حذف اکانت اینستاگرام؛ آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام در سه سوت!

 

حذف اکانت اینستاگرام خیلی کار ساده ای است. از آن جایی که خیلی از دوستان بنا به دلایلی قصد دارند اکانت اینستاگرام خود را پاک کنند ولی نمی دانند چگونه، تصمیم گرفتیم در این مقاله نحوه دیلیت اکانت اینستاگرام را به صورت کامل به شما یاد دهیم.

در این مقاله از سایت مخاطب انواع روش های پاک کردن اکانت اینستاگرام همراه با آموزش تصویری آن ارائه شده است. پس اگر قصد حذف دائمی اکانت اینستاگرام یا حذف موقت اکانت اینستاگرام خود را دارید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

 

آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام

همانطور که می دانید پاک کردن اکانت اینستاگرام هم به صورت موقت و هم به صورت دائمی امکان پذیر است. بستگی به تصمیم تان دارد که آیا برای همیشه می خواهید از اینستاگرام خداحافظی کنید یا به صورت موقت! خب ابتدا به سراغ آموزش پاک کردن موقت اکانت اینستاگرام می رویم.

 

آموزش حذف موقت اکانت اینستاگرام

برای پاک کردن اکانت اینستاگرام خود باید از طریق مرورگر وب اقدام کنید و امکان دیلیت اکانت اینستاگرام از طریق اندروید و IOS امکان پذیر نمی باشد! قبل از هرچیر این را هم بدانید که دیلیت اکانت اینستاگرام بدون پسورد هم شدنی نیست! پس لطفا عبارت “حذف اکانت اینستاگرام بدون داشتن پسورد” را در گوگل سرچ نکنید! حتی با بازیابی رمز عبور هم نمی توانید اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید.

بسیار خب مرحله اول در حذف موقت اکانت اینستاگرام این است که با مرورگر خود در اینستاگرام لاگین کنید. پس از ورود به اکانت کاربری خود باید روی علامت آدمک کلیک کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام1

سپس روی گزینه Edit Profile کلیک کنید. در این صفحه اطلاعات مربوط به ویرایش پروفایل خود را مشاهده می کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام2

اگر صفحه را اسکرول کنید و به پایین بروید گزینه ای آبی رنگ به نام Temporarily disable my account را مشاهده می کنید. رو آن کلیک کنید تا به صفحه مربوط به حذف موقت اکانت اینستاگرام تان وارد شوید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام3

در این صفحه چون شما قصد حذف موقت اکانت اینستاگرام تان را دارید اینستاگرام هم به شما این قول را می دهد که اطلاعات شما محفوظ می ماند و هیچکس دیگر حق دسترسی به آن ها را نخواهد داشت تا زمانی که شما بخواهید برگردید.

در این قسمت گزینه ای به نام Why are you disabling your account? را می بینید که از منوی کشویی روبه روی آن باید گزینه ای را که دلیل اصلی پاک کردن اکانت اینستاگرام تان می شود را مشخص کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام4

اصلا مهم نیست دلیل دیلیت اکانت اینستاگرام تان به صورت موقت چه هست! هر گزینه ای را که دوست داشته باشید می توانید انتخاب کنید. پس بدون دانستن معنی هر کدام از گزینه ها یکی از آن ها را به میل خود انتخاب کنید.

سپس در کادر پایین آن گزینه To continue, please re-enter your password را مشاهده می کنید که مرحله آخر در حذف موقت اکانت اینستاگرام تان این است که پسورد اکانت خود را وارد کنید.

حذف موقت اکانت اینستاگرام5

پس از آن روی دکمه Temporarily Disable Account کلیک کنید و سپس روی OK کلیک کنید. دیگر کار تمام است. اکانت اینستاگرام شما به صورت موقت پاک شده است و دیگر هیچ کس نمی تواند اکانت اینستاگرام تان را ببیند!

توجه داشته باشید هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید برای بازگشت به اینستاگرام از طریق اکانتی که به صورت موقت پاک کرده اید اقدام کنید. برای اینکار کافی است با یوزر و پسورد خود در اینستاگرام لاگین کنید. فقط یادتان باشد برای بازگشت مجدد حداقل باید یک هفته پس از حذف موقت اکانت اینستاگرام تان اقدام کنید. در غیر این صورت استفاده مجدد از اکانت اینستاگرامی که موقتا غیر فعال کردید امکان پذیر نیست!

 

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی

برای پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام خود باید روی لینک زیر کلیک کنید.

