در حال حاضر علاقه چندانی به استفاده از این تراشه ندارند، این امر جالب به نظر می رسد.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.