هاست چیست؛ ۴ میزبانی وب پرطرفدار

 

در این مقاله میخواهیم بدانیم هاست چیست و چه مزایایی دارد؟ هاست یک کامپیوتر یا دستگاهی است که به یک شبکه کامپیوتری متصل است. یک هاست ممکن است به عنوان یک سرور کار کند که منابع اطلاعاتی، خدمات و برنامه های کاربردی را به کاربران یا سایر میزبان‌ها در شبکه ارائه می‌دهد. در این مقاله به شما خواهیم گفت هاست چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

میزبانی وب چیست؟

میزبانی وب چیست؟

هاست به هر وسیله سخت افزاری گفته می‌شود که از طریق رابط کاربری، نرم افزار تخصصی، آدرس شبکه، پشته پروتکل یا هر وسیله دیگر یاجازه دسترسی به شبکه نظیر هاست وردپرس را می‌دهد. برخی از نمونه‌ها عبارتند از: رایانه‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی شخصی، تین کلاینت‌ها و دستگاه‌های چند منظوره. تقریباً هر نوع رایانه ای، از جمله یک رایانه مرکزی متمرکز که میزبان پایانه های آن است، سروری که میزبان مشتریان خود است، یا رایانه شخصی رومیزی (PC) که میزبان دستگاه های جانبی آن است.

در معماری شبکه، یک ایستگاه مشتری (ماشین کاربر) نیز به عنوان یک میزبان در نظر گرفته می‌شود، زیرا منبع اطلاعاتی برای شبکه است، برخلاف دستگاهی مانند روتر یا سوئیچ که ترافیک را هدایت می‌کند. در هاست اشتراکی (Shared Web Hosting) منابع سرور بین چندین کلاینت به صورت مشترک استفاده میشود.

تصمیم گیری های زیادی در ایجاد یک وب سایت جدید وجود دارد، از جمله نحوه و مکان میزبانی آن. خواه این یک تجارت آنلاین، وبلاگ یا نوع دیگری از وب سایت باشد، اولین قدم برای ایجاد حضور آنلاین شما ثبت نام برای یک حساب میزبانی است. میزبانی وب سرویسی است که به وب سایت شما امکان می‌دهد تا به صورت آنلاین در دسترس باشد.

 

یادگیری اصول میزبانی وب و انواع خدمات میزبانی وب به شما کمک می‌کند تا راه حلی مقرون به صرفه و قابل اعتماد برای وب سایت خود پیدا کنید.

هنگامی‌که خدمات و ارائه دهندگان هاست مختلف را در نظر می‌گیرید، نیازهای خود را در نظر داشته باشید و مزایا و معایب شرکت های میزبانی وب را تجزیه و تحلیل کنید.

هاست‌ها انواع محتلفی دارند از قبیل خرید هاست لینوکس، هاست ویندوز یا هاست وردپرس و ….

۴ میزبانی وب پرطرفدار

1- اشتراکی

هاست اشتراکی

میزبانی اشتراکی (Shared Web Hosting) به این معنی است که شما از فضایی در سرور استفاده می‌کنید که توسط وب سایت های دیگر نیز استفاده می‌شود و هر کاربر مقدار پهنای باند مشترکی را دریافت می‌کند.

سرویس میزبانی وب اشتراکی یک سرویس میزبانی وب است که در آن بسیاری از وب سایت‌ها بر روی یک وب سرور متصل به اینترنت قرار دارند. هزینه کلی نگهداری سرور بر روی بسیاری از مشتریان تقسیم می‌شود. با استفاده از هاست اشتراکی، وب سایت منابع یک سرور فیزیکی را با یک یا چند وب سایت دیگر به اشتراک می‌گذارد.

2- رایگان

هاست رایگان

چندین سرویس میزبانی وب رایگان در دسترس است اما همه برنامه های رایگان دارای محدودیت هایی هستند. پشتیبانی مشتری، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند و امتیازات، مانند نام دامنه رایگان معمولاً در برنامه‌های رایگان وجود ندارد. میزبانی وب رایگان می‌تواند برای وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های شخصی، محیط تست توسعه‌دهندگان و سایت‌های راه‌اندازی جانبی و راه‌اندازی کار کند. با این حال، برنامه‌های پولی کم‌هزینه معمولاً برای کاربران مبتدی و وب‌سایت‌های مهم تجاری، کاربرپسندتر و قابل اعتمادتر هستند.

