بررسی گوشی اوکیتل k13 پرو + [ مشخصات و ویژگی ها به طور کامل ]

شرکت Oukitel یک شرکت چینی است که بیش از 13 سال در ساخت تلفن های همراه سابقه دارد. این شرکت همواره به ساخت گوشی هوشمند باتری قوی معروف بوده و گوشی هایی با باتری های غول پیکر را روانه بازار کرده است. به تازگی هم این شرکت یک محصول جدید منتشر کرده است که از این قاعده مستثنی نیست. به نظر می رسد که محصول جدید شرکت اوکیتل هم دنباله راه گوشی های سری K را گرفته و از یک باتری 11000 میلی آمپری برخوردار است که در جدیدترین اخبار تکنولوژی به معرفی کامل گوشی اوکیتل k13 پرومی پردازیم.

با توجه به تحقیقات انجام گرفته، امروزه چیزی حدود 3.3 میلیارد اسمارت فون در جهان استفاده می شود. از طرفی دیگر، به طور متوسط هر کاربر حدود 4 الی 5 ساعت از شبانه روز را از تلفن هوشمند خود استفاده می کند که اگر به صورت هفتگی حساب کنیم، هفته ای 28 ساعت از وقت کاربران به استفاده از تلفن های خود می گذرد. به همین دلیل، یکی از نیاز های مهم کاربران این است که از یک گوشی با باتری قدرتمند استفاده کنند که برای ساعت ها آن ها را ساپورت کند. شرکت اوکیتل هم این نیاز را در نظر گرفته و سعی کرده در گوشی های خود پیاده کند. گوشی اوکیتل k13 پرو

معرفی ویژگی و مشخصات گوشی اوکیتل k13 پرو

باتری گوشی اوکیتل k13 پرو

گوشی اوکیتل  K13پرو دارای باتری لیتیوم پلیمری غیر قابل جابجایی 11000 میلی آمپر ساعت است و دارای دوشاخه برق 5V / 6A و رابط شارژ Type-C است. به گفته سازنده این گوشی، K13 Pro توانایی تامین انرژی لازم برای 41 ساعت مکالمه مداوم، 54 ساعت پخش موسیقی، 14.5 ساعت پخش آنلاین ویدیو و 11 ساعت بازی را دارد. یعنی با استفاده معمولی و یک بار شارژ می توانید 3 تا 4 روز بدون نگرانی از اتمام گوشی از تلفن استفاده کنید. این بدان معناست که شما فقط باید دو بار در هفته دستگاه را شارژ کنید.

اوکیتل از سیستم شارژ سریع 30 واتی با ولتاژ 5 ولت و جریان 6 آمپر استفاده می کند که می تواند دستگاه شما را تنها در 2 ساعت و 20 دقیقه به طور کامل شارژ کند. از صفر درصد تا 60 درصد، شارژ این تلفن برای هر درصد فقط یک دقیقه طول می کشد. و اگر فراموش کردید تلفن خود را در شب شارژ کنید، کافی است تلفن خود را بین 30 تا 60 دقیقه به شارژ زده و سپس تمام روز از آن استفاده کنید.

گوشی اوکیتل k13 پرو

طراحی

از آنجا که توجه ویژه ای به ساخت این گوشی با باتری عالی مد نظر بوده، سازنده تصمیم گرفته است با پروتکل های مختلف حفاظتی از بدنه آن محافظت کند. به همین دلیل، این شرکت طراحی خاصی را برای محصول خود از تمام زوایا در نظر گرفته است تا ضخامت زیاد آن به دلیل استفاده از باتری بسیار بزرگ، زشت به نظر نرسد.

این گوشی از صفحه نمایش 6.41 اینچی با حفره ای (در وسط) ساخته شده است و توسط شیشه منحنی 2.5 بعدی Asahi محافظت می شود که مقاومت خراش آن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

در عین حال، طراحی دارای حفره این صفحه نمایش به شرکت اجازه داد تا حاشیه های صفحه نمایش را به حداقل برساند و نسبت صفحه نمایش به بدنه را به 90.3 درصد برساند.

جلوی دستگاه و برای خروجی صدا یک بلندگو قرمز در نظر گرفته شده است که نه تنها زیبایی ظاهری را افزایش می دهد، بلکه رنگ دکمه روشن / خاموش دستگاه، جعبه دوربین عقب، فلش LED، اثر انگشت دستگاه، حاشیه سنسور، و لوگوی Okitel در پایین، به صورت یک دست و هماهنگ قرار گرفته است. البته جنس بدنه دستگاه دو نوع است و مصرف کنندگان می توانند آن را با چرم مرغوب یا کولار سفارش دهند.

سخت افزار و نرم افزار

پس از تمام توضیحات فوق، نوبت به معرفی سخت افزار این گوشی می رسد. اوکیتل از تراشه پردازشی MediaTek Helio P22 در K13 Pro استفاده می کند که دارای پردازنده 8 هسته ای در لیتوگرافی 12 نانومتری است و مصرف برق بسیار محدودی دارد. این تلفن هوشمند دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است و تا 128 گیگابایت کارت حافظه جانبی را پشتیبانی می کند. پردازش گرافیکی این تلفن هوشمند بر عهده پردازنده گرافیکی IMG GE8320 @ 650MHz است و  با اندروید 9.0 کار می کند.

دوربین

این تلفن هوشمند مجهز به دوربین دوگانه 16 و 2 مگاپیکسلی در پشت است و دارای فلاش عقب است و دوربین جلو دارای سنسور 8 مگاپیکسلی با فلاش است.

قابلیت اتصال

گزینه های اتصال Okitel K13 Pro شامل شبکه بی سیم 2.4GHz + 5GHz Wi-Fi ، فناوری بلوتوث 4.0 و سرویس موقعیت مکانی است.

به طور کلی باید بگوییم که گوشی اوکیتل K13 پرو یک گوشی میان رده با امکانات خاص و کاربر پسند است و می تواند انتظارات کاربران را بر آورده کند.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.