همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام [نحوه ساخت هایلایت]

امروز در این مطلب قصد داریم یک سری آموزش کاربردی در مورد تنظیمات هایلایت اینستا به شما عزیزان ارائه دهیم. به کمک این آموزش ها می توانید کسب و کار خود را گسترش داده و فروش خود را بیشترکنید. برای این منظور تنها کافی است که به خوبی از امکانات هایلایت اینستاگرام آگاه بوده و آن ها را مورد استفاده قرار دهید. بنابراین اگر می خواهید در مورد هایلایت های اینستاگرام اطلاعات بیشتری کسب کنید در ادامه این مقاله همراه ما باشید!

چرا-هایلایت-داشتن-مهم-است؟.

آشنایی با هایلایت اینستاگرام

در گذشته استوری های اینستاگرام تنها 24 ساعت روی صفحه باقی می مانند، اما در حال حاضر و با پیشرفت های بسیار زیاد این شبکه اجتماعی امکان قرار دادن استوری ها به مدت زمان نامحدود وجود دارد. در واقع سرورهای اینستاگرام با فراهم کردن این امکان به کاربران اجازه داده اند که استوری های مورد علاقه خود را به صورت دائمی و مانند یک پست در صفحه خود ثبت کنند.

حال ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه می توانیم استوری های مختلف را در پیج خود ذخیره کنیم؟ اگر می خواهید با همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام آشنا شده و پاسخ این سوال را دریابید ادامه مطلب را از دست ندهید؛ در ادامه می توانید با نکات و ترفند هایی که در این زمینه ارائه می کنیم کاملا آشنا شده و آن ها را به منظور ذخیره استوری های خود استفاده کنید. گفتنی است که هایلایت ها یک راه مطمئن برای شناسایی و تشخیص فالوور فیک اینستاگرام است و شما می توانید از این طریق فالوور های واقعی خود را شناسایی کنید.

پیج-صدف-بیوتی

اهمیت هایلایت و ذخیره استوری در اینستاگرام

هایلایت اینستاگرام یکی از بهترین قابلیت هایی است که این شبکه اجتماعی برای کاربران خود فراهم کرده است، این قابلیت مزایای زیادی داشته که از مهم ترین آن می توان به جلب توجه کاربران به فعالیت های پیج و در نهایت افزایش فالوور اینستاگرام اشاره کرد.

در واقع می توان اینگونه عنوان نمود که کاربران در زمان ورود به یک پیج به دنبال ماهیت اصلی آن می باشند و همین امر سبب شده که به جای پست، هایلایت ها را چک کنند که این امر به نوعی سبب افزایش فالوور اینستاگرام نیز خواهد شد. البته دالایل دیگری نیز وجود دارد که سبب محبوبیت این قابلیت ها شده و  به 5 دلیلی که در زیر آن ها را بازگو می کنیم حتما باید از هایلایت استفاده کنید.

  • مهم ترین و اصلی ترین دلیلی که می توان در این زمینه بیان کرد و به نوعی تفاوت استوری و هایلایت نیز به شما می رود مدت زمان هایلایت اینستاگرام می باشد. هایلایت ها تا ابد در صفحه اینستاگرامی شما باقی می مانند، این در حالی است که مدت زمان ماندگاری یک استوری در اینستاگرام تنها 24 ساعت می باشد.

 

  • مکان قرار گیری هایلایت ها دلیل دومی است که حتما شما باید به خاطر آن هایلایت هایی در اینستاگرام بسازید. ممکن است بپرسید نحوه قرار گیری هایلایت چرا باید دلیلی برای ساخت آن باشد؟ سوال بسیار خوبی است، با قرار گیری هایلایت ها در پایین تر از بیو هر کاربری که وارد پیج شما می شود به سرعت آن ها را مشاهده می کند. در صورتی که شما محتواهایی جذاب در هایلایت های خود قرار داده باشید کاربر به دنبال کردن پیج شما مشتاق می شود.

 

  • سومین دلیل برای ساخت هایلایت کمی تخصصی است، در این باره باید بگوییم که هایلایت های اینستاگرام می توانند به برند سازی کمک بسیاری کنند. در واقع هیچ تفاوتی ندارد که شما بلاگر هستید یا اینکه یک پیج فروشگاهی را اداره می کنید در هر صورت به کمک هایلایت ها می توانید برند سازی موفقی انجام دهید.

