راهنمای سفرهای کوتاه برای تهرانی ها

ماجراجویی در پدیده‌ های طبیعی و تاریخی و لذت ‌بردن از جاذبه های گردشگری و تفریحی یکی از دوست ‌داشتنی‌ترین بخش‌ های زندگی است. اگر محدودیت ‌های زمانی یا مالی وجود نداشت، احتمالا بیشترِ ما با یک کوله‌پشتی دائما در حال سفر و ماجراجویی بودیم. اما گزینه هایی وجود دارد که برای سفر به آن ها محدودیت زمانی و یا مالی وجود ندارد و می شود برای یکی دو روز و با صرف هزینه کمی به این شهرها سفر کرد.

تهرانی ها معمولا برای سفرهای آخر هفته و تعطیلات یکی دو روزه، شهرهای شمالی را انتخاب می کنند. اما اگر اهل تهران هستید و برای آخر هفته‌تان برنامه‌ای ندارید این بار به جای شمال سری به شهرهای اطراف بزنید. می توانید به راحتی و با اجاره ویلا در اطراف تهران راهی سفر شوید و از طبیعت زیبا و آب و هوای پاک و به دور از آلودگی این مناطق لذت ببرید. در ادامه چند مورد از این شهرها را به شما معرفی می کنیم تا در چنین مواقعی به جز شمال گزینه های دیگری هم داشته باشید و برنامه سفرهایتان تکراری نشود.

رینه

رینه

رینه یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان آمل قرار گرفته و از آنجایی که در کنار لاریجان قرار دارد، با نام «رینه لاریجان» نیز شناخته می‌شود. به‌دلیل بافت سنتی و سبک زندگی مردم رینه، اغلب افراد هنوز این منطقه را تحت عنوان روستای رینه می ‌شناسند، اما این چیزی از ارزش هایش کم نمی کند. شهر رینه نزدیک ‌ترین شهر به قله دماوند است و در اساطیر ایران زمین، بسیار از آن یاد شده است. اغلب مردم، رینه لاریجان را با چشمه‌ آب‌گرم و همچنین مراکز آب‌ درمانی و حمام‌ های سنتی می ‌شناسند. البته که این تنها فضیلت رینه نیس و جاذبه های دیگری هم دارد، اما اگر برای سفری یکی دو روزه به رینه می روید، بهتر است بعد از اجاره ویلا در آبگرم رینه، تمرکزتان را روی چشمه آب گرم بگذارید و از خواص درمانی آبگرم رینه استفاده کنید.

رینه در دامنه ‌های جنوب و جنوب شرقی دماوند قرار دارد و از این ‌رو، منطقه‌ای کوهستانی به حساب می‌آید. پس هنگام بستن چمدان، لباس های گرمتان را فراموش نکنید.

دماوند
آن‌ ها که داستان شکوه ایران را خوانده ‌اند، حتما بارها نام دماوند زیبا را شنیده‌ اند. این کوه استوار سال ‌هاست خشمش را فروخورده تا لطفش بر ایرانیان عیان شود. طبیعت زیبا و آب ‌و هوای لطیف و روح ‌افزا از ویژگی های دامنه پرمهر این کوه است که شهری دوست‌ داشتنی با همین نام پدید آورده است. دماوند، مرکز بخش دماوند و یکی از شهرهای استان تهران است که در 75 کیلومتری شرق تهران قرار گرفته و از ییلاقات خوب و زیبای پایتخت به شمار می رود. این شهر در سال 1295 شکل گرفته و جزو شهرهای تاریخی ایران حساب نمی شود، اما طبیعت بکر و روستاهای زیبا و همچنین آرامش مطلقی که این منطقه را فرا گرفته، فوق العاده عالی و غیر قابل وصف بوده و برای سفرهای کوتاه مدت اطراف شهری به تهرانی ها پیشنهاد می شود. برای اقامت های کوتاه مدت و روزانه هم دغدغه و نگرانی نداشته باشید. اجاره ویلا در دماوند ارزان تنها یکی از گزینه های پیش روی شما برای اقامت است.

