بهترین شارژر باتری موجود در بازار ایران+[کیفیت و قیمت عالی]

یکی از قطعات مهم دوربین های دیجیتال باتری آنها است. باتری ها شاید به ظاهر چیز بسیار ساده ای باشند اما استفاده از یک شارژر نامناسب برای شارژ باتری می تواند موجب خراب شدن باتری، کارکرد نادرست باتری و تنها صدمه به دوربین شما شود. در این مطلب قصد دارم تا به معرفی بهترین شارژر باتری بپردازم. تا انتهای این مطلب از بخش دوربین فیلم برداری و عکاسی با من همراه باشید.

بهترین شارژر باتری

اگر سری به بازار بزنید و به خرید یک شارژر باتری باشید قطعا با گزینه های بسیار زیادی رو به رو می شوید. گزینه هایی در انواع و اقسام مختلف، در قیمت های مختلف با کارکرد های مختلف که هر کدام آنها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. اما واقعا کدام یک بهتر است؟ کدام یک می تواند یک گزینه خوب باشد؟ کدام یک به باتری شما آسیبی وارد نمی کند؟

قیمت شارژر باتری چند است؟

به دلیل وجود شرکت های مختلف در این زمینه و تعداد بسیار زیاد محصول تقلبی و غیر اصل در بازار شاهد شارژر باتری در هر رنج قیمتی هستیم. از چند ده هزارتومان تا چند صد هزارتومان که دقیقا به همین دلیل اگر در هنگام خرید به قیمت شارژر توجه کنید احتمال اینکه یک شارژر بی کیفیت و غیر اصل را انتخاب کنید بسیار زیاد است.

قیمت یک شارژر شاید نهایتا چند صد هزارتومان باشد اما خساست به خرج دادن در این موضوع باعث می شود تا باتری شما صدمه ببیند و در نهایت وسایل شما که ممکن است چندین میلیون تومان باشند با مشکل رو به رو شوند و یا آسیب ببینند.

بهترین شارژر باتری XTAR-VC2-Lithium

بهترین شارژر باتری شارژی دوربین عکاسی در بازار ایران:

با توجه به اینکه محصولات بسیار زیادی در بازار موجود هستند من پس از برسی و تحقیقات مختلف به یک لیست چندتایی از شارژر های مختلف رسیدم که هر کدام آنها لایق لقب بهترین شارژر باتری هستند و می توانند یک گزینه خوب برای شما باشند.

شارژر باتری لیتیومی اکستار مدل VC2

شارژر باتری لیتیومی اکستار مدل VC2

مشخصات شارژر باتری لیتیومی اکستار مدل VC2:

ابعاد: 13.1×6.6×3.3 سانتیمتر
منبع تغذیه 5 ولت، 1 آمپر

اگر به دنبال یک شارژر خوب برای باتری های لیتیومی هستید قطعا این مدل می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن برای شما باشد. شارژر باتری از برند اکستار مدل معمولی vc2 می باشد که قابلیت شارژر انواع باتری های لیتیومی با سایز های  10440, 14500, 14650, 16340, 17500, 17670, 18350, 18500, 18650, 18700, 22650, 25500,3.6/3.7V Li-ionرا دارد. این یعنی اگر باتری شما هم در یکی از این سایز های می باشید این شارژر یک گزینه خوب برای شما می باشد.

در قسمت بالایی این شارژر یک عدد صفحه نمایش کوچک وجود که اطلاعات بسیار خوبی را به نمایش می گذارد. اطلاعاتی از جمله نمایش جریان و ولتاژ شارژ و نمایش میزان ظرفیت شارژ شده هر باتری به صورت مجزا که قطعا می تواند یک قابلیت و ویژگی عالی باشد.

همچنین این شارژر قابلیت شارژ باتری هایی با ظرفیت 0 درصد هم دارد که این یعنی حتی برای باتری های مرده نیز می توانید از آن استفاده کنید. به علاوه برای اینکه در هنگام شارژ شدن باتری شما آسیبی نبیند بعد از پر شدن باتری به صورت خودکار شارژ آن توسط دستگاه قطع می شود که این خود یک امکان بسیار خوب است.

