بررسی مشخصات هارد دیسک اکسترنال توشیبا در سال ۱۴۰۲

امروز قرار است مطالبی در خصوص هارد دیسک اکسترنال توشیبا عنوان کرده، و جدیدترین محصولات این کمپانی در سال جاری را به شما معرفی کنیم. توشیبا یکی از بزرگ ترین و معتبر ترین برند های تولید کننده حافظه کامپیوتری در جهان به شمار می رود. این کمپانی تا کنون توانسته طیف بسیار وسیعی از هارد دیسک های اکسترنال خود را به بازار ایران عرضه کند.

این شرکت هر سال مدل های جدیدی از بهترین هارد اکسترنال خود را به بازار معرفی می کند که تمام آن ها از کیفیت بی نظیری برخوردارند. مجموعه هارد دیسک اکسترنال توشیبا به نام Canvio معروف است. جدید ترین محصولات این مجموعه چند ماهی می شود که به ایران وارد شده اند. تمام مدل های این هارد دیسک از امکانات متعددی برخوردارند که کاربران بتوانند متناسب با نیاز و بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب کنند.

ممکن است به دلیل شباهت های زیاد مدل های مختلف هارد توشیبا، در نگاه اول متوجه تفاوت آن ها نشوید و یا اینکه تنوع مدل های آن کمی شما را سردرگم کند. به همین دلیل ما تصمیم داریم در ادامه جدیدترین اخبار تکنولوژی مدل های این برند و ویژگی های هر کدام را به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید!

هارد دیسک اکسترنال توشیبا

معرفی بهترین هارد دیسک اکسترنال توشیبا

Canvio Basics

این مدل ساده ترین و اقتصادی ترین هارد اکسترنال توشیبا است. البته تفاوت قیمت این مدل با سایر مدل ها زیاد نیست. با این حال، اگر به دنبال اقتصادی ترین هارد اکسترنال هستید و به ویژگی های خاصی مانند طراحی جذاب یا ویژگی های امنیتی پیشرفته توجه چندانی ندارید، Canvio Basics یکی از گزینه های اصلی شما خواهد بود.

سری Canvio Basics در ظرفیت های 500 گیگابایت تا 4 ترابایت در دسترس است که همه آنها از نسل اول استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می کنند. بنابراین، از لحاظ تئوری، می تواند داده ها را با حداکثر سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند. البته، این بدان معنا نیست که نمی توانید آن را به دستگاه های قدیمی تر USB 2.0 متصل کنید. اما اگر می خواهید از هارد دیسک خود بیشترین بهره را ببرید، باید آن را به درگاهی متصل کنید که از USB 3.2 پشتیبانی می کند.

به گفته توشیبا، هارد دیسک Canvio Basics با ویندوز 8.1 و بالاتر (ویندوز 10 و ویندوز 11) سازگار است. اگر از نسخه قبلی ویندوز مانند XP استفاده می کنید، به احتمال زیاد هنگام استفاده از این هارد اکسترنال مشکل خواهید داشت. البته ما در استفاده از هارد اکسترنال توشیبا در ویندوز 7 مشکلی نداشتیم.

هارد دیسک اکسترنال توشیبا

Canvio Ready

Canvio Ready شباهت زیادی به Canvio Basics دارد و نسبت به آن تغییرات جزئی را تجربه کرده است. واضح ترین و مهمترین تغییر Ready در مقایسه با Basics به ظاهر آن برمی گردد. بر خلاف Canvio Basics، که دارای یک قاب ساده با روکش مات از یک طرف است، هارد دیسک Ready با یک جلد دو تکه تزئین شده است که تا حدی مانند Basics مات و از طرف دیگر براق است. این دو واحد طراحی بدنه که ما را به یاد نسل اول کنسول بازی پلی استیشن 4 می اندازد، ظاهری زیبا و حرفه ای به Ready می بخشد.

Canvio Slim

گران ترین و مجلل ترین هارد دیسک اکسترنال توشیبا Canvio Slim نام دارد. این هارد در دو رنگ نقره ای و مشکی موجود است و بدنه ای فوق العاده نازک و سبک دارد و کاملاً از آلومینیوم ساخته شده است و بدون شک یکی از زیباترین هارد اکسترنال های بازار است. پوشش مات این هارد دیسک نیز در برابر جذب اثر انگشت بسیار مقاوم است. هارد اکسترنال Canvio Slim با ظرفیت 1 و 2 ترابایت طراحی شده است و مدل 2 ترابایتی حدود سه میلی متر ضخامت دارد. ناگفته نماند که وزن مدل 1 ترابایتی تنها 115 گرم و وزن مدل 2 ترابایتی نزدیک 150 گرم است.

Canvio Advance

سری Canvio Advance نه تنها یکی از بهترین هارد دیسک های توشیبا است، بلکه یکی از جذاب ترین هارد دیسک های خارجی بازار به شمار می رود. برای اکثر مردم، این هارد دیسک ممکن است بهترین گزینه باشد.

بیایید با ظاهر Canvio Advance شروع کنیم. این مدل در چهار رنگ سفید، مشکی، قرمز و آبی موجود است و دارای روکش مات با بافت دانه ای است. این بافت دانه ای امکان لیز خوردن از دست را کاهش می دهد و مقاومت آن را در برابر اثر انگشت و جذب چربی از دست افزایش می دهد.

توشیبا Canvio Advance در سه ظرفیت یک، دو و چهار ترابایتی موجود است که مدل یک و دو ترابایتی آن 149 گرم و مدل چهار ترابایتی آن نزدیک به 220 گرم وزن دارد. اگرچه Canvio Advance ضخیم تر و سبک تر از سری Slim است، اما ارزان تر است.

Canvio Gaming

همانطور که از نامش پیداست، سری Canvio Gaming توجه ویژه ای به گیمرها دارد. این هارد اکسترنال به گیمرها کمک می کند تا فضای بیشتری برای بازی های خود داشته باشند. Canvio Gaming در سه ظرفیت یک، دو و چهار ترابایتی موجود است، همه مدل ها دارای قاب های مات و مشکی هستند و از فرمت exFAT و استاندارد نسل اول USB 3.2 پشتیبانی می کنند.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.