بهترین مدل هارد دیسک اکسترنال در سال ۱۴۰۰+(مشخصات فنی)

قرن جدید، قرنی دیجیتالی و گره زده شده با تکنولوژی می باشد. امروزه در سسیتم، کامپیوتر و لپ تاپ بسیاری از افراد جامعه، تعداد انبوهی از فیلم ها،‌ عکس ها و پوشه ها و فایل هایی قرار دارد که قسمت عظیمی از سیستم و کامپیوتر ها را اشغال کرده است، حال سوالی که پیش می آید این است که برای رفع این مشکل بزرگ چه باید کرد؟

هارد اکسترنال در واقع چاره این مشلکل هستند، هارد اکسترنال ها یا اصطلاحا هارد دیسک‌ها یکی از رایج ترین و مشهور ترین ابزار های جانبی ولی مهم کامپیوتری هستند که به شما این امکان را می دهند که تمامی اطلاعات و دیتا های مهم خود یا شرکت و سازمانتان را با هر فرمتی که هست، ذخیره سازی و حفظ کنید.

ولی موضوع قابل توجه این است که بهترین هارد اکسترنالی که می توان به من کمک کند، کدام مدل یا برند است. ما سعی داریم در این راهنمای خرید بهترین مدل هارد اکسترنال،‌ پرفروش ترین و محبوب ترین هارد دیسک های سال 1400 را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

پرفروش ترین و بهترین مدل هارد اکسترنال

مهم ترین فاکتور ها برای انتخاب بهترین مدل هارد اکسترنال

بسیاری از کاربران در بخش دیدگاه های سایت مخاطب،‌ بیش از 100 بار می پرسند که ” چه طوری خودمون بتونیم بهترین مدل هارد اکسترنال رو تشخیص بدیم؟” یا ” اصلا چی کار کنیم که سرمون کلاه نره و دقیقا همون چیزی رو بخریم که دوست داریم؟”

در این بخش می خواهیم یک پیشنهاد فوق العاده ای به شما بدهیم که بتوانید خودتان به تنهایی و بدون نیاز به کارشناسان این حوزه تشخیص دهید که “بهترین مدل هارد اکسترنال مناسب من کدام مدل است؟”. بسیار ساده است!‌ شما فقط لازم است که به معیار هایی که در ادامه این مقاله بیان می شود،‌ با دقت توجه کنید و هنگام خرید هر نوع هاردی حتی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال و یا هارد اکسترنال ضد ضربه،‌ از خودتان نگاهی به این فاکتور های سایت ما بیاندازید. تامام 🙂

1-سرعت ذخیره سازی هارد اکسترنال

شاید هنگام خرید هارد اکسترنال در مغازه یا فروشگاه اینترنتی، گرم باشید 🙂 و متوجه نشوید که اگر به سرعت ذخیره سازی هارد دیسک مورد نظرتان توجهی نکنید،‌ چه اشتباه وحشتناکی کرده اید. اصلا آیا می دانید منظور از سرعت ذخیره سازی چیست؟ بیایید مثال عینی بزنیم. آیا برای تان پیش آمده است که قصد داشتید یک قسمت از فیلم یا سریال (مثلا سریال ابد و یک روز) را را به هارد دیسک خود انتقال دهید و ساعت ها و شاید یک نصفه روز زمان شما را بگیرد و در پایان نیز کامل منتقل نشود؟

مطمئنا بیش از 95 درصد شما مشابه همچنین اتفاقی برایتان پیش آمده است، حال آیا با خودتان گفته اید که چرا واقعا؟ در پاسخ باید بگوییم این مشکل از هارد اکسترنال شما می باشد که سرعت بسیار پایینی در انتقال فایل ها و اطلاعات دارد؛ هم چنین باید بدانید که پایین بودن سرعت ذخیره سازی هارد دیسک به SSD بودن یا HDD بودن و یا نوع پورت های به کار رفته( USB 2.0 یا USB 3.0 و… ) نیز بستگی دارد که توضیح بیش تر آن از این بحث خارج است.