 

  • چهارمین دلیل راحت کردن کار مخاطب می باشد. بهتر است بگوییم برخی اوقات مخاطب به دنبال محتوایی خاص در پیج شما می گردد. لذا شما می توانید با هایلایت های خود او را راهنمایی کنید. برای مثال در صورتی که یک پیج فروشگاهی دارید مطمئنا مخاطب به دنبال اطلاعاتی به منظور اعتماد به شما می باشد. پس شما با هایلایت های در مورد رضایت مشتریان و سابقه خود می توانید این امکان را برای او فراهم کرده و اعتماد او را جلب کنید.

 

  • آخرین دلیل کمک به مرتب سازی پیج می باشد. پیج بزرگی را در نظر بگیرید که هر روز محتواهای متنوعی برای آپلود کردن دارد، در صورتی که کاربر بخواهد همه آن ها را به صورت پست در پیج خود قرار دهد مطمئنا صفحه او به هم ریخته و شلوغ خواهد شد. از همین رو می تواند برای به اشتراک گذاری مداوم محتواهای مختلف از هایلایت استفاده کرده و مطالب را به صورت دسته بندی شده در پیج خود قرار دهد.

با توجه به این موارد به خوبی با اهمیت هایلایت ها آشنا شده اید حال در ادامه می توانید اطلاعات بیشتری در مورد هایلایت اینستاگرام بدست آورید.

هایلایت-رضایت-مشتریان

چگونه باید یک هایلایت اینستاگرام ساخت؟

در بالا سعی کردیم همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام را به شما عزیزان ارائه کنیم، در ادامه همین بحث قصد داریم چگونگی ساخت هایلایت و تنظیمات هایلایت اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. بنابراین اگر می خواهید از تنظیمات این قابلیت و همچنین چگونگی بازگردانی هایلایت اینستاگرام اطلاعات بیشتری به دست آورید ادامه مطلب را از دست ندهید.

مراحل ساخت و ایجاد هایلایت اینستاگرام به صورت زیر است:

  • بعد از انتشار استوری مورد نظر روی گزینه هایلایت کلیک کنید.

نحوه-ساخت-هایلایت-اینستاگرام.

  • یک صفحه برای شما باز می شود که با کلیک روی علامت + می توانید هایلایتی جدید به وجود آورید.

در-این-قسمت-با-زدن-علامت-،-یک-هایلایت-جدید-ایجاد-کنید

  • در آخر می توانید برای هایلایت خود عنوانی زیبا و یک کاور هایلایت اینستاگرام قرار دهید.

در صورتی که می خواهید استوری مورد نظر خود را به هایلایت های قبلی اضافه کنید، کافی است روی آن کلیک کرده و گزینه Add را انتخاب کنید.

حال ممکن است شما بخواهید محتواهایی که در گذشته استوری کرده اید را هایلایت کنید برای این منظور چه باید کرد؟ پاسخ این سوال نزد ما است و در ادامه به تفصیل نحوه اضافه کردن استوری های قدیمی به هایلایت و همچنین بازگردانی هایلایت اینستاگرام را شرح می دهیم.

چگونه استوری های آرشیو شده را به هایلایت تبدیل کنیم؟

  • قبل از هر چیز پروفایل خود را در اینستاگرام باز کرده و با مراجعه به لیست هایلایت های خود در انتهای آن ها علامت + انتخاب کنید.

روفایل-اینستاگرام-خود-را-باز-کنید-و-به-انتهای-لیست-هایلایت‌ها-بروید-و-از-آنجا-علامت-را-بزنید

  • صفحه ای برای شما باز می گردد که تمام استوری های شما در اینستاگرام را نشان می هد.
  • در آن صفحه باز شده می توانید هر کدام از استوری های آرشیو شده مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس برای اضافه شدن به هایلایت روی گزینه Next کلیک کنید.

میتوانید-از-بین-آنها،-هرکدام-را-که-می‌خواهید-انتخاب-کنید-و-گزینه-Next-را-بزنید

  • آخر سر هم می توانید برای هایلایت جدید خود عنوان و یک کارو هایلایت اینستاگرام زیبا انتخاب کنید.

در-آخر-هم-برای-هایلاتتان-عنوان-انتخاب-کنید-و-یک-عکس-کاور-مناسب-بگذارید

حال تقریبا با همه چیز در باره هایلایت اینستاگرام آشنا شده اید بنابراین می توانید با استفاده از این قابیلت پیج خود را مرتب کنید. البته به یاد داشته باشید درصورتی که یک قدم اشتباه در اینستاگرام بردارید آن حرکت ده قدم شما را به عقب می کشاند؛ پس حسابی حواس خود را جمع کرده و از قابلیت های اینستاگرام به خوبی استفاده کنید.