نقاط قوت:

نمایشگر خوب

ابعاد مناسب و ظاهری شیک

قابلیت قطع خودکار باتری شارژ شده

تشخیص میلی آمپر ورودی

کیفیت ساخت بالا

نقاط ضعف:

آداپتور همراه ندارد

نظر خریداران شارژر باتری لیتیومی اکستار مدل VC2:

نظر خریداران شارژر باتری لیتیومی اکستار مدل VC2

مشاهده قیمت بهترین شارژر باتری در نورنگار

کیفیت عالی سرعت شارژ خوب واقعا حس اطمینان به ادم میده

شارژر باتری دوربین اسماتری مدل NP-W126

شارژر باتری دوربین اسماتری مدل NP-W126

مشخصات شارژر باتری دوربین اسماتری مدل NP-W126:

شرکت سازنده: اسماتری
قابلیت شارژ: 2 باتری به صورت همزمان
امکان شارژ: توسط درگاه usb و پاوربانک

یک شارژر خوب توسط برند اسماتری که قطعا می تواند برای دارندگان محصولاتی مانند: Fuji X-T1 ,X-T2 ,X-T10 ,X-T20 ,X100F ,X-Pro1 ,X-Pro2 ,X-E2 ,FinePix ,HS30EXR ,HS35EXR ,HS50EXR Fuji X-A1 ,X-A2, X-A3 ,X-E1 ,X-E2S ,X-M1 یکی از بهترین گزینه ها باشد. این شارژ قابلیت شارژ دو باتری به صورت همزمان را دارد که همین موضوع باعث شده تا بسیار بین عکاسان محبوب شود. معمولا بسیاری از شارژر های موجود در بازار تنها قابلیت شارژ یک باتری را دارند اما شرکت اسماتری با تغییرات در ساختار این شارژر باعث شده تا بتواند به صورت همزمان دو شارژر را باهم شارژ کند. اگر به دنبال بهترین شارژر باتری برای محصولات نام برده شده هستید این مورد قطعا یکی از بهترین ها می باشد.

همچنین همراه این شارژر دو عدد باتری نیز قرار داده شده است که می تواند جایگزین هر یک از باتری های موجود در دوربین شما شود. تنها نقطه ضعفی که شاید بتوان به این محصول وارد کرد قیمت بالا آن می باشد که کیفیت ساخت بالا و برند معتبری همچون اسماتری دلیل این قیمت بالا را نشان می دهد.

این شارژر به صورت همزمان می تواند دو عدد باتری را شارژر کند و سرعت بسیار بالایی نیز در شارژ باتری دارد. همچنین امکان شارژ توسط دیدگاه usb و پاوربانک نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است که ارزش آن را بالاتر می برد.

نقاط قوت:

قابلیت شارژ دو باتری به صورت همزمان

سرعت بالای شارژ

امکان شارژ توسط پاوربانک

نقاط ضعف:

قیمت بالا

شارژر باتری دوربین کانن مدل LC-E6

شارژر باتری دوربین کانن مدل LC-E6

مشخصات شارژر باتری دوربین کانن مدل LC-E6:

مناسب برایت: دوربین های slr
ولتاژ خروجی: 8.4 ولت
ولتاژ ورودی: 100 ولت الی 240 ولت
جریان دهی: 1.2 آمپر

اگر کمی با دنیای دوربین های عکاسی آشنا باشید قطعا نام شرکت کانن به گوشتان خورده است. شرکتی که سهم بسیار زیادی از بازار را در اختیار خود دارد و بسیاری از عکاسان حرفه ای یکی از دوربین های آن را برای کار خود انتخاب می کنند. به همین دلیل خرید یک شارژر مناسب برای دوربین های آن کمی سخت است چون با محصولات بسیار زیادی در بازار رو به رو هستیم.

اگر دارای یکی از دوربین های SLR کانن هستید این شارژر می تواند برای دوربین شما بسیار گزینه مناسبی باشد. این شارژر دارای ولتاژ ورودی 100 الی 240 ولت است که این یعنی در صورت افت ولتاژ ورودی این شارژر همچنان ولتاژ مناسبی را خروجی می دهد. ولتاژ خروجی این مدل 8.4 ولت است و قادر به جریان دهی 1.2 آمپری است. در کل اگر یکی از دوربین های عکاسی SLR کانن را دارید این مدل مناسب برای باتری های آنها طراحی شده است و می تواند یک گزینه بسیار خوب باشد.