2-میزان ظرفیت قابل پشتیبانی هارد اکسترنال

دومین فاکتور که به نظر میاد حتی از فاکتور شماره یک نیز مهم تر است،‌ ظرفیت هارد اکسترنال می باشد. حال این ترس و وحشتی که پیش آمده است که “وااای من هاردم را با چه میزان ظرفیتی بخرم؟ کم نباشه یه وقت،‌ پولم هدر بره؟! ” در جواب باید بگوییم که نگران نباشید به هر میزان ظرفیتی که نیاز 99 درصد افراد را برطرف کند، در بازار ها هارد اکسترنال موجود است.

راستش را بخواهید هارد اکسترنال های متنوعی با ظرفیت های متنوعی وجود دارد، برخی از رایج ترین و بهترین مدل هارد اکسترنال های شامل هارد هایی با ظرفیت ۵۰۰مگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت و حتی بیش تر هم می باشد که شما می توانید با توجه به نیاز و یا زمینه ای که می خواهید، این هارد دیسک ها را تهیه و خریداری کنید؛ ولی به طور معمول هارد هایی با ظرفیت یک ترابایت، بیش ترین فروش را در بازارها دارند.

شاید این مورد را نیز دوست داشته باشید:بهترین مدل کارت شبکه usb 

3-طراحی مدرن و سبک

یکی دیگر از معیار های انتخاب عموم مردم به هنگام بهترین هارد اکسترنال حتی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، طراحی ساده و مدرن با آپشن قابل حمل بودن است؛ چرا که اکثر افراد قصد دارند هارد دیسکی تهیه و خریداری کنند که به راحتی بتوانند آن را در محل کار،‌ درون اتومبیل یا حتی در سفرشان استفاده کنند و فیلم ها و سریال های مورد علاقه شان را از آن طریق مشاهده کنند.

از همین رو می توان فهمید که یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب و تشخیص بهترین هارد اکسترنال، وجود طراحی راحت و قابل حمل در آن مدل هارد دیسک می باشد.

معرفی بهترین مدل هارد اکسترنال سال 1400

همان طور که در ابتدای این راهنمای خرید بهترین مدل هارد اکسترنال قول دادیم، قصد داریم که پرفروش ترین و با کیفیت ترین مدل های هارد دیسک اکسترنال های بازار ایران را معرفی و آن ها را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

1-هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport

بیش از 60 درصد از افرادی که در گوگل عبارت کلیدی “هارد اکسترنال وسترن دیجیتال” را سرچ می کنند، در حقیقت یا به صورت مستقیم به دنبال هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport هستند و یا پس از پرس و جو و خواندن چندین مقاله به این نتیجه می رسند که این مدل بهترین مدل است.

همان طور که مشخص است این مدل هارد اکسترنال وسترن دیجیتال توسط شرکت بسیار قدرتمند شرکت «وسترن دیجیتال» یا همان WD طراحی و ساخته شده است. این هارد دیسک جزو دسته اکسترنال های قابل حمل قرار می گیرد و به دلیل وزن بسیار پایین آن می توان حتی از آن در مسافرت ها نیز استفاده کرد.

ابعاد این سوپر هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، تقریبا 107.2 × 75 × 11.15 میلی‌متر و وزن آن نیز 120 گرم می باشد؛ البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport اطلاعات و فایل ها را (حتی ویدئو ها و فیلم های بلند) را با سرعت مناسبی منتقل می کند و اگر قصد دارید فیلم های ظبط شده در گوشیتان را از سیستم خود به هارد دیسک، منتقل کنید، این مدل بهترین گزینه برای شماست.

نقاط ضعف:

نداشتن چراغ LED

نقاط قوت:

سرعت  بسیار بالا در انتقال اطلاعات

اندازه و ابعاد کوچک

وزن بسیار پایین و سبک – قابل حمل بودن

طراحی مدرن و شیک

ظرفیت این سری از بهترین مدل هارد اکسترنال،‌ تقریبا 2 ترابایت است؛ هم چنین سایز هد ارائه شده بر روی این مدل هارد دیسک اکسترنال، حدودا 2.5 اینچ می باشد که اتفاقا بهترین و استاندارترین سایز هد نیز همین مقدار است. راستی آیا می دانید منظور از هد در هارد ها یعنی چی؟

