حمام شیشه ای و انواع درب مستر شیشه ای

امروزه با توجه به تغییر در سبک معماری و به روز شدن آن ، هر روزه شاهد نغییرات جدیدی در صنعت ساختمان می باشیم. یکی از بهترین تغییرات در این حوزه ، تغییر در مدل حمام ها بوده است. حمام شیشه ای از جدیدترین سبک های معماری در دکوراسیون داخلی می باشد . حمام های شیشه ای علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که دارند با تفکیک محل دوش گرفتن از سایر نقاط حمام ، باعث جلوگیری از خیس و کثیف شدن کل فضای حمام می شوند ، بدین ترتیب دیگر نیازی نیست بعد از هربار استحمام کل فضای حمام را تمیز کنیم.

حمام های شیشه ای به دو صورت فریم دار و فریم لس قابل طراحی و اجرا می باشند . کابین دوش شیشه ای که دارای فریم می باشد از نشت آب به بیرون جلوگیری می کند این فریم ها که از جنس استیل و یا آلومینیوم می باشد ضد زنگ هستند اما ایرادی که دارند این است که احتمال آلودگی در بین فریم ها وجود دارد ، در نوع فریم لس که طرفدارن بیشتری دارد ما نیاز به یک لبه ی سکوی سنگی داریم تا آب به بیرون نفوذ نکند و همچنین از شیشه هایی با ضخامت بالاتر استفاده می کنیم.

حمام های شیشه ای به دو صورت فریم دار و فریم لس

انواع درب حمام شیشه ای

حمام های شیشه ای را می توان در هر فضایی طراحی کرد و این طور نمی باشد که کابین دوش شیشه ای فقط مختص حمام های بزرگ باشد. البته در حمام های بزرگ به علت سختی نظافتی که بعد از هربار استحمام دارد از این پارتیشن بندی استفاده می شود تا فضای کمتری خیس شود اما در حمام های کوچک نیز با توجه به ابعاد حمام می توان از حمام های شیشه ای استفاده کرد و شکل مدرن تری را به حمام داد. حمام های شیشه ای با توجه به موقعیت حمام می تواند همراه با درب یا بدون درب باشد.

درب حمام شیشه ای می تواند به دو صورت ریلی و لولایی باشد .درب های شیشه ای ریلی در حمام هایی که عرض زیاد ولی عمق کمی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد چرا که این درب های شیشه ای کشویی فضایی را اشغال نمی کنند و تنها نیازمند یک قسمت ثابت جهت قرار گیری پنل متحرک می باشند. درب شیشه ای اسپایدری یکی از مدل های درب کشویی می باشد که بسیار مورد استقبال افراد است .

درب شیشه ای لولایی در حمام هایی که عرض کم ولی عمق زیادی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد چرا که در این حمام ها نمی توان درب کشویی نصب کرد به همین دلیل دربهای لولایی را نصب می نمایند ، دربهای شیشه ای لولایی برای باز شدن به یک فضای 90 درجه ای نیاز دارند به همین دلیل نمی توان از فضای پشت درب استفاده کرد.برای هر دو مدل درب شیشه ای که برای حمام مورد استفاده قرار می گیرد از یراق آلات با کیفیت و ضد زنگ استفاده می کنند چرا که این یراق آلات مدام در برخورد با آب و رطوبت بخارهستند و در صورت نداشتن کیفیت مطلوب زنگ می زنند و مجبور به تعویض آن می باشید.

انواع درب حمام شیشه ای

انواع شیشه ی مورد استفاده در حمام شیشه ای

اکثر افراد شیشه را متریالی آسیب پذیر می دانند که بسیار شکننده می باشد ، باید این مطلب را عنوان کرد که شیشه ها انواع مختلفی دارند و شیشه هایی که در حمام شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند از جنس سکوریت نشکن و یا لمینت می باشد.شیشه های سکوریت مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییرات دمایی دارد و بسیار مستحکم می باشد ، که دارای ضخامت های مختلفی می باشد . شیشه های لمینت نیز از دو لایه شیشه سکوریت تشکیل شده است که توسط یک لایه ی میانی به هم متصل شده اند ، این شیشه ها مقاومت بسیار بالایی دارند و حتی در صورت شکسته شدن خاصیت برندگی ندارند چرا که به ذرات ریزی تبدیل می شوند که آسیب پذیر نمی باشد.

