راهنمای جامع خرید تجهیزات گلخانه در نیکاسان

در صورتی که به دنبال دریافت راهنمای جامع تجهیزات گلخانه هستید به شما مجموعه نیکاسان را پیشنهاد می کنیم. شما عزیزان می توانید لیست قیمت تجهیزات گلخانه کامل را در این سایت مشاهده نمایید و از مشاوره کارشناسان نیکاسان بهره مند شوید.

در گذشته جهت تولید محصولات کشاورزی از روش های سنتی و اولیه استفاده می کردند. در این روش ها امکان کشت محصول در تمام فصول سال جهت رفع نیاز غذایی مردم وجود نداشت. به همین دلیل امروزه روش کشت محصولات کشاورزی به سوی مکانیزه شدن و کشت گلخانه ای پیش رفته است. با پیشرفت تکنولوژی و با به وجود آمدن لوازم هوشمند گلخانه این امکان فراهم شده است که هر نوع محصولی را بدون محدودیت شرایط کشت و در فضای گلخانه پرورش داد. چنانچه شما در نظر دارید گلخانه ای را احداث کنید باید با تجهیزات مورد نیاز گلخانه آشنایی داشته باشید. همچنین دانستن قیمت تجهیزات مورد نیاز برای گلخانه می تواند شما را در تصمیم گیری ها مصمم تر کند. مجموعه نیکاسان ارائه دهنده انواع تجهیزات گلخانه ای شامل اتوماسیون هوشمند، سیستم تهویه، پد های سلولزی و… می تواند شما را از مراجعه به مجموعه های دیگر جهت تهیه تجهیزات گلخانه بی نیاز کند.

راهنمای جامع خرید تجهیزات گلخانه در نیکاسان

تجهیزات گلخانه

وسایل مختلفی شامل تجهیزات گرم کننده و اندازه گیری دما،  وسایل خنک کننده، سایه بان ها، مه پاش ها، پد های سلولزی و… در تجهیز گلخانه نقش ایفا می کنند. در ادامه به طور کامل با این تجهیزات مورد نیاز برای احداث گلخانه آشنا خواهیم شد.

  • ساختمان گلخانه و سطح کاشت

اسکلتی است که در راستای نگهداری از محصولات گلخانه در مقابل آشفتگی های اقلیمی مثل بارندگی، طوفان، بادهای شدید، تنظیم نور و فراهم نمودن وضعیت مناسب برای رویش گیاهان گلخانه به کار گرفته می شود. سازه ها چهار نوع مختلف دارند که عبارت اند از:

  1. اسپانیایی
  2. شیشه ای
  3. ایرانی
  4. تونلی
  • لایه پوششی گلخانه

لایه پوششی گلخانه نیز انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  1. شیشه ای
  2. پلی کربنات دوجداره
  3. فیلم های سه گانه
  4. دو پوش پلی اتیلن
  5. سه لایه پلی اتیلن
  6. فایبرگلاس و آکریلیک
  • سامانه آبیاری

ساز و کار آبیاری از مهمترین عوامل صرفه جویی در هزینه های کشت است. آبیاری به انواع مختلفی انجام می شود، آبیاری محیطی، آبیاری سقفی آبشاری، آبیاری مه پاشی، آبیاری قطره ای، آبیاری با استفاده از لوله تراوای زیر سطحی از جمله این روش ها به شمار می آیند.

  • سامانه تنظیم دمای گلخانه

این سامانه به منظور تنظیم دمای محوطه گلخانه مطابق با نوع محصول کاربرد دارد که از طریق لوازم مختلفی این سازوکار آماده می شود. این لوازم عبارت هستند از:

  1. اکونوپک گلخانه
  2. یونیت هیتر گلخانه
  3. هواساز گلخانه
  4. زنت گلخانه
  5. ایرواشر گلخانه
  • سامانه تهویه هوا و شیدینگ

از این سامانه به منظور کاهش گرما، فراهم نمودن گاز کربنیک و کنترل رطوبت نسبی در محیط گلخانه استفاده می کنند. این سیستم به دو صورت قابل پیاده سازی است:

  1. استفاده از پنجره های جانبی و سقفی به منظور جریان یافتن هوا
  2. بکارگیری فن های مکنده برای تهویه هوا در هر زمان

اقسام مختلف توری

  • اقسام مختلف توری

توری ایجاد سایه و توری مانع ورود حشرات از جمله انواع توری ها به شمار می آیند. از این توری ها برای حفاظت از گلخانه در برابر اشعه خورشید و کم شدن حرارت فضای گلخانه استفاده می کنند. توری ها  در دو نوع مختلف تولید می شوند:

  1. پلی اتیلن
  2. پلی پروپیلن
  • سامانه فوگر

سیستم مه پاش به منظور حفظ رطوبت، بالا بردن میزان رطوبت و خنک نمودن فضای گلخانه در فصل گرم استفاده می شود. سه نوع دارد که شامل فوگر خانگی، فوگر با فشار متوسط و نیمه پیشرفته، فوگر فشار بالا یا کاملا پیشرفته.

  • سامانه تزریق CO2

دی اکسید کربن هر چقدر در فضای گلخانه بیشتر باشد فتوسنتز گیاه افزایش پیدا می کند و سبب تولید محصولات بیشتر می شود. این کار از طریق چند نوع دستگاه انجام می شود که عبارت اند از مشعل آویزان، دمنده دی اکسید ساز، دی اکسید کربن ساز نفتی، دی اکسید ساز مدل پخش کننده در محیط و بکارگیری کپسول مایع دی اکسید کربن.

  • مخزن های آب گلخانه ای

مخازن آب پلی اتیلن در اندازه ها و حجم های متفاوت مطابق با محیط گلخانه و نوع کشت مورد نیاز گلخانه تولید می شوند.

راهنمای جامع خرید تجهیزات گلخانه

راهنمای جامع خرید تجهیزات گلخانه

گلخانه های بزرگ به تجهیزات جانبی بیشتری مانند دستگاه های پرتابل، سنسور های لوکس متر، سیستم کنترل اقلیم، پدهای گلخانه ای و..  نیاز دارند. با توجه به این مورد هزینه در نظر گرفته شده برای احداث گلخانه متغیر است. قیمت این محصولات بستگی به عوامل مختلفی از جمله نوع گلخانه، نوع محصول کشت، اقلیم منطقه و عوامل دیگری از جمله قیمت ارز و نوسانات آن بستگی دارد. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این تجهیزات و همچنین قیمت روز این محصولات با مجموعه نیکاسان در ارتباط باشید. کارشناسان نیکاسان به صورت تخصصی شما را در امر خرید این تجهیزات همراهی می کنند.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.