هزینه ارسال بار به خارج از کشور چطور محاسبه می شود؟

هزینه ارسال بار به خارج بر اساس معیار های خاصی محاسبه می شود. شاید فکر کنید که ارسال بار به کشورهای خارجی، کاری سخت و پیچیده است. اما کاملا در اشتباهید! ارسال بار به کشورهای خارجی تفاوت زیادی با ارسال بار در داخل کشور ندارد. در حال حاضر روش های بسیاری برای ارسال بار به کشورهای خارجی وجود داشته، که شما می توانید بر طبق شرایط خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. ضمن اینکه هر روش ارسال بار مزایای خاص خود را داشته و هزینه ارسال بار در هر روش با روش دیگر متفاوت است.

اگر شما با روش های مختلف ارسال بار، مزایا و هزینه هر کدام آشنا شوید، به خوبی می توانید مناسب ترین روش برای ارسال بار را انتخاب کنید. امروز ما هم در این مطلب تصمیم داریم در مورد هزینه ارسال بار به خارج و انواع روش های ارسال بار با شما عزیزان صحبت نماییم؛ پس همراه ما باشید!

Procedures-for-sending-goods-abroad

مراحل ارسال بار به خارج از کشور 

هزینه ارسال بار به خارج از کشور را می توانید در وب سایت گمرک ثبت خواهد شد، قبل از آنکه به هزینه ارسال بار به کشورهای خارجی  صحبت کنیم، بهتر است که با مراحل ارسال بار به کشورهای خارجی آشنا شوید. این مراحل شامل موارد زیر می شوند:

  • قبل از هرچیز نسبت به قانونی بودن بار اطمینان حاصل کنید.

با توجه به اینکه قوانین حمل و نقل در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است، قبل از ارسال بسته به خارج باید نسبت به عدم ممنوعیت بار به کشور مورد نظر اطمینان حاصل نمایید. برای این منظور لیست کالاهای ممنوعه را مورد بررسی قرار داده و بعد از آنکه اطمینان پیدا کردید که کالای مورد نظر شما در کشور مقصد ممنوع نیست، آن را ارسال نمایید. در برخی از مواقع هم باید برای ارسال یک بار مجوزهایی از سازمان ها و ارگان های مربوطه دریافت کنید.

  • جمع آوری اطلاعات مهم در مورد بار

برای ارسال بسته به خارج از کشور شما باید اطلاعاتی مرتبط با آن مرسوله مانند ارزش کالا، وزن آن، مشخصات مربوط به تحویل گیرنده را از قبل به دست آورده باشید.

  • جمع آوری مدارک و اسناد گمرکی

یکی از مهم ترین موضوعات برای ارسال بسته به خارج از کشور، اسناد و مدارک گمرکی هستند. گواهی مبدا، فاکتورهای تجاری، پکینگ لیست و… از جمله اسناد مورد نیاز شما برای ارسال بسته به خارج از کشور به شمار می روند.

  • بسته بندی درست مرسولات پستی

برای ارسال بار و بسته به خارج از کشور باید به بسته بندی درست مرسولات هم توجه داشته باشید، این مسئله از مهم ترین مسائل برای ارسال بار به کشورهای خارجی به شمار می رود. بسته بندی باید به گونه ای باشد که مرسوله را از ضربه، رطوبت و اشتعال در امان نگه دارد.

  • برای حمل بار به یک شرکت معتبر مراجعه نمایید

اگر می خواهید مرسولات شما بدون هیچگونه آسیب و تاخیری به دست گیرنده برسد و مراحل ترخیص کالا به درستی انجام شود، باید به یک شرکت حمل بار مطمئن مراجعه کنید.

شرکت های با سابقه می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت بسته پستی شما را به دست گیرنده ای در خارج از کشور برسانند.

Shipping-methods

روش های مختلف محاسبه هزینه ارسال بار به خارج 

همانطور که در بالا هم گفته شد در حال حاضر روش های بسیاری برای حمل بار به خارج از کشور وجود دارد، هزینه ارسال بار در هر روش با یک دیگر متفاوت است. با این حال شما باید با توجه به نیاز خود و مزایای روش ارسال بار، یکی را انتخاب نمایید. البته هزینه هم می تواند یکی از فاکتورهای استفاده از روش های مختلف بار باشد. به هر حال روش های مختلف ارسال بار به صورت زیر هستند.

