هزینه پشتیبانی شبکه در سال ۱۴۰۲ به چه صورت است؟

در عصری که کلیه کسب‌وکارها به سمت الکترونیکی شدن گام برمی‌دارند، به وجود آمدن اختلالات در شبکه به یک امر طبیعی تبدیل شده است. در واقع به هنگامی که از پشتیبانی شبکه صحبت می‌کنیم، منظورمان کلیه خدماتی است که در جهت حفظ، نگهداری و همچنین برطرف کردن ایرادات به وجود آمده در شبکه انجام می‌گیرد؛ در نتیجه با توجه به چنین تعریفی استفاده از خدمات پشتیبان شبکه به دلیل آن که نباید وقفه‌ای در روند کارهای شرکت رخ دهد و همچنین دچار نشت اطلاعاتی نشویم به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است.

برخی از شرکت‌های ارائه کننده خدمات پشتیبانی شبکه محبوب و معتبر نظیر رایان پشتیبان با برخورداری از آینده‌ نگری‌های دقیق از وضعیت شبکه، کلیه اختلالات احتمالی را پیش‌بینی کرده و به موقع اقدام به رفع آن‌ها می‌نمایند و شما به هنگامی که از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنید، دیگر نگرانی خاصی از ایجاد اختلالات ناگهانی و غیرمنتظره در شبکه نخواهید داشت؛ اما امری که همواره ذهن کارفرمایان را در ارتباط با دریافت خدمات پشتیبانی شبکه به خود مشغول ساخته به هزینه‌های این خدمات ارتباط داشته و سوالات زیادی را در ذهن آن‌ها ایجاد کرده است و به همین علت ما در این مطلب قصد داریم به بررسی هزینه پشتیبانی شبکه در سال 1402 بپردازیم؛ بنابراین اگر شما هم در این زمینه کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با مخاطب همراه باشید.

تعرفه دریافت خدمات پشتیبانی شبکه

در انتخاب هر چیزی توجه به قیمت و تعرفه آن، یکی از پارامترهای اصلی است و خدمات پشتیبانی شبکه نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشند؛ اما قبل از آن که بخواهید ارزان‌ترین تعرفه را برای پشتیبانی شبکه شرکت خود در نظر بگیرید، ضرورت دارد تا نگاهی دقیق به نیازهای اساسی شبکه سازمان و شرکت خود داشته باشید و با در نظر گرفتن مشکلات احتمالی به هنگام بروز اختلال در زیرساخت‌های شبکه و میزان خسارات وارده دست به انتخاب بزنید.

به طور کلی ما در بحث بررسی تعرفه دریافت خدمات پشتیبانی شبکه، باید  عوامل مختلفی را مدنظر قرار دهیم. به عنوان مثال پاسخ به این سوالات می‌تواند کمک خوبی برای آن دسته از کارفرمایانی باشد که در انتخاب شرکت ارائه کننده خدمات پشتیبانی شبکه سردرگم هستند:

  1. تعداد تجهیزات شبکه موجود در شرکت چقدر است؟
  2. براساس تجربه، تعداد دفعات لازم برای حضور متخصص شبکه در مجموعه چقدر است؟
  3. کدام سرویس‌ها در شبکه نصب شده‌اند؟
  4. از شرکت ارائه کننده خدمات پشتیبانی شبکه چه انتظاراتی داریم؟

خدمات پشتیبانی شبکه به دلیل حساسیت بالای موجود در این حوزه، از جمله خدماتی محسوب می‌شوند که 24 ساعته هستند و در طول هفته نیز تعطیلی ندارند. مسلما چنین خدماتی در مقایسه با سایر خدمات که منحصرا در ساعات اداری ارائه می‌شوند دارای هزینه‌های بیشتری هستند؛ اما باید بدانید که هزینه دریافت چنین خدماتی نیز همواره یکسان نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر در هزینه پشتیبانی شبکه

شاید با بررسی چندین وب‌سایت متوجه این نکته شده باشید که غالب شرکت‌های ارائه کننده خدمات پشتیبانی شبکه، تعرفه مشخصی را بر روی وب‌سایت خویش برای دریافت چنین خدماتی درج نکرده‌اند؛ علت این امر را باید در این نکته جستجو کرد که نوع خدمات ارائه شده به منظور پشتیبانی و نگهداری شبکه متناسب با شرایط مختلف تغییر می‌کند و عوامل مختلفی بر روی این هزینه‌ها تاثیر می‌گذارند. به طور کلی عوامل موثر در تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه به شرح زیر می‌باشند:

نحوه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه

یکی از عوامل دخیل در تعیین میزان هزینه پشتیبانی شبکه، به نحوه ارائه چنین خدماتی مربوط می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از شرکت‌های معتبر ارائه کننده خدمات پشتیبانی شبکه نظیر رایان پشتیبان ارائه خدمات غیرحضوری را نیز در کنار خدمات حضوری خویش در نظر گرفته‌اند و طبیعتا با توجه به ماهیت خدمات غیرحضوری که در آن، کارشناس مربوطه در محل حاضر نمی‌شود و فقط به ارائه مشاوره می‌پردازد، هزینه کمتری به کارفرما تحمیل می‌گردد. در ارائه خدمات به صورت حضوری، موقعیت مکانی مجموعه مورد نظر شما و فاصله آن با محل کار کارشناس و در نظر گرفتن هزینه‌های رفت‌وآمدی می‌تواند موجب افزایش هزینه‌های پشتیبانی شبکه گردد.