اگر به دنبال باتری های خوب شرکت های نیکون، کانن، سونی و فوجی فیلم هستید پیشنهاد می کنم مطلب بهترین باتری دوربین دیجیتال را بخوانید.

نقاط قوت:

جریان دهی مناسب

کیفیت ساخت خوب

مناسب برای انواع باتری های دوربین های کانن SLR

عملکرد مناسب

نقاط ضعف:

نیاز به تبدیل دارد

کامل نبودن داخل بسته بندی آن

نظر خریداران شارژر باتری دوربین کانن مدل LC-E6:

نظر خریداران شارژر باتری دوربین کانن مدل LC-E6

مشاهده قیمت بهترین شارژر باتری در نورنگار

جنس، اصلیه. یه تبدیل لازم داره که بشه به پریز وصلش کرد. کاش این تبدیل هم همراهش بود

شارژر همراه دوربین های کانن مدل USB CHARGER CANON UCN1

شارژر همراه دوربین های کانن مدل USB CHARGER CANON UCN1

مشخصات شارژر همراه دوربین های کانن مدل USB CHARGER CANON UCN1:

مناسب برای باتری های: lp-e8، lp-e6n، lp-e6

اگر دارای یکی از باتری های بالا هستید و به مستند سازی و عکاسی در طبیعت و… علاقه زیادی دارید این محصول می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این محصول دارای دو ویژگی اصلی است که باعث شده تا در لیست بهترین شارژر باتری کانن جای بگیرد. ویژگی اول این محصول کیفیت ساخت بالای آن است که واقعا ارزش خرید آن را افزایش می دهد و آن را به یکی از بهترین گزینه های تبدیل می کند.

اگر علاقه زیادی به بیرون رفتن دارید و نمی خواهید با مشکل کمبود شارژ رو به رو شوید تنها کافی است این شارژر را همراه باتری یدک همراه خود ببرید. در زمانی که یک باتری به دستگاه متصل است می توانید یک باتری دیگر را به این شارژر متصل کنید و خیلی راحت به عکاسی خود بپردازید. یعنی با یک پاوربانک دیگر نگرانی بابت تمام شدن شارژ دوربین خود ندارید و می توانید هر جایی که خواستید بروید.

نقاط قوت:

کیفیت ساخت فوق العاده بالا

شارژر usb

نقاط ضعف:

قیمت بالا

نظر خریداران شارژر همراه دوربین های کانن مدل USB CHARGER CANON UCN1:

نظر خریداران شارژر همراه دوربین های کانن مدل USB CHARGER CANON UCN1

مشاهده قیمت بهترین شارژر باتری در نورنگار

فعلا که دوهفته‌ای داره کار میکنه خیلی هم عالیه کلا دیگه از شارژر دوربین استفاده نمیکنم مستقیم میرم بیرون با پاوربانک با یه باتری یدک بدون اینکه نگران تموم شدن شارژ دستگاه باشم فقط یکم داغ میشه

شارژر باتری دوربین اسماتری مدل LP-E6

شارژر باتری دوربین اسماتری مدل LP-E6

مشخصات شارژر باتری دوربین اسماتری مدل LP-E6:

قابلیت شارژ همزمان 2 باتری
مناسب برای انواع دوربین های کانن
مناسب برای انواع باتری های e6

این شارژر یکی دیگر از شارژر های برند اسماتری می باشد ترکیبی از کیفیت، اصالت و حرفه ای بودن است. این شارژر برای انواع باتری های e6 مناسب می باشد که این یعنی برای دوربین های کانن می تواند یک گزینه خوب باشد و مناسب برای دوربین های Canon EOS R ,EOS 60D ,EOS 70D ,EOS 80D ,EOS 5D III ,EOS 5D IV ,EOS 5Ds ,EOS 6D ,EOS 6D Mark II ,EOS 7D ,EOS 7D Mark II XC15 می باشد.

این تمام ماجرا نیست و مهم ترین نقطه قوت این محصول در کیفیت ساخت بالا و برند معتبر و مشهور  اسماتری است که باعث شده تا این شارژر باتری لقب بهترین شارژر باتری دوربین های دیجیتال را به خود اختصاص دهد.

