بررسی کاربرد هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای

در این مقاله قصد داریم تا با کاربرد هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای آشنا شویم و نکات مفیدی در این زمینه یاد بگیریم. هنگامی شما در حال بازی کردن با رایانه هستید، در واقع در حال استفاده از جدیدترین تکنولوژی های هوش مصنوعی هستید و استفاده از این الگوریتم ها در بازی های مختلف باعث شده است تا بازی هایی که امروزه وجود دارند، بسیار واقع گرایانه و  هوشمند باشند. برای اینکه بتوانید تجربه ای فوق العاده از این تکنولوژی را تجربه کنید لازم است که از تجهیزات قوی با قابلیت های اساسی همانند بهترین گوشی های هوشمند و یا انواع لپ تاپ های گیمینگ استفاده نمایید.

کاربرد هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای-1

پشت پرده بازی های رایانه ای

هنگامی که شما با یک شخصیت مبارز در یک بازی مبارزه می کنید، در حقیقت شخصیت مقابل شما از یک هوش قوی برخوردار است و مانند یک مبارز واقعی دستورات و قوانین مبارزه را یاد گرفته است. بنابراین همان طور که در دنیای واقعی ما انسان ها تخصص های مختلفی را یاد می گیریم مانند مبارزه، رانندگی و … در دنیای بازی های رایانه ای نیز این امر امکان پذیر است.
بدین صورت که سازندگان بازی ها یک شخصیت مبارز و جنگی خلق می کنند حال متخصصین حوزه هوش مصنوعی، مبارزه را در قالب الگوریتم های هوش مصنوعی به این شخصیت مبارز یاد می دهند و این شخصیت نیز هنگامی که با شما مبارزه می کند، از دانشی که یاد گرفته است جهت مبارزه با شما استفاده می کند دقیقا مانند یک مبارز در دنیای واقعی. بنابراین کاربرد هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای به شدت مهم می باشد و در واقع با ظهور هوش مصنوعی ما امروزه شاهد بازی های پیشرفته ای هستیم.

کاربرد هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای

مهم ترین مولفه و ویژگی هوش مصنوعی، “قابلیت یادگیری” می باشد بدین گونه با انتقال دانش در قالب الگوریتم های خاص به آن، می توان یک سیستم هوش مصنوعی خلق کرد که در زمینه مورد نظر دارای یک هوش مصنوعی است و تخصص مربوطه را یاد گرفته است، دقیقا مانند یک فرد در دنیای واقعی. حال با ای تعاریف شما نیز درک کرده اید که به راحتی می توان با یاد دادن تخصص هایی مانند، رانندگی، مبارزه، تیراندازی، خلبانی و … شخصیت هایی را در بازی ها خلق کرد که این شخصیت ها با هم در تعامل هستند و هر کدام دارای یک هوش و دانش در زمینه ای خاص هستند در نتیجه می توانند مانند یک انسان، با دنیای بازی ارتباط برقرار کنند  و در قالب دشمن یا دوست با فردی که با آن بازی می کند ظاهر شوند.

کاربرد هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای-2

تجربه فوق العاده از هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای

تاریخچه هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای به سال های قبل برمی گردد اما در هیچ بازه زمانی مانند امروزه، به این شدت از این تکنولوژی در ساخت بازی های رایانه ای استفاده نشده است. به صراحت می توان گفت که بازی های پیشرفته ای که امروزه با آن مواجه هستیم، بدون استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی در بازی و تئوری بازی ها در هوش مصنوعی، به این کیفیت امکان پذیر نبودند. در حقیقت اگر از این کاربرد در بازی های رایانه ای چشم پوشی کنیم و از این تکنولوژی استفاده نکنیم، چگونه می توان به شخصیت های بازی مبارزه و تخصص های مختلف یاد داد؟ چگونه این شخصیت ها بدون استفاده از یک هوشمندی، با شخصیت های دیگر و با ما ارتباط برقرار کنند؟ و سوال های بسیار دیگری.

 

کلام آخر

مهم ترین کاربرد هوش مصنوعی در بازی های رایانه ای، انتقال دانش به شخصیت ها و عوامل مختلف بازی به طوری که مانند یک انسان بتوانند با دنیای مجازی و دنیای بازی تعامل داشته باشند. البته در بسیاری از موارد هوش این شخصیت ها با گذر زمان تکمیل می شود و قابلیت یادگیری نیز دارند.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.