حذف دائمی اکانت اینستاگرام

در صفحه بازشده اینستاگرام به شما این اطمینان را میدهد که پس از حذف دائمی اکانت اینستاگرام تان اطلاعات تان به کلی پاک می شود و در دسترسی کسی قرار نمی گیرد. اینستاگرام قانون حریم شخصی را حفظ می کند.

در این صفحه به روی گزینه Why are you deleting your account? کلیک کنید منوی کشویی را می بینید که از طریق آن باید یکی از گزینه ها که دلیل اصلی شما برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام تان می شود را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی1

هیچ فرقی نمی کند کدام گزینه را انتخاب می کنید. به انتخاب خود یکی از گزینه ها را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه مورد نظرتان بخش پایین صفحه ظاهر می شود که در قسمت To continue, please re-enter your password باید پسورد اکانت خود را وارد کنید.

دیلیت اکانت اینستاگرام دائمی2

سپس روی دکمه قرمز رنگ Permanently Delete My Account کلیک کنید. دیگر کار تمام است و اکانت اینستاگرام شما برای همیشه پاک شده است.

 

نکات مهم در پاک کردن اکانت اینستاگرام برای همیشه

  • بعد از حذف اکانت اینستاگرام خود عکس ها، کامنت ها، لایک ها و دایرکت های شما برای همیشه پاک خواهد شد.
  • بعد از حذف اکانت اینستاگرام تان هیچکس قادر نخواهد بود اکانت شما را ببیند! حتی خود اینستاگرام.
  • بعد از پاک کردن اکانت اینستاگرام تان هیچکس نمی تواند با همان نام کاربری حساب جدیدی در اینستاگرام بسازد حتی خود شما!
  • بعد از پاک کردن دائمی اکانت اینستاگرام تان قادر نخواهید بود با همان ایمیلی که ثبت نام کرده بودید اکانت دیگری بسازید! باید از ایمیل یا شماره موبایل دیگری برای ساخت اکانت جدید استفاده کنید.
  • بدون داشتن پسورد امکان پاک کردن اکانت اینستاگرام وجود ندارد! نهایت بتوانید با ریپورت کردن آن را غیر فعال کنید. ولی تمام اطلاعات تان باقی خواهد ماند.
  • اگر فکر می کنید در آینده می خواهید به اینستاگرام برگردید حتما از روش پاک کردن موقت اکانت اینستاگرام استفاده کنید. در غیر این صورت دیگر نمی توانید با اکانت قبلی خود به اینستاگرام برگردید!

 

حذف اکانت اینستاگرام ورژن جدید در اندروید و IOS

برای حذف اکانت اینستاگرام اندروید و IOS کار سختی در پیش ندارید. ابتدا وارد حساب کاربری اینستاگرام تان در اپلیکیشن اینستاگرام شوید. سپس به قسمت پروفایل کاربری خودتان مراجعه کنید و روی سه نقطه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل1

اسکرول کنید بیاین پایین تر تا قسمت Support را پیدا کنید. روی گزینه Help Center کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل2

در صفحه باز شده روی گزینه Managing Your Account کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل3

سپس روی گزینه Delete Your Account کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل4

در صفحه بعدی روی عبارت How Do I Delete My Account? کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل5

در صفحه جدید روی گزینه آبی رنگ the Delete Your Account page کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل6

در این صفحه باید با اکانت اینستاگرامی که قصد دارید آن را برای همیشه حذف کنید لاگین کنید. توجه داشته باشید که حتما باید یوزر و پسورد اکانت خود را داشته باشید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل7

سپس در صفحه بعدی از منوی کشویی یکی از گزینه ها را انتخاب کنید. اصلا مهم نیست که کدام گزینه را انتخاب می کنید!

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل8

بعد از انتخاب گزینه مورد نظرتان در کادر مشخص شده باید پسورد اکانت خود را برای دومین بار وارد کنید. سپس روی دکمه قرمز رنگ Permanently Delete My Account کلیک کنید.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل9

در مرحله آخر پیامی برای شما ظاهر می شود که باید آن را تایید کنید. روی گزینه تایید یا OK یا تایید کلیک می کنید و کار را تمام می کنید. اکانت شما برای همیشه حذف شد.

حذف اکانت اینستاگرام در موبایل10

امیدوارم از این مطلب آموزشی هم استفاده کافی را برده باشید. این مطلب کاملترین آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام در وب فارسی است. اگر روش های جدیدی هم در آینده ارائه شود حتما به عنوان بروزرسانی در این مطلب قرار می گیرد. اگر از این مقاله استفاده کافی را بردید حتما امتیاز خود را ثبت کنید.

 

1 نظر
  1. خرید فالوور می گوید

    عالی بود

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.