این محصول قابلیت شارژ دو باتری همزمان را دارد که این یعنی دیگر از تمام شدن شارژ خبری نیست و می توانید خیلی راحت با دوربین عکاسی خود بدون هیچ مشکلی کار کنید.

همچنین این شارژر دارای یک ورودی usb با ولتاژ 5 ولت می باشد که این یعنی می توانید آن را به لپ تاپ یا پاوربانک متصل کنید. همین موضوع باعث شده تا سرعت شارژ این محصول کمی پایین تر از محصولات دیگر باشد اما می توانید از آن در هنگام سفر و در مکان هایی که به برق دسترسی ندارید استفاده کنید.

نقاط قوت:

برندی معتبر

کیفیت ساخت بالا

دارای ورودی usb

قابلیت شارژ با پاوربانک

نقاط ضعف:

سرعت شارژ پایین

نظر خریداران شارژر باتری دوربین اسماتری مدل LP-E6:

نظر خریداران شارژر باتری دوربین اسماتری مدل LP-E6

به جرات میتونم بگم توی این مدتی که استفاده کردم از باطری ارجینال کنون هم مدت زمان بیشتری کار می‌کنه فقط شارژرش سرعتش کمه که اونم طبیعیه به هرحال جای برق مستقیم رو نمیگیره ولی برای جاهایی که دسترسی به برق نیست واقعا کارایی داره

شارژر باتری دوربین اکستار مدل MC2

شارژر باتری دوربین اکستار مدل MC2

مشخصات شارژر باتری دوربین اکستار مدل MC2:

ابعاد: 9.6*4.7*2.6 سانتی متر
منبع تغذیه: 5 ولت

یک محصول مناسب برای شارژ باتری های شارژی از برند اکستار که کمی بالاتر یک محصول دیگر از آن را معرفی کردیم. این مدل تقریبا مشابه همان است منتها این مدل lcd ندارد و قیمت پایین تری دارد.

این شارژر مناسب برای شارژ باتری هایی با سایز 10440, 14500, 14650, 16340 , 22650 , 25500 , 26650 , 17335, 17500, 17670, 18350, 18490, 18500, 18650, 18700, 20700, 21700 می باشد که این یعنی طیف وسیعی از باتری های مختلف حتی دستگاه هایی به جز دوربین عکاسی را هم پوشش می دهد و می توان از این محصول برای آنها استفاده کرد.

ابعاد کوچک این مدل باعث شده تا بتوانی خیلی راحت آن را هر جای که خواستید با خود ببرید و از آن استفاده کنید. همچنین یک مدل یک ورودی micro usb دارد که می توانید از آن برای شارژ استفاده کنید که این یعنی حتی در بیرون و مکان هایی که برق نیست نیز می توان از این محصول استفاده کرد.

این مدل قابلیت فست شارژ یعنی 1 آمپر در هر بخش را دارد و منبع تغذیه آن 5 ولتی است. همچنین این مدل برای نمایش میزان شارژ باتری از لامپ های led با رنگ ها سبز و قرمز استفاده می کند. همچنین برای اینکه باتری شما صدمه ای نبیند بعد از اینکه به صورت کامل شارژ شد به صورت خودکار شارژ آن قطع می شود که این یک امکان بسیار مهم است.

نقاط قوت:

قیمت پایین

پوشش طیف وسیعی از باتری های مختلف

نمایش میزان وضعیت شارژ توسط لامپ های led

قابلیت قطع خودکار شارژ

قابلیت فست شارژ

نقاط ضعف:

شارژ نکردن باتری های قلمی و نیم قلبی AAA و  AA

نظر خریداران شارژر باتری دوربین اکستار مدل MC2:

نظر خریداران شارژر باتری دوربین اکستار مدل MC2

مشاهده قیمت بهترین شارژر باتری در نورنگار

شارژر خیلی خوبیه ، شارژر های خوب و استاندارد معمولا قیمت خیلی بالایی داره، واقعا جنس و عملکرد این شارژر عالیه ، پیشنهاد میکنم .

