کسب درآمد از رمزارز ها در ایران

بازار جذاب ارزهای دیجیتال فرصت‌های مناسب و خوبی را برای کسب درآمد از رمز ارزها در ایران فراهم کرده که افراد می‌توانند از طریق های مختلفی درآمدهای بسیار خوبی را برای خود داشته باشند. شیوه های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد و این بازار پتانسیل های بیشتری نیز دارد که به مرور باعث می شوند تا افراد بیشتری به این سمت کشیده شود. اما آنچه که بیشتر از همه اهمیت دارد شناخت بهترین راه های کسب درآمد از رمز ها است. در این مقاله می خواهیم به صورت کامل به بررسی این راه ها بپردازیم و شما را با این شیوه ها آشنا کنیم. شما می توانید برای خرید و فروش و یا نگهداری ارزهای دیجیتال از صرافی کیف پول من استفاده کنید که بیش از ۱۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف در آن وجود دارد و با استفاده از کیف پول های امن شما می توانید دارایی خود را ذخیره کنید تا در آینده سود های بسیار خوبی را کسب کنید و علاوه بر آن اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید. در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

کسب درآمد از رمز ارزها در ایران

در گذشته تنها چند روش برای درآمدزایی از طریق ارزهای دیجیتال وجود داشت که افراد محدود به استفاده کردن از آن ها بودند. اما رفته رفته و با پیشرفتی که تکنولوژی داشته، شاخه های جدیدی به دنیای ارزهای دیجیتال اضافه شده و فرصت های مناسبی در اختیار افراد قرار گرفته که بتوانند از روش‌های جدیدتری استفاده کنند. به طور مثال در گذشته تنها از طریق استخراج یا ماینینگ، خرید و نگهداری یا هولد کردن، مامله گری یا تریدینگ می‌توانستیم کسب درآمدی داشته باشیم اما به مرور شاخه های جدیدی مانند سیستم مالی غیر متمرکز یا دیفای و تو کن های تعویض ناپذیر یا NFT ها نیز اضافه شدند و در کنار سایر روش ها ما می توانیم از آن ها هم در این بازار جذاب کسب درآمد کنیم. در مقاله جداگانه ای در مورد اینکه دیفای چیست، صحبت کردیم و به آموزش آن پرداختیم. توصیه می‌کنیم اگر آشنایی قبلی با دیفای ندارید؛ می توانید از این مقاله استفاده کنید.

1- خرید و هولد کردن

یکی از روش‌های رایجی که برای درآمدزایی وجود دارد، خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال است. شاید در ابتدا تصور کنید که شاید این روش برای شما مناسب نباشد و تنها برای کسانی مناسب است که سرمایه زیادی دارند و می توانند مقدار زیادی از ارزهای دیجیتال را خریداری و برای مدتی آن ها را نگهداری کنند. اما اینگونه نیست و شما می‌توانید از صرافی کیف پول من استفاده کنید و با هر مقدار سرمایه این کار را شروع کنید و اقدام به نگهداری  ارزهای دیجیتال کنید. برای استفاده کردن از این روش بهتر است اطلاعات جامعی در مورد پروژه مورد نظر داشته باشید، چرا که با شناخت هدف پروژه و تحلیل درست آینده قیمتی یک پروژه می توانید در سرمایه گذاری کردن و هولد کردن این ارز دیجیتال موفق باشید.

خرید و هولد کردن

اگر نگاهی به تاریخچه ارزهای دیجیتال بیاندازید بدون شک با موارد جالبی روبرو می شوید. ارزهایی که قبلا رتبه های برتر را در بین با ارزش‌ترین رمز ارزها داشته‌اند، اکنون دیگر جایی در بین برترین ها ندارند و بسیاری از پروژه های قدرتمند جای آن ها را گرفته اند. بدون شک شما هم باید در ابتدا شناخت درستی از اهداف این پروژه ها داشته باشید تا بتوانید بهترین ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. کسب درآمد از رمز ارزها با استفاده از این روش یکی از بهترین شیوه هایی است که بسیاری از افراد آن را در پیش می‌گیرند.

2- معامله‌گری یا تریدینگ

تریدینگ یا معامله گری واژه جدید نیست و تنها مختص به بازار ارز های دیجیتال هم نیست. در بسیاری از بازارهای مالی شما می توانید این کار را انجام دهید و با استفاده از خرید و فروش های کوتاه مدتی که انجام می دهید، می توانید سودهای خوبی را کسب کنید. البته این کسب درآمد منوط به این است که شما آشنایی و دانش کافی در این زمینه را داشته باشید تا بتوانید از نوسان قیمت هرکدام از این ارز های دیجیتال سودهای بسیار خوبی را به دست آورید.

زمانی که از این روش استفاده می کنید؛ باید تحلیل های مختلفی انجام دهید و ابتدا از نظر فاندامنتال یک پروژه را مورد بررسی قرار دهید که آیا پتانسیل رشد را دارد یا خیر. با استفاده از تحلیل تکنیکال هم می توانید آینده قیمتی این ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنید و در آخر با استفاده از بررسی احساسات حاکم بر بازار می توانید از نوسان هایی که در لحظه انجام می‌شود، کسب درآمد داشته باشید. البته استراتژی معاملاتی و دانش شما در این کار می تواند کمک بسیار زیادی به کسب سود کند.