شما در سفر به دماوند علاوه بر طروات و سرسبزی طبیعت و شکوه کوه دماوند، می توانید از پارک ملی لار، دریاچه های تار و هویر، چشمه اعلا و آبعلی هم دیدن کنید و خاطرات سفرتان را شیرین تر و به یاد ماندنی تر کنید.

کرج
تصور عموم این است که کرج شهری صنعتی است و برای گردش و تفریح جایی را ندارد، در حالی که به هیچ وجه اینطور نیست. کرج یکی دیگر از زیباترین شهرهای کشورمان ایران است که جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در آن هر ساله دلیل جذب تعداد زیادی از مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشور به این شهر است.اگر بگویم چقدر تا به حال در اشتباه بوده‌اید و دیدنی های کرج کم نیستند، حتما سریعا برای اجاره روزانه خانه در کرج اقدام می کنید.

از جمله جاذبه ‌های گردشگری کرج می‌توان جاده کرج– چالوس، باغ سیب مهرشهر، کاخ مروارید (شمس)، روستای تاریخی آتشگاه را نام برد. باغ لاله ‌های گچسر، کاروانسرای شاه ‌عباسی،کاخ ناصر الدین شاهی شهرستانک، پل تاریخی کرج، پارک خانواده جهانشهر و امامزاده طاهر کرج که مدفن بسیاری از ناموران شعر و هنر معاصر ایران است از دیگر جاذبه‌ های تاریخی – فرهنگی گردشگری کرج به شمار می‌روند.

طالقان
طالقان یکی از شهرستان ‌های زیبا در استان البرز است. این شهر در رشته‌کوه البرز قرار گرفته و به دلیل واقع شدن در منطقه ییلاقی، دارای آب و هوای خوب و مطبوعی است. شهر طالقان حدود ۱۲۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد به همین دلیل همیشه به عنوان یکی از انتخاب ‌های ساکنین تهران در سفرهای یک- دو روزه محسوب می‌شود. در این منطقه خوش آب و هوا اماکن تاریخی و جاذبه‌ های گردشگری بسیاری وجود دارد که مسافران زیادی را به سمت خود می کشاند. به همین دیلی یکی از مسائلی که در طالقان همیشه مطرح است همین مسئله رزرو و اجاره اقامتگاه است. شما می توانید به راحتی اجاره ویلا در طالقان را برای دو روز انجام دهید و نگرانی خاصی از این بابت نداشته باشید.

از جاذبه های این منطقه می توان به چشمه های دائمی و فصلی، چشمه آبگرم گنداب، آبشارهای طبیعی، کوه های سرسبز و طبیعت بکر آن اشاره کرد که دل هر بیننده‌ای را می برند.

لیدوماتریپ، سامانه ای مطمئن برای رزرو اقامتگاه

سریع ترین راه رزرو اقامتگاه

وبسایت لیدوماتریپ یک پلتفرم فعال در حوزه گردشگری است که خدماتی در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه را انجام می دهد و در طول سال های فعالیتش همواره در تلاش بوده تا بهترین خدمات را به کاربرانش ارائه دهد. امروز پس از گذشت 5 سال از شروع فعالیت لیدوماتریپ، این سامانه یه یکی از وبسایت های معتبر در زمینه رزرواسیون آنلاین تبیدل شده و در بین مسافران نامی آشناست. لیدوماتریپ تاکنون توانسته بیش از 7 هزار اقامتگاه را در سراسر کشور، از دورترین روستاها تا کلان شهرها، پوشش داده و در معرض دید مسافران قرار دهد.

برای آشنایی بیشتر با خدمات و نحوه‌ی رزرواسیون می توانید به نشانی www.lidomatrip.com مراجعه کرده و با وارد کردن شهر مقصدتان در نوار مربوطه، پس از مشاهده‌ی اقامتگاه‌های موجود اقدام به رزرو و اجاره اقامتگاه مورد نظرتان کنید و یا با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با راهنمایی پشتیبانان رزرو خود را انجام دهید.

دقت داشته باشید رزرو اولیه در وبسایت لیدوما کاملا رایگان بوده و تا زمان رزرو نهایی هیچ هزینه ای از شما دریافت نمی شود. تیم پشتیبانی لیدوما نیز به صورت 24 ساعته و رایگان همه روزه، حتی در ایام تعطیل، آماده پاسخگویی به مسافران هستند.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.