3 نکته مهم به منظور ساخت هایلایت حرفه ای

  1. عدم ایجاد هایلایت های بسیار زیاد

تعداد هایلایت های ایجاد شده می تواند تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد، البته بلاگر ها یا اینفلوئنسرها می توانند به تعداد دلخواه هایلایت ایجاد کرده و هیچ محدودیتی برای آنان وجود ندارد. اما پیج های فروشگاهی در تعداد هایلایت ها دارای محدودیت هستند.

مطمئنا برای همه ما پیش آمده که وارد یک پیج فروش شده و تنها چند هایلایت اول را مشاهده کرده ایم، از همین رو می توان گفت هایلایت های اولیه تاثیر بسیار زیادی داشته و اهمیت بالایی دارند.

 

اگر بخواهیم با خود صادق باشیم هیچوقت آنقدر حوصله و تایم نداریم که هایلایت های مختلف را نگاه کنیم. بنابراین همان 4 یا 5 هایلایت ابتدایی می توانند در جذب مخاطبان تاثیرات بسیاری بگذارند. بنابراین باید در همان هایلایت های ابتدایی شالوده ای از فعالیت خود را توضیح دهیم.

  1. استفاده از کاور هایلایت اینستاگرام

کاربران معمولی می توانند کاورهایی بسیار عادی برای هایلایت های خود قرار دهند، آنان می توانند هر عکسی را بدین منظور استفاده کنند. اما حرفه ای ها نباید به استفاده از عکسی ساده بسنده کرده، معمولا حرفه ای ها باید به کمک سایت کاور هایلایت اینستاگرام آیکون هایی زیبا و جذاب برای این منظور مورد استفاده قرار دهند.

سایت های بسیاری نیز کاورهای رایگان اینستاگرام را ارائه می کنند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Flaticon
  • Freebiesbug
  • IconArchive
  • Graphicburger
  • Icons8
  • Iconshock

هایلایت-متفاوت

در صورتی که کار با وب سایت برای شما سخت است می توانید از اپلیکیشن های Highlight Cover یا Canva استفاده کنید. نصب این اپلیکیشن به راحتی روی گوشی های تلفن همراه شما امکان پذیر است.

لازم به ذکر است برای ساخت کاور هایلایت اینستاگرام باید به دو نکته زیر توجه بسیاری نشان دهید.

  • برای کاور هایلایت اینستاگرام خود حتما از عکس های شبیه به هم و جذاب استفاده کنید.
  • اگر یکی از هایلایت های شما برایتان منحصر به فرد است کاوری متفاوت برای آن قرار دهید تا توجه کاربران را به آن جلب شود.
  1. انتخاب عنوان مناسب برای هایلایت

میزان اهمیت انتخاب عنوان 100 از 100 است، یک عنوان مناسب از ویژگی های زیر بهره مند است:

  • متخصر و کوتاه بوده
  • معنی و مفهوم را به خوبی انتقال می دهد
  • جذاب است

در صورت رعایت این سه مورد مطمئنا عنوان شما بهترین عنوان برای یک هایلایت می باشد.

چه مواردی را هایلایت کنیم؟

در بالا همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام را بازگو کردیم به جز آنکه بهتر است در این دایره های کوچک چه چیزهایی قرار بگیرد. اگر می خواهید از این موضوع نیز آگاهی پیدا کنید در ادامه همراه ما باشید.

اگر شما کاربری معمولی هستید هیچ تفاوتی ندارد چه نوع استوری را هایلایت کنید، اما اگر شما یک بیزینس من در اینستاگرامی هستید موضوع متفاوت است، چرا که نیاز دارید به وسیله قابلیت های مختلف اینستاگرام چون هایلایت اینستاگرام کسب و کار خود را گسترش دهید. مدت زمان هایلایت اینستاگرام مانند پست دائمی بوده و تا زمانی که آن را حذف نکنید ازپاک نمی شود.

به هر حال در حالت کلی باید هایلایت های شما شامل موارد زیر بوده و در صورتی که استوری های آرشیوی شما چنین محتواهایی داشته و قبلا هم جزو هایلایت های شما بوده اند باید به بازگردانی هایلایت اینستاگرام خود اقدام کنید.

  • حتما در میان هایلایت های خود استوری هایی که در آن کسب و کار یا خودتان را معرفی کرده اید قرار دهید. سعی کنید تاریخچه ای کوتاه از ساخت برند خود یا داستانی که باعث راه اندازی کسب و کارتان شده است را به هایلایت های خود اضافه کنید. عنوانی که می توانید برای چنین هایلایت هایی قرار دهید شامل مواردی چون درباره ما، ما چه کسی هستیم و هر عنوان دیگری که به نظرتان جذاب است را مورد استفاده قرار دهید.