شارژر باتری دوربین نيکون مدل MH-62

شارژر باتری دوربین نيکون مدل MH-62

مشخصات شارژر باتری دوربین نيکون مدل MH-62:

مناسب برای: باتری های EL8
مناسب برای دوربین های: نیکون

در کنار کانن یکی دیگر از بهترین برند های تولید کننده دوربین های دیجیتال نیکون می باشد. از آنجایی که در این لیست شارژر هایی برای کانن معرفی کردیم تصمیم گرفتم تا یک شارژر برای شارژ دوربین های نیکون نیز معرفی کنم. این شارژر برای شارژر باتری های EL8 مناسب می باشد و طراحی آن مناسب برای باتری های شرکت نیکون می باشد. این یعنی این محصول برای باتری دوربین هایی مانند COOLPIX P1، P2، S1 و S2 یک گزینه بسیار خوب می باشد.

این مدل دارای بازه ورودی 100 الی 240 ولت می باشد که یعنی در شرایط مختلف ورودی برق نیز می توان از آن استفاده کرد. همچنین ولتاژ خروجی آن  4.2ولت و جریان دهی آن 0.73 آمپر می باشد.

نقاط قوت:

شارژ انواع باتری های el8

بازه ولتاژ ورودی مناسب

جریان دهی مناسب

کیفیت ساخت خوب

نقاط ضعف:

تنها مناسب تعدادی محدودی از دوربین ها می باشد.

اگر به دنبال بهترین شارژر باتری برای دوربین های نیکون هستید این مورد می تواند گزینه مناسبی باشد.

شارژر نیکون Nikon MH-25 for EN-EL15 Battery Org

شارژر نیکون Nikon MH-25 for EN-EL15 Battery Org

مشخصات شارژر نیکون Nikon MH-25 for EN-EL15 Battery Org:

برند سازنده: نیکون
مناسب برای باتری های en-el15

اگر به دنبال بهترین شارژر باتری نیکون برای دوربین هایی مانند D7100، D800E، D610، D600، D7000، Nikon 1 V1 و D800 هستید این مدل می تواند یکی از بهترین گزینه های موجود باشد. این مدل طراحی بسیار زیبا و شیکی دارد و ابعاد آن نیز بسیار کوچک می باشد.

این شارژر مناسب شارژ باتری های لیتیوم یونی en-el15 می باشد که این یعنی برای محصولات نام برده شده می تواند یک گزینه مناسب باشد. در صورتی که شارژر شما اصل باشد می تواند یک باتری en-el15 را در عرض 155 دقیقه شارژ کند که شاید کمی زیاد به نظر بیاید اما به نسبت دیگر شارژر های موجود در بازار برای دوربین های دیجیتال عدد مناسبی است.

محل اتصال کابل به این شارژر می تواند با شاسی روی بدنه آن به دو جهت بچرخد. همچنین بر روی خود شارژر دو عدد چراغ led به منظور نمایش وضعیت شارژ قرار دارد که می تواند اطلاعات بسیار خوبی به شما بدهد.

نقاط قوت:

کیفیت ساخت بالا

دارای چراغ led جهت نمایش وضعیت شارژ

طراحی عالی

نقاط ضعف:

سرعت شارژ نسبتا پایین

شارژر نیکون Nikon MH-24 for EN-EL14

شارژر نیکون Nikon MH-24 for EN-EL14

مشخصات شارژر نیکون Nikon MH-24 for EN-EL14:

شرکت سازنده: نیکون
برق ورودی: 220 ولت

آخرین محصول در این لیست بهترین شارژر باتری دوربین دیجیتال به یک شارژر دیگر از شرکت نیکون اختصاص دارد. این شارژر مناسب برای شارژ باتری های en-el14 می باشد که در برخی از دوربین های نیکون مانند: d3200، d5200، d7100، d7000 و… به کار رفته است.

وزن این شارژر بسیار کم است و می توان خیلی راحت آن را با خود حمل کرد و از آن استفاده کرد. ورودی این مدل برق 220 ولت عادی می باشد و برای اتصال به برق شهری از یک کابل استفاده می کند.

از نظر طراحی و کیفیت ساخت نمی توان به آن ایرادی گرفت و واقعا یکی از بهترین شارژر ها برای دوربین های نام برده شده است. بر روی شارژر نیز چراغ led جهت نمایش وضعیت شارژ وجود دارد تا کار شما راحت تر شود. اگر به دنیای عکاسی و دوربین های فیلم برداری علاقه دارید پیشنهاد می کنم مطلب بهترین دوربین های عکاسی را بخوانید.