3- میزبانی سرور مجازی

سرور رایانه ای است که میزبان وب شما فایل‌ها و پایگاه های داده مورد نیاز برای وب سایت شما را در آن ذخیره می‌کند. هر زمان که یک بازدیدکننده آنلاین بخواهد به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، مرورگر او درخواستی را به سرور شما ارسال می‌کند و فایل های لازم را از طریق اینترنت منتقل می‌کند. میزبانی VPS یک سرور مجازی را در اختیار شما قرار می‌دهد که یک سرور فیزیکی را شبیه سازی می‌کند، اما در واقعیت، دستگاه بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود.

با استفاده از فناوری مجازی سازی، ارائه دهنده هاست شما یک لایه مجازی را در بالای سیستم عامل (OS) سرور نصب می‌کند. این لایه سرور را به پارتیشن هایی تقسیم می‌کند و به هر کاربر اجازه می‌دهد سیستم عامل و نرم افزار خود را نصب کند.

بنابراین، سرور خصوصی مجازی (VPS) هم مجازی و هم خصوصی است زیرا شما کنترل کامل دارید. از دیگر کاربران سرور در سطح سیستم عامل جدا شده است. در واقع، فناوری VPS شبیه ایجاد پارتیشن‌ها در رایانه شخصی شماست که می‌خواهید بیش از یک سیستم‌عامل (مانند ویندوز و لینوکس) را بدون راه‌اندازی مجدد اجرا کنید.

اجرای VPS به شما امکان می‌دهد وب سایت خود را در یک محفظه ایمن با منابع تضمین شده (حافظه، فضای دیسک، هسته های CPU و غیره) راه اندازی کنید و نیازی به اشتراک گذاری با سایر کاربران ندارید. با میزبانی VPS، شما همان دسترسی در سطح ریشه را دارید که گویی یک سرور اختصاصی دارید، اما با هزینه بسیار کمتر.

4- اختصاصی

میزبانی اختصاصی یک گزینه میزبانی اینترنتی است که در آن یک سرور فیزیکی (یا سرورها) به یک مشتری تجاری اختصاص داده شده است. مشتری کنترل کاملی بر دستگاه دارد، بنابراین می‌تواند آن را برای نیازهای منحصر به فرد خود، از جمله عملکرد و امنیت، بهینه کند. ارائه دهنده هاست سرور فیزیکی و محیط، خدمات مرتبط و پشتیبانی فنی را تامین می‌کند.

یک سرور اختصاصی وب سایت شما را با سرور جداگانه خود ایمن می‌کند، به این معنی که شما مجبور نیستید منابع سرور یکسانی را با چندین سایت یا برنامه به اشتراک بگذارید. این امر به وب‌سایت‌هایی با تقاضای ترافیک شدید اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری ثابت و قابل‌اعتماد (UX) را به کاربران نهایی ارائه دهند، حتی در هنگام افزایش ترافیک. همچنین سرورهای اختصاصی به شما کنترل کامل بر تنظیمات سرور خود می‌دهند، مانند نرم افزاری که روی آن اجرا می‌شود و زیرساخت امنیتی آن.

نتیجه گیری

میزبان وب سازمانی است که فضای حافظه را روی سرورهای خود می‌فروشد یا اجاره می‌دهد. میزبانی وب معمولاً در یک مرکز داده انجام می‌شود که خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد که آنها را قادر می‌سازد وب سایت‌ها را در اینترنت منتشر کنند. یک میزبان وب همچنین می‌تواند فضای مرکز داده و اتصال اینترنت را برای سرورهای متعلق به دیگران فراهم کند. سرویس ارائه شده توسط میزبان وب، میزبانی وب نامیده می‌شود.

برای یافتن اطلاعات بیشتر و دقیقتر درباره هاست متناسب با نیاز کاربری خود از سایت وب رمز بهره مند شوید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.