نوع پیچیدگی‌های خاص سخت‌افزاری شبکه

توجه به نوع دستگاه‌های به کار گرفته شده در تعیین هزینه پشتیبانی شبکه نقش کلیدی را ایفا می‌کنند؛ چراکه هر کدام از این دستگاه‌ها به دلیل پیچیدگی‌های خاص موجود در آن‌ها به کارشناس ماهر نیاز دارند و مسلما افزایش تعداد کارشناسانی که بر روی سخت‌افزارهای شبکه کار می‌کنند سبب می‌شود تا هزینه‌ های پشتیبانی شبکه افزایش یابد. ناگفته نماند که توجه به نرم‌افزارهای موجود در شبکه نیز بر تعرفه دریافت چنین خدماتی اثر گذاشته و به عنوان مثال در سرویس‌های مانیتورینگ، فایروال‌های نرم‌افزاری و غیره تخصص خاصی لازم است.

تعداد تجهیزات شبکه

به هنگام انعقاد قرارداد پشتیبانی شبکه باید به تعداد کامپیوترها، سرورها، پرینترها و به طور کلی سایر تجهیزات سخت‌افزاری که لازم است تحت خدمات پشتیبانی شبکه قرار بگیرند، دقت کرد؛ چراکه تعیین هزینه خدمات پشتیبانی شبکه، ارتباط مستقیمی با تعداد تجهیزات شبکه دارد و کارشناس متناسب با زمانی که برای عیب‌یابی و رفع اشکالات پیش آمده صرف می‌کند، در ازای هر کدام از تجهیزات هزینه دریافت می‌کند.

هزینه پشتیبانی شبکه مجموعه رایان پشتیبان

شرکت رایان پشتیبان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های ارائه کننده خدمات پشتیبانی شبکه در ایران یاد می‌شود، به دلیل تجربه و سابقه کاری درخشان خویش، همواره مورد توجه شرکت‌ها و سازمان‌هایی قرار داشته که به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارند. علاوه بر تخصص کارشناسان مجرب این مجموعه و تعهد کاری آن‌ها، در نظر گرفتن هزینه‌های مقرون به صرفه متناسب با کیفیت کار ارائه شده یکی از مهم‌ترین دلایلی است که سبب شده تا این مجموعه در طول 14 سال فعالیت خود به چنین حسن شهرتی دست پیدا کند.

با توجه به این که امکان تعیین دقیق هزینه‌های پشتیبانی شبکه به صورت غیرحضوری ممکن نیست؛ کارشناسان این مجموعه به صورت کاملا رایگان در شرکت و سازمان شما حضور پیدا کرده و پس از برآورد نیازهای اولیه و بررسی دقیق شرایط هزینه‌های ارائه خدمات پشتیبانی شبکه را به صورت کاملا کارشناسی شده در اختیار شما قرار می‌دهند که غالبا در مقایسه با قیمت سایر شرکت‌ها مقرون به صرفه‌تر است. ناگفته نماند که مجموعه رایان پشتیبان در سابقه کاری خویش خدمات پشتیبانی بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ دولتی و غیردولتی را برعهده داشته و کلیه خدمات این مجموعه در بهترین کیفیت ممکن در اختیار کارفرمایان قرار می‌گیرد.

مقرون به صرفه‌ترین تعرفه پشتیبانی شبکه در سال 1402

همان طور که در مطالب فوق مشاهده کردید، امروزه استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه از سوی کسب‌وکارها و شرکت‌ها به یک امر اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است و حفظ امنیت اطلاعات، جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در شبکه که موجب ایجاد وقفه‌های جدی در شبکه می‌گردد از جمله دلایلی است که توجه کارفرمایان را بیش از پیش به سمت شرکت‌های ارائه کننده خدمات پشتیانی شبکه سوق داده است؛ اما همواره توجه به قیمت و هزینه‌های این خدمات یکی از دغدغه‌های اصلی چنین کارفرمایانی محسوب می‌شده که خوشبختانه مجموعه رایان پشتیبان با در نظر گرفتن پکیج‌های مختلف قراردادی متناسب با نیاز شما، این مشکل را برطرف کرده است؛ بنابراین، اگر شما هم به دنبال مجموعه‌ای معتبر برای دریافت خدمات پشتیبانی شبکه خود می‌گردید، توصیه ما به شما این است که با شماره 02126763146 تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان مجرب مجموعه رایان پشتیبان در این حوزه بهره ببرید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.