نقاط قوت:

طراحی شیک

ایمن و مطمئن

مناسب برای دوربین های نیکون D7000 , D7100 , D5200 , D3200

نقاط ضعف:

قیمت بالا

راهنمای خرید شارژر باتری برای باتری شارژی

بعد از معرفی بهترین شارژر باتری تصمیم گرفتن تا این مطلب را کامل تر کنم و نکاتی که باید در هنگام خرید شارژر باتری به آنها توجه کنید را به شما بگوییم. دانستن این موارد باعث می شود تا بتوانید محصولی بهتر و کامل تر را برای خود بیابید.

شارژر  جدید بخرم یا از شارژر خود دستگاه استفاده کنم؟

بسیاری از دستگاه ها در هنگام خرید دارای شارژر هستند و می توانید از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که اگر شارژر دستگاه شما خراب نشده است و همچنان کار می کند همچنان از همان شارژر استفاده کنید و به سراغ محصولات دیگری نروید. تنها زمانی تصمیم به خرید یک شارژر باتری شارژی بکنید که شارژر دستگاه ما خراب شده باشد.

انواع شارژر باتری:

اگر به دنبال بهترین شارژر باتری هستید شناختن انواع مختلف شارژر باتری موجود در بازار می تواند کمک زیادی بهتان بکند. برخی از شارژر ها مناسب شارژ باتری های قلمی هستند و طیف وسیعی از باتری های مختلف را پوشش می دهند.

اما برخی از شارژر مخصوص شارژ باتری های مخصوصی هستند که تنها مناسب محصولات یک شرکت می باشد. برای مثال برخی از شارژر ها تنها مناسب محصولات فوجی فیلم هستند و برخی دیگر تنها مناسب برخی از دوربین های شرکت نیکون و کانن هستند. در این بین مهم ترین چیزی که شما باید به آن توجه داشته باشید نوع باتری و دوربین خودتان است که شارژر مناسب دوربین خودتان را انتخاب کنید.

اصل یا غیر اصل بودن:

امروزه در بازار شاهد جنس های تقلبی بسیاری هستیم و حوزه شارژر باتری نیز از این قاعده جدا نیست. در بازار شاهد شارژر هایی هستیم که تفاوتی بسیار اندکی با مدل اصلی خود دارن دو در برخی مواقع حتی قیمت یکسانی دارند اما در واقعیت بی کیفیت و غیر اصل هستند.

مهم ترین و اصلی ترین فاکتوری که شما را به سمت خرید بهترین شارژر باتری شارژی می کشد توجه به اصل بودن شارژر است. در غیر این صورت حتی اگر بهترین مدل شارژر موجود در بازار را اما غیر اصل خریداری کنید با یک محصول بسیار بی کیفیت رو به رو خواهید شد.

در حال حاضر روش خاصی برای اینکه بتوانید تشخیص دهید یک شارژر اصل است یا نه وجود ندارد و تنها راهی که پیش روی خریداران است خرید از فروشگاه های معتبر است.

یک شارژر بد شاید کارایی زیادی نداشته باشد اما یک شارژر غیر اصل به احتمال بالا موجب صدمه به باتری و دستگاه شما می شود.

 

مشاهده قیمت بهترین شارژر باتری در نورنگار

 

برند تولید کننده شارژر باتری:

یکی دیگر از فاکتور هایی که می تواند در یافتن بهترین شارژر باتری به شما کمک کند خرید از یک برند معتبر است. بهتر است بیشتر به دنبال محصولاتی از برند های خوش نام یا محبوب باشید. برند هایی که طرفداران و خریداران بسیار زیادی دارند و آزمایش خود را پس دادند.

توجه کردن به همین چند مورد ساده می تواند شما را در خرید یک شارژر خوب همراهی کند.

در این مطلب سعی کردیم تا به معرفی بهترین شارژر باتری برای دوربین های دیجیتال بپردازم و بهترین گزینه های موجود در بازار را به شما معرفی کنم. امیدوارم که محصول مدنظر خود را در این لیست پیدا کرده باشید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.