هزینه ارسال بار به خارج به صورت زمینی

یکی از رایج ترین روش ها برای ارسال بار به کشورهای خارجی، راه زمینی است. معمولا در این روش مرسولات پستی را با استفاده از کامیون های حمل بار به کشور مقصد ارسال می کنند. در بین تمامی روش های ارسال بار، این روش جزو ارزان ترین روش ها به شمار می رود. البته استفاده از روش محدودیت هایی دارد و آن هم داشتن مرز خاکی با کشور مورد نظر است.

هزینه ارسال بار به خارج به صورت هوایی

ارسال هوایی بار، سریع ترین روش ارسال مرسولات پستی به خارج از کشور است. اگر زمان برای شما اهمیت زیادی دارد و باید بسته را در مدت زمان کوتاهی به دست گیرنده برسانید، می توانید از ارسال هوایی مرسولات استفاده نمایید. البته که این روش هزینه بیشتری روی دست شما می گذارد، اما همانطور که هزینه در این روش تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند، امنیت و سرعت هم بالا می رود.

هزینه ارسال بار به خارج به صورت دریایی

ارسال بار با استفاده از کشتی و از طریق دریا هم امکان پذیر شده است. نسبت به روش هوایی و ارسال بار با هواپیما این روش هزینه کمتری دارد. با این حال به نسبت قیمت، سرعت ارسال بار هم کاهش می یابد. اما این روش برای ارسال کالاها و بارهای سنگین و بزرگ مانند ارسال ماشین آلات صنعتی مناسب تر از دو روش دیگر است.

Shipping-out

هزینه ارسال بار به خارج

به طور کلی نمی توان یک قیمت دقیق برای ارسال بسته پستی به خارج از کشور ارائه داد؛ چرا که معمولا عوامل زیادی روی هزینه ارسال بار تاثیر می گذارند. این عوامل باعث کاهش هزینه های ارسال یا افزایش آن می شوند. به هر حال تمامی عوامل تاثیر گذار روی هزینه ارسال بار شامل موارد زیر می شود:

  • ابعاد و وزن مرسوله

هرچقدر مرسوله شما از وزن و حجم بیشتری برخوردار باشد، بدون شک هزینه ارسال آن به کشورهای خارجی بیشتر خواهد بود.

  • روش حمل

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، روش های مختلفی برای ارسال بار به خارج از کشور وجود دارد. هر روش دارای مزایا و معایب خاص خود بوده و هزینه متفاوتی دارد. برای مثال هزینه ارسال بار از طریق هواپیما بیشتر از هزینه ارسال بار از طریق کامیون و راه زمینی است. با این حال امنیت و سرعت ارسال مرسولات با هواپیما بیشتر خواهد بود.

  • فاصله موجود بین کشور مقصد و مبدا

از موضوعات بسیار مهمی که روی هزینه ارسال بار تاثیر می گذارد، فاصله جغرافیایی موجود بین کشورهای مبدا و مقصد است. هر چقدر که فاصله دو کشور از یکدیگر بیشتر باشد، هزینه ارسال بار افزایش پیدا می کند.

سخن آخر

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم روش های مختلفی برای ارسال بار به خارج وجود دارد، با این حال انتخاب مناسب ترین روش ارسال تا حد زیادی به هدف شما وابسته است. برای مسائل اگر مسئله زمان برای شما مطرح باشد، باید از حمل و نقل هوایی استفاده نمایید. اما در صورتی که هزینه حمل بار اهمیت بیشتری برای شما دارد، می توانید از حمل زمینی و دریایی استفاده کنید. با این حال پیشنهاد می کنیم اگر کالای مورد نظر شما از ارزش بسیار زیادی برخوردار بوده و وزن چندانی ندارد، برای حفظ امنیت از طریق هواپیما آن را به کشور مبدا ارسال نمایید.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.