در واقعیت هد که ترجمه عبارت انگلیسی Head می باشد، یک ابزاری برای خواندن و نوشتن دیتا های مه م از سیلندرهای هارد دیسک های اکسترنال است؛ لازم است بدانید که بیش از 80 درصد هارد اکسترنال های موجود در بازار به ویژه هارد اکسترنال وسترن دیجیتال دارای 3 سیلندر و 6 هد می‌باشند که با 4 دسته نگهداری می‌شوند. صفحات هار با سرعت‌های بالا به گردش در می‌آیند و اطلاعات در حین چرخش صفحات بر روی آن‌ها نوشته می‌شوند؛ به طور خلاصه بخواهیم بگوییم هد ها با انجام برخی کارها مکانیکی و مغناطیسی به روند انتقال اطلاعات و ذخیره سازی آن ها کمک می کنند.

نوع رابط این هارد اکسترنال، USB 3.0 و نوع اتصال آن نیز با استفاده از سیم یا کابل می باشد، نکته قابل توجه این که به دلیل یو اس بی 3.0 بودن این هارد،‌ سرعت خارق العاده ای در انتقال دیتا دارد و هم چنی این ورژن از بهترین مدل هارد اکسترنال با سیستم عامل های ویندوز 8.1 و 10 نیز کامل سازگار است.

مشخصات کلی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport را یکجا ببینید:

ابعاد:107.2 × 75 × 11.15 میلی‌متر
وزن:120 گرم
ظرفیت:2 ترابایت
نوع اتصال:باسیم
نوع رابط:USB 3.0
سایز هد:2.5 اینچ
سازگار با سیستم‌عامل‌های:ویندوز 8.1 / 10
سایر قابلیت‌ها:قابلیت Backup خودکار از طریق نرم افزار
*دارای رمزعبور برای امنیت
*پشتیبانی از رمزگذاری 256 بیتی AES

اگر نگران این هستید که اطلاعات هاردتان به طور کلی پاک شود،‌ باید بگوییم که جای هیچ گونه نگرانی نیست،‌ هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport دارای قابلیت Backup خودکار از طریق نرم افزار خود و هم چنین دارای رمز عبور بسیار قدرتمند برای حفظ امنیت بیش تر می باشد؛‌ از همین رو از سیستم رمز گذاری 256 بیتی AES نیز پشتیبانی می کند.

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport:

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport

مشاهده قیمت بهترین هارد اکسترنال در دیجی کالا

 

2-هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

همان طور که از تصویر این مدل هارد مشخص است،‌ هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro یکی از قدرتمند ترین و شیک ترین هارد دیسک اکسترنال های موجود در بازار در سال 1400 است که طراحی منحصر به فرد و خاصی نیز دارد؛ به طوری که اگر گیمر یا برنامه نویس حرفه ای باشید و بخواهید بهترین مدل هارد اکسترنال مناسب خودتان را بگیرید‌،‌ بعد دیدن این مشخصات فنی و ظاهری این هارد، 100 درصد این هارد اکسترنال را خریداری می کنید.

در حقیقت هارد دیسک اکسترنال  مدل HD710 Pro، یکی از پرفروش ترین محصولات برند معتبر و مشهور ای‌دیتا – که ترجمه شده عبارت انگلیسی ADATA می باشد- است.سایز هد ارائه شده این هارد دیسک نیز مانند بسیاری از هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مشابه، 2.5 اینچ و سرعت انتقال داده ها توسط آن نیز، حدودا 5 گیگابایت بر ثانیه می باشد.

همان طور که در ابتدای این راهنمای خرید بهترین مدل هارد اکسترنال گفته شد، یکی از مهم ترین معیار های مردم برای خرید هارد دیسک، ظرفیت آن است؛ البته برای این مدل هارد اکسترنال، هم با ظرفیت 1 ترابایت و هم با ظرفیت 2 ترابایت در بازار موجود می باشد.

شاید این مورد را نیز دوست داشته باشید:بهترین مدل کارت حافظه

هارد اکسترنال ضد ضربه مدل HD710 Pro هم چنین با بسیاری از سیستم عامل های مشهور و رایج جامعه مانند سیستم عامل های ویندوز XP، Vista، ویندوزهای 7/8/8.1/10 و هم چنین Mac OS X 10.6 و Linux Kernel 2.6 پشتیبانی می کند.