شیشه هایی که در ساخت حمام شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به صورت شفاف ، رنگی ، مات ، نیمه مات و یا طرحدار باشد.بسیاری از افراد جهت حفظ حریم شخصی از شیشه های رنگی  دودی و برنز که طرفداران زیادی نیز دارد استفاده می کنند و برخی از افراد شیشه های مات را برای این کار می پسندند.

قیمت حمام شیشه ای | قیمت کابین دوش شیشه ای

حمام شیشه ای که امروزه بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است دارای یک قیمت واحد نمی باشد. قیمت حمام شیشه ای را متراژ حمام و میزان شیشه ی مصرفی تعیین می کند.قیمت کابین دوش های شیشه ای وابسته به تعدادی آیتم می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

ضخامت شیشه : شیشه هایی که  برای ساخت کابین دوش های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد از جنس سکوریت یا لمینت می باشد چرا که باید مقاومت خوبی در برابر ضربه ، فشار و تغییرات دمایی داشته باشد بنابراین هرچه ضخامت شیشه ی مورد استفاده بیشتر باشد قیمت تمام شده نیز بالاتر است.

رنگ شیشه: شیشه هایی که برای ساخت حمام شیشه ای استفاده می شود می تواند شفاف ، مات ، نیمه مات و یا رنگی باشد ، قیمت شیشه های رنگی معمولا بالاتر می باشد بنابراین بر روی قیمت نهایی نیز موثر خواهد بود

متراژ شیشه : در حمام های بزرگ معمولا از شیشه ی بیشتری استفاده می شود هر چه میزان متراژ شیشه ی مصرفی بیشتر باشد قیمت حمام شیشه ای نیز بالاتر می شود

نوع یراق آلات مصرفی: یراق آلاتی که در ساخت کابین دوش های شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد معمولا از جنس استیل ضد زنگ می باشد این یراق آلات هم به صورت تولید داخل و هم به صورت وارداتی می باشند که دارای کیفیت های متفاوتی هستند بنابریان نوع یراق آلات نیز یکی از فاکتورهای نعیین کننده قیمت می باشد.

نوع درب حمام: اینکه درب حمام به صورت لولایی باشد یا کشویی و هم چنین ابعاد درب جزو المان های تاثیر گزار در قیمت نهایی می باشد.

به طور کلی توصیه ی ما به شما جهت استعلام قیمت به روز ، تماس با کارشناسان فروش شرکت درتیس می باشد چرا که با توجه به نوسانات ارزی قیمت ها مدام در حال تغییر می باشد و اما بهترین روش برای تعیین قیمت دقیق حمام های شیشه ای بازدید حضوری کارشناسان و اندازه گیری توسط آنها می باشد ، چرا که این افراد با استفاده از ابزراهای دقیق جهت اندازه گیری می توانند قیمت دقیق تری را ارائه کنند و همچنین با توجه به ابعاد سرویس بهداشتی بهترین و به صرفه ترین پیشنهاد را ارائه کنند.

قیمت کابین دوش شیشه ای

کلام آخر

شرکت درتیس و تتراگلس از بزرگترین شرکت های تولید کننده در زمینه ی محصولات شیشه ای از جمله حمام و کابین دوش های شیشه ای می باشند . شما می توانید به سایت doortis.ir مراجعه کرده  و از نمونه کارهای اجرا شده دیدن فرمایید و در صورت هرگونه ابهام و یا درخواست مشاوره و ثبت سفارش با کارشناسان ما درشرکت درتیس در تماس باشید.راه های ارتباطی با درتیس

34 30 11 44 021

11 50 12 44 021

562 572 1 0912

منبع: doortis.ir

 

3 نظرات
  1. علی احمدی می گوید

    سلام حداقل ابعاد حمام چقدر باشد باشه تا بتونیم از حمام شیشه ای استفاده کنیم؟

  2. یاسین می گوید

    برای نصب حمام شیشه ای ، کاشی ها باید خراب بشن؟؟

  3. سینا می گوید

    مطلب خوبی بود کسی اینجا تجربه ی همکاری و نصب پارتیشن اداری با تاو دکور taav.ir داشته؟برای طراحی دکوراسیون اداری مدرن پارتیشن شیشه ای فریم دار بهتره یا فریم لس؟ممنون میشم جواب بدید

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.