3- سپرده گذاری یا استیکینگ

شیوه دیگر برای کسب درآمد از رمزها در ایران؛ سپرده گذاری در شبکه هایی است که بر اساس الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام کار می‌کنند. در این شبکه‌ها برای اینکه تایید تراکنش‌ها انجام شود از نودهایی به نام ولیدیتور استفاده می‌شود. اما این ولیدیتورها باید مقداری ارز بومی آن شبکه را در یک آدرس مشخصی سپرده گذاری کنند تا بتوانند شرایط تایید تراکنش ها را داشته باشند. در این روش هر چه مبلغ بیشتری سپرده گذاری کرده باشید می توانید سود بیشتری را نیز دریافت کنید. این روش هم تقریباً برگرفته از روش قبلی است که معرفی کردیم. با این تفاوت که در کنار رشد قیمتی یک ارز سودی نیز به سپرده گذار تعلق می گیرد. همین امر باعث می‌شود تا برخی افراد سودهای بسیار خوبی را دریافت کنند.

4- تأمین نقدینگی در پلتفرم های دیفای

 تأمین نقدینگی در پلتفرم های دیفای

گفتیم که حوزه های جدیدی به بازار بزرگ ارزهای دیجیتال اضافه شده است و همین موضوع سبب شده تا فرصت های سرمایه گذاری بیشتری در اختیار افراد قرار گیرد. قراردادهای هوشمند و شبکه اتریوم فرصت مناسبی را در اختیار پروژه های دیگر قرار داده تا بتوانند روی بستر این بلاک چین پروژه های غیر متمرکز خود را راه اندازی کنند. در سال ۲۰۲۰ خدمات مالی مختلف به صورت غیر متمرکز کار خود را آغاز کردند و دنیای ارزهای دیجیتال را وارد مسیر جدیدی کردند که در حال حاضر با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شده است و پروژه های جدید به این بازار اضافه شده که از جمله آن ها را می‌توان «پلتفرم‌های وام‌دهی» (Lending Platform)، «صرافی‌های غیرمتمرکز» (DEXs)، «استیبل کوین‌ها» (Stablecoins)، پلتفرم‌های «ییلد فارمینگ» (Yield Farming) و… نام برد. هر کدام از این پروژه‌ها پتانسیل بسیار خوبی را دارند که باعث می شود تا به جذابیت بازار ارز های دیجیتال اضافه کنند.

همان طور که در طول مقاله اشاره شد ما در مقاله جداگانه‌ای به آموزش دیفای پرداختیم و در این بخش تنها به معرفی روش های کسب درآمد از رمز ارزها در ایران می پردازیم.

5- آربیتراژگیری

استفاده کردن از این روش هم در بازارهای مالی وجود دارد. اما افراد باید در هنگام استفاده کردن از آن تجربه کافی را داشته باشند و با تسلط کامل به این روش آن را انجام دهند. در واقع آربیتراژگیری  به روشی گفته می‌شود که شما با استفاده از آن می توانید یک ارز دیجیتال را که در صرافی دیگری با قیمت کمتری معامله می‌شود را خریداری کرده و در صرافی دیگر که این ارز دیجیتال با قیمت بالاتری معامله می‌شود آن را به فروش برسانید. به طور مثال شما می‌توانید یک ارز دیجیتالی مانند بیت کوین را که در یک صرافی با قیمت 45 هزار دلار معامله می‌شود را خریداری کرده و در صرافی دیگری که قیمت بیت کوین در آن 46 هزار دلار است، به فروش برسانید. در این بین سودی به دست می‌آید که شما می‌توانید از این روش برای کسب درآمد استفاده کنید.

البته این روش در گذشته سود های بسیاری را نصیب افراد می کرد چراکه ابتدا اختلاف قیمت ارزهای دیجیتال در صرافی های مختلف بسیار متفاوت بود و بسیاری از کاربران می‌توانستند از این روش استفاده کنند و سود های خوبی را به دست آورند. اما در حال حاضر اختلاف قیمتی تقریبا کمی بین صرافی‌ها وجود دارد که امکان استفاده از این روش را فراهم می کند، اما ممکن است با سرمایه کم نتوانید سود زیادی را به دست آورید.

6- استخراج، راه اندازی فول نود

استخراج ارز های دیجیتالی که بر اساس الگوریتم گواه اثبات کار، کار می کنند یکی دیگر از روش هایی است که شما می توانید با استفاده از آن و با استفاده از ارزهای دیجیتال کسب درآمدی داشته باشید. زمانی که از این روش استفاده می کنید؛ نیاز به دستگاه های ماینری دارید که بتوانید از طریق آن در شبکه فعالیت داشته باشید. همان طور که گفتیم برای اجرای روند استخراج نیاز به دستگاه ماینر و یا یک سری تجهیزاتی دارید که این کار را برای شما ساده تر کند. اما علاوه بر استخراج می توان از روش راه اندازی نود های اصلی شبکه نیز استفاده کرد. این کار را می توان با کامپیوتر های شخصی هم انجام داد که به آن فول نود گفته می شود. این نودها نسخه کاملی از بلاک چین و نرم افزارهای مرتبط با آن را روی حافظه خود نگهداری می کنند و زمانی که یک بلاک جدید ایجاد می شوند این نود ها خود را آپدیت می کنند.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.