بررسی متریال نمای ویلاهای شمال و انواع آن

بررسی متریال نمای ویلاهای شمال و انواع آن

امروزه بسیاری از افراد دوست دارند سرمایه گذاری های بسیار کم ریسک انجام بدهند. یکی از سرمایه گذاری های کم ریسک و پرسود خرید ویلا در شمال است. عوامل بسیار زیادی روی کیفیت ویلا تاثیر دارد که یکی از آنها متریال نمای ویلا و مصالح استفاده شده در ساخت آن متریال نما است. همچنین ناگفته نماند که افرادی که می خواهند به ساخت و ساز ویلا بپردازند باید به طور کامل با متریال نما آشنا باشند.

در این مطلب می خواهیم به بررسی متریال نمای ویلای شمال و همچنین مصالح قابل استفاده در نمای ویلاهای شمال بپردازیم . در پایان این مطلب شما با انواع نماهایی که در ویلاهای شمال به کار برده می شود؛ آشنا می شوید. شما با مطالعه این مقاله می توانید در زمان خرید ویلا بهترین انتخاب را داشته باشید.

معرفی نمای ویلا

اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که نمای ویلای چی هست؟ به طور کلی در ساختمان ها به قسمت های بیرونی ساختمان که در معرض دید تمام افراد قرار دارد؛ نمای ساختما گفته می شود. باید بدانید که طراحی نمای بیرونی یک ساختمان بسیار پر اهمیت می باشد و اهمیت آن به اندازه طراحی داخلی می باشد.

همانطور که میدانید نمای بیرونی یک ساختمان در معرض عوامل جوی قرار دارد. در نتیجه باید مصالحی در ساخت نمای بیرونی استفاده شود که در آب و هوا های مختلف مقاوم باشد و خراب نشود و در کنار مقاوم بودن زیبایی هم داشته باشد. نمای بیرونی یک ویلا هر چقدر زیباتر باشد باعث زیبا تر شدن ویلا و بالا رفتن جذابیت آن می شود؛ در نتیجه روی قیمت آن ویلا نیز تاثیر دارد و باعث بالا رفتن قیمت می شود.

مناسب ترین طرح برای متریال نمای ویلای شما چیست

امروزه متریال نما در طرح های بسیار زیادی وجود دارد که چند نمونه از این طرح ها شامل نماهای کلاسیک، دیکانستراکشن، مدرن، نمای فولدینگ و…. هستند. ولی نمیتوان بهترین طرح را نام برد زیرا در هر مکان نسبت به بافت بومی آن شهر، متریال نما انتخاب می شود تا آن نما با آن شهر منطبق باشد. به طور کلی رایج ترین طرح هایی که برای نما ویلاها ساخته می شوند؛ مدرن و کلاسیک است.

مصالح مناسب برای ساختمان ویلایی

معمولا در معماری سنتی ایران از مصالح بومی استفاده می شود و به همین خاطر بیشتر افراد پیشنهاد می کنند مصالحی که می خواهید در ساخت ویلا استفاده کنید، در شهر خودتان یا نهایتا در شهر های مجاور شهرتان قابل دسترسی باشد و بتوانید به راحتی تهیه نمایید.

متریال نمای خانه ویلایی باید چه شاخص های فنی داشته باشد

هر متریال نما باید چندین شاخص فنی در آن رعایت شده باشد تا بهترین نما باشد که علاوه بر زیبایی از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. در ادامه با این شاخص ها آشنا می شویم.

عایق بودن متریال نما در برابر سرما و گرما

همانطور که میدانید مصالح مختلف دارای ظرفیت های مختلفی در برابر حرارت می باشند. در یک ساختمان باید مصالحی استفاده شود که حرارت کمتری انتقال دهند. زیرا میزان انتقال حرارت و گرما روی مصرف انرژی تاثیر مستقیم دارد. در نتیجه نمای شما باید علاوه بر زیبایی، دارای عملکرد حرارتی خوبی نیز باشد.

عایق بودن متریال نما در برابر صوت

نمای ساختمان یک عایق صوتی نیز می باشد و باید از مصالحی استفاده شود که صوت بسیار کمی را از خود انتقال دهد. ویلاهایی که در شهر های بسیار بزرگ صنعتی و تجاری ساخته می شوند یا ساختمان هایی که در مسیر خیابان های اصلی ساخته می شوند باید در برابر موارد زیر مقاوم باشند:

  • زلزله
  • ضربه
  • یخ زدگی
  • آتش سوزی
  • جدا شدن و افتادن از نما

ارتباط بیرون و داخل ویلا

معمولا نمای یک ساختمان به عنوان ارتباط بیرون خانه و داخل خانه است و باید نما طوری ساخته شود که که علاوه بر این که داخل ساختمان را در برابر بیرون ساختمان محافظت کند؛ ارتباط خوبی بین بیرون و داخل ساختمان نیز برقرار کند. به عنوان مثال نما باید نور خوبی را به داخل خانه جذب کند و اینکه دارای چشم انداز خوب و زیبا به بیرون باشد.

زیبایی متریال نمای ویلای شمال

همانطور که می دانید زیبایی یکی از شاخص های اصلی نما است و باید قطعا در آن رعایت شود تا اکثر افراد از آن نما خوششان بیاید. همچنین یک نمای بسیار زیبا معرف مهندس طراح آن است.

 www.tabnak.ir

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.