البته باید بدانید طبق تحقیقات انجام شده و ثبت نظرات خریداران این محصول متوجه شده اند که اکثر طرفداران این مدل هارد اکسترنال به دلیل ضد ضربه بودن و هم چنین مقاومت بسیار بالای آن در برابر آب و رطوبت، آن را خریداری کرده اند؛ موضوعی که برق را از سر خوانندگان این مقاله می پراند این است که هارد مدل HD710 Pro علاوه بر ضد ضربه و ضد آب بودن، مقاوم در برابر شوک، هر گونه لغزش و حتی هر نوع گرد و غباری می باشد.{ یعنی اگر بخوای خرابش کنی هم خراب نمیشه رفیق 🙂 }

 

نقاط ضعف:

وزن کمی بالا

 

 

 

 

نقاط قوت:

سنسور G Shock

ضدضربه، ضدآب و ضد گرد و غبار

پورت USB 3.1

طراحی بسیار عالی

دارای قابلیت انتی شوک

 

مشخصات کلی هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro را یکجا ببینید:

ابعاد:21 × 98 × 133 میلی‌متر
وزن:270 گرم
ظرفیت:1 ترابایت
نوع اتصال:باسیم
نوع رابط:USB 3.1
سرعت انتقال داده‌ها:5 گیگابیت بر ثانیه
مقاوم در برابر آب:بله
مقاوم در برابر ضربه:بله
سازگار با سیستم‌عامل‌های:Windows XP/Vista/7/8/8.1/10
*Mac OS X 10.6 or later
*Linux Kernel 2.6 or later

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro:

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

3-هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements دقیقا مانند هارد دیسک مدل My Passport یکی از محصولات پیشرفته شرکت بزرگ وسترن دیجیتال (ترجمه شده عبارت انگلیسی Western Digital) می باشد که به اختصار آن را شرکت WD نیز نام می برند؛ جالب است بدانید که هارد اکسترنال وسترن دیجیتال Elements، هم از جنبه ظاهری و هم از جنبه مجموعه قابلیت های به کار رفته در آن، شباهت های زیادی با هارد دیسک های سری مای پاسپورت (My Passport) دارد.

اما اولین سوالی که ممکن است برای اغلب افرادی که قصد خریداری بهترین مدل هارد اکسترنال دارند، پیش بیاید این است که :” سرعت این مدل هارد اکسترنال چه قدره ؟” یا این که :”نسخه پورت USB چی باشه، بهتر و سریع تر دیتا ها منتقل میشه؟ ”

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements از رابط پرسرعت USB 3.0 (یو اس بی 3.0 ) برای انتقال فایل ها و دیتا ها استفاده می‌کند و اگر بخواهیم کمی ملموس تر پارامتر سرعت را مورد کنکاش قرار دهیم متوجه باید گفت این مدل هارد دیسک ها قادر خواهند بود اطلاعات را با سرعت پنج گیگابیت بر ثانیه  یا همان 640 مگابایت بر ثانیه منتقل کند.

البته اگر سیستم کامپیوتری یا لپ تاپی دارید که به نسخه های قدیمی تر پورت های یو اس بی (USB) مجهز است و پورت دارای رابط USB 3.0 نمی باشد، نگران نباشید؛ برای استفاده از این مدل هارد دیسک نیازی به تغییر لپ تاپ خود ندارید چرا که این سری از بهترین مدل هارد اکسترنال از پورت یو اس بی قدیمی تر مانند نسخه‌ی 2.0 و 1.1 نیز پشتیبانی می کند.

شاید این مورد را نیز دوست داشته باشید:بهترین مدل هندز فری سامسونگ

نقاط ضعف:

جنس بدنه متوسط نسبت به هارد دیسک اکسترنال های مشابه

 

نقاط قوت:

ابعاد کوچک و وزن سبک

طراحی شیک و ساده

بکاپ گیری دستی، خودکار و ابری (Cloud)

ظرفیت این مدل هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، یک ترابایت و سرعت چرخش آن نیز 5400 دور بر دقیقه می باشد؛ از سوی دیگر سایز هد این مدل هارد نیز 2.5 اینچ و نوع اتصال آن نیز از طریق سیم است.