درباره-ما

  • تفاوتی ندارد که شما به عنوان بلاگر در اینستاگرام فعالیت دارید یا اینکه یک فروشگاه آنلاین در این صفحه اجتماعی راه اندازی کرده اید. به هر حال روزانه سوال های تکراری فراوانی از شما پرسیده می شود این سوالات را با عنوان سوالات متداول در هایلایت های خود قرار داده و از سایت کاورهایلایت اینستاگرام کاوری مناسب برای آن پیدا کنید.
  • برای پیج هایی که به عنوان فروشگاه های آنلاین فعالیت دارند هایلایتی که نحوه خرید از آن ها را نشان دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. در این هایلایت راه های برقراری ارتباط با کاربران را توضیح دهید.

هایلایت-نحوه-سفارش.

  • معرفی شبکه های اجتماعی دیگر حتما باید جایی در هایلایت های شما داشته باشد. برای این منظور حتما لینک چنل یوتیوب، آیدی تلگرام و یا حتی شماره واتس اپ بیزینس خود را در یکی از هایلایت های خود قرار دهید.

هایلایت-شبکه‌های-اجتماعی-و-پیام-‌رسان‌ها

  • مهم ترین هایلایتی که باید داشته باشید رضایت مشتریان است. ایجاد این هایلایت اهمیت بسیاری داشته و باعث جلب اعتماد کاربران می گردد، پس هیچگاه نباید از آن غافل شد.
  • آخرین هایلایتی که باید وجود داشته باشد مربوط به پیج هایی است که مکانی فیزیکی برای ارائه خدمات خود دارند، چنین پیج هایی حتما باید آدرس خود را در هایلایت های خود اضافه کنند.

رضایت-مشتریان

ایده های مختلف برای هایلایت اینستاگرام

برای هایلایت های اینستاگرام ایده های مختلفی وجود دارد، معمولا پیج های مختلف با توجه به محتواهایی که انتشار می دهند باید هایلایت های مختلفی ایجاد کنند. برای این منظور باید به نیاز کاربر، زیبایی بصری پیج و کارایی هایلایت توجه کرد. برای آنکه به خوبی همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام را دریابید در ادامه مثال های برای شما شرح می دهیم.

اگر پیج شما مربوط به پوشاک است می توانید هایلایت هایی در مورد رضایت مشتریان، محصولات جدید، تخفیف ها و هایلایت مربوط به سایز بندی لباس را در صفحه خود ایجاد کنید. اما در صورتی که اداره یک پیج مربوط به تربیت کودکان را برعهده دارید باید سوالات پرتکرار، گروه بندی سن کودکان، ویدیوهای آموزشی برای هر گروه سنی و یک سری نکات تربیتی را به هایلایت های خود اضافه کنید.

جمع بندی

در مطالب فوق سعی کردیم همه چیز درباره هایلایت اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش دهیم. امیدواریم که خواندن این مطالب به دانش شما در این زمینه افزوده و به خوبی شما را متوجه تفاوت استوری و هایلایت کرده باشد.

از اینکه همراه ما بودید صمیمانه از شما سپاسگذاریم!

سوالات متداول

مطالب فوق محتوای جامع و کاملی از هر آنچه که باید در باره هایلایت اینستاگرام بدانید، است. در ان محتوا کلیه نکات عنوان شده اما ممکن است کاربران سوالات متفاوت تری داشته باشند که در ادامه به تعدادی از آن ها پاسخ خواهیم داد:

آیا می توان از عکس های معمولی به منظور کاور اینستاگرام بهره گرفت؟

معمولا کاربرانی که حرفه ای باشند از عکس های عادی برای کاروهایلایت های خود استفاده نمی کنند. بدین منظور به سایت کاورهایلایت اینستاگرام مراجعه کرده و کاوری جذاب و زیبا برای خود می سازند. در مطالب فوق بهترین سایت های ارائه دهنده کاروهایلایت را به شما معرفی کرده ایم.

حداکثر هایلایتی که می توان در پیج اینستاگرامی خود افزود چقدر است؟

مناسب ترین تعداد برای اضافه کردن هایلایت حداکثر 5 عدد است. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم کاربران تایم و انرژی کافی برای بررسی هایلایت های فراوان ندارند، پس بهتر است در چند هایلایت اولی سعی کنید اعتماد آنان را بدست آورید.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.