اما این مدل هاست دارای قابلیتی می باشد که در کم تر هارد دیسک حتی برخی از بهترین هارد اکسترنال معتبر نیز وجود دارد و آن، چیزی نیست جز نشانگر LED. حال شاید با خودتان بگویید که “خب این ال ای دی چه کمکی می کند و اصلا چه کاربردی دارد؟”.

نشانگر LED قادر خواهد بود وضعیت انتقال اطلاعات و دیتا را به شما نشان دهد و شما را از زمان باقی مانده تا اتمام پروسه انتقال مطلع سازد.

مشخصات کلی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements را یکجا ببینید:

وزن:134 گرم
ظرفیت:1 ترابایت
نوع اتصال:باسیم
سایز هد:2.5 اینچ
سرعت چرخش:5400 دور بر دقیقه
مقاوم در برابر آب:خیر
مقاوم در برابر ضربه:خیر
نشانگر LED:دارد
منبع تغذیه:پورت USB

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements:

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

مشاهده قیمت بهترین هارد اکسترنال در دیجی کالا

 

4-هارد اکسترنال لسی مدل 5big ظرفیت 40 ترابایت

هارد اکسترنال لسی مدل 5big ظرفیت 40 ترابایت

خب خب می خواهیم به عنوان چهارمین هارد دیسکی که قرار است در این راهنمای خرید بهترین مدل هارد اکسترنال معرفی کنیم،‌ از یک هارد دیسک اکسترنال متفاوت رونمایی کنیم 🙂 و آن چیزی نیست جز هارد اکسترنال لسی مدل 5big؛ البته باید بگویم نمی توان یک هارد دیسک اکسترنال معمولی نام برد.

چرا که آن یک سوپر هارد اکسترنال می باشد و برای مصارف شخصی و افراد عادی جامعه مناسب نیست و بیش تر برای سازمانها، شرکت های دولتی و غیر دولتی و بانک های بزرگ که نیاز به ذخیره سازی حجم بسیار زیادی از اطلاعات و دیتا ها را دارند،‌ مورد استفاده قرار می گیرد.

وزن این سری از بهترین مدل هارد اکسترنال حجیم، تقریبا 8700 گرم یعنی چیزی در حدود 8000 برابر وزن یک هارد دیسک اکسترنال معمولی می باشد!!! البته که کاملا واضح است این مدل اصلا قابل حمل نیست، پس اگر قصد دارید در مسافرت هارد داشته باشید، مراقب باشید این مدل را نخرید 🙂

نقاط ضعف:

سنگین بودن

قیمت بسیار بالا(در حال حاضر بیش از 120 میلیون تومان! )

نقاط قوت:

سرعت بالا

قدرت بالا

حافظه زیاد

ظرفیت این مدل، 40 ترابایت و ابعاد آن نیز  196x173x220 میلی‌متر است و نوع رابط Thunderbolt 2 و دارای سایز هد 3.5 اینچی و سرعت 7200 دور بر دقیقه و هم چنین سرعت انتقال داده های این سری از بهترین هارد اکسترنال، 1050 می باشد. در ضمن این هارد دارای بدنه آلومینیومی . سیستم خنک کننده NF-P12 می باشد.

مشخصات کلی هارد اکسترنال لسی مدل 5big را یکجا ببینید:

ابعاد:196x173x220 میلی‌متر
وزن:8700 گرم
ظرفیت:20 ترابایت
سایز هد:3.5 اینچ
سرعت چرخش:7200 دور بر دقیقه
سرعت انتقال داده‌ها:1050
منبع تغذیه:آداپتور

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال لسی مدل 5big:

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال لسی مدل 5big

5-هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

این هارد اکسترنال ضد ضربه مدل HD770G جز بهترین مدل هارد اکسترنال با ظرفیت 2 ترابایتی می باشد که با توجه به ظاهر بسیار جذاب و خاص همراه با رنگ های متنوع RGB و طراحی منحصر به فرد آن، چشم هر فرد به ویژه گیمر های حرفه ای را جلب می کند.

به صورت کلی همان طور که از ظاهر این سری از پرطرفدارترین و بهترین مدل هارد اکسترنال مشخص است این هارد دیسک مانند بسیاری از هارد اکسترنال وسترن دیجیتال دارای خاصیت جنگویی می باشد 🙂 چرا که در برابر هر گونه آب یا رطوبت، شوک، هر لغرش و خشی و هم چنین گرد و غبار مقاوم می باشد.

مشخصات کلی هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G را یکجا ببینید:

ابعاد:139×98×26 میلی‌متر
وزن:270 گرم
ظرفیت:2 ترابایت
مقاوم در برابر آب:بله
باتری:ندارد
مقاوم در برابر گرد و غبار:بله

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G:

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD770G

مشاهده قیمت بهترین هارد اکسترنال در دیجی کالا

 

6-هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل DashDrive Durable HD680

هارددیسک اکسترنال ای دیتا مدل DashDrive Durable HD680

هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل DashDrive Durable HD680 یکی از بهترین مدل هارد اکسترنال ارزان قیمت سال 1400 می باشد که مانند هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مشابه و هم رده خود دارای ظاهر اسپرت و طراحی خاص و جذابی می باشد که در برابر هر ضربه و شوک و لغرشی ، مقاومت بسیار زیادی دارد.

ولی متاسفانه این هارد دیسک الکسترنال در برابر آب و گرد و غبار هیچ گونه مقاومتی نشان نمی دهد و این بدان معناست که حتی اگر یک لیوان چای و یا آب روی آن بریزد، خیلی سریع باید از آن خداحافظی کنید:)

شاید این مورد را نیز دوست داشته باشید:بهترین مدل هندز فری

مشخصات کلی هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل DashDrive Durable HD680 را یکجا ببینید:

ابعاد:124x 101.7 x 22.9mm میلی‌متر
وزن:270g گرم
ظرفیت:1 ترابایت
نوع اتصال:باسیم
سرعت چرخش:5400 دور بر دقیقه

سرعت چرخش این مدل تقربا 5400 دور بر دقیقه و سرعت انتقال داده ها و اطلاعات نیز، حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه در حالت پورت USB 3.1 می باشد که با تمامی سیستم عامل هایی مشهور مثل Windows 10, Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Mac OS X 10.6 and above, Linux Kernel 2.6 سازگار است.

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل DashDrive Durable HD680:

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد دیسک اکسترنال ای دیتا مدل DashDrive Durable HD680

7-هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

شرکت فوق پیشرفته و قدرتمند توشیبا یکی از معتبر ترین و مشهور ترین برندهای پیشرو  در حیطه طراحی، تولید و ساخت بهترین مدل هارد اکسترنال می باشد که کارت حافظه‌ی داخلی بیش تر لپ تاپ‌ها و هارد دیسک های اکسترنال ساخته شده توسط برند های معروف مانند سامسونگ، لنوو، ایسوس و… را تولید می‌کند.

نقاط ضعف:

جنس بدنه نسبتا پایین

 

 

نقاط قوت:

رنگ‌های متنوع

درگاه USB3.0

قابلیت تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان به‌صورت خودکار

کم حجم ، ضدخش و کیفیت خوب

ظرفیت این هارد مثل هارد اکسترنال ضد ضربه و یا حتی هارد اکسترنال وسترن دیجیتال ، دارای ظرفیت 1 ترابایتی با سایز هد 2.5 اینچی و با رابط USB 3.0 و وزن 149 گرمی می باشد.

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance:

رتبه بندی خریداران دیجیکالا درباره هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

مشاهده قیمت بهترین هارد اکسترنال در دیجی کالا

 

در این راهنمای خرید بهترین مدل هارد اکسترنال چی گفتیم؟

خب خب امیدواریم از این مقاله از سایت مخاطب لذت برده باشید. ما در این مقاله سعی کردیم پر فروش ترین و بهترین مدل هارد اکسترنال از جمله معروف ترین هارد های اکسترنال وسترن دیجیتال بازار ایران در سال 1400 را معرفی کنیم.

موفق و پیروز باشید 🙂

 

 

 

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.