هزینه ها و فرآیند دریافت لیسانس و فوق لیسانس در کشور انگلستان

دوره لیسانس و فوق لیسانس در انگلستان بسیار مجبوب دانشجویان بین المللی است. براساس مطالعه انجام شده توسط آژانس آمار آموزش عالی ۸۶٪ دانشجویانی که یک دوره کارشناسی و یا کارشناسی ارشد را در انگلستان به اتمام رسانده اند، به راحتی وارد بازار کار در نقاط مختلف جهان شده اند.
هزینه تحصیل دوره لیسانس و فوق لیسانس در انگلستان برای یک دانشجوی بین المللی بر اساس برنامه تحصیلی مورد نظر و دانشگاه (دولتی یا خصوصی) و محل سکونت متقاضیان و ملیت متقاضی متفاوت است. در برخی دانشگاه ها نیز می توان قسمتی از هرینه های شهریه را با دریافت بورسیه های تحصیلی کاهش داد. میزان هزینه ای که دانشجویان بومی برای تحصیل در انگلستان پرداخت می نمایند خیلی کمتر از دانشجویان بین المللی است.
در این مقاله به بررسی ریز هزینه های دوره لیسانس و فوق لیسانس در انگلستان در سال 2021 می پردازیم.

هزینه تحصیلات در انگلستان

همانطور که گفتیم هزینه های تحصیل در دوره های مختلف انگلستان تحصیل در انگلستان ارتباط مستقیمی با رشته تحصیلی و دانشگاه دارد.

 

شهریه تحصیلات به پوند در انگلستان

 

در برخی از رشته های تحصیلی میزان هزینه تحصیل در انگلستان در دوره فوق لیسانس ارزان تر می باشد.
بعلاوه امتیاز دیگر این است که انگلستان دانشگاه های متعددی دارد که هر کدام دوره های تحصیلی مختلفی ارائه می دهند. یکی از بهترین دوره های تحصیل در انگلستان، دوره کار تحصیل است که در مقطع لیسانس و فوق لیسانس ارائه می شود. در دوره کار تحصیل شما در بخشی از دوره به تحصیل می پردازید و در بخش دیگر به کار مشغول می شوید و حقوق دریافت می کنید. در مقطع لیسانس 3 سال تحصیل می کنید و 1 سال به صورت گارانتی به کار مشغول می شوید. در دوره های فوق لیسانس 1 سال تحصیل می کنید و 1 سال مشغول به کار می شوید. در یک سالی که به کار مشغول هستید 17 تا 18 هزار پوند حقوق دریافت خواهید کرد.

نکته اصلی این است که دولت انگلستان در مقاطع مختلف به افراد حق کار میدهد که دانشجویان در مقطع کارشناسی، هفته ای ده ساعت و در مقطع کارشناسی ارشد، هفته ای ۲۰ ساعت حق کار دارند که می توانند بسیاری از هزینه های خود را تامین کنند. همچنین در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در صورت متاهل بودن، همسر افراد، حق کار تمام وقت دارد که ساعتی ۸ تا ۱۲ پوند به آن ها پرداخت می شود که کمک هزینه بسیار خوبی می باشد که این مزیت برای دریافت اقامت پس از تحصیل در کشور انگلستان بسیار کاربردی به شمار می رود.

 

هزینه های تحصیل دوره لیسانس در انگلستان

بر اساس آخرین آمار ارائه شده در وب سایت UCAS، هزینه های تحصیل دوره لیسانس در انگلستان از ۱۰ تا ۳۰ هزار پوند در سال متغیر است.

هزینه سالانه لیسانس در انگلستان

 

هزینه های تحصیل دوره فوق لیسانس در انگلستان

بر اساس آخرین آمار ارائه شده در وب سایت UCAS، هزینه های تحصیل دوره فوق لیسانس در انگلستان از ۱۲ تا ۳۵ هزار پوند در سال متغیر است.

 

هزینه دوره فوق لیسانس در انگلستان

هزینه دوره فوق لیسانس در انگلستان

هزینه دوره فوق لیسانس در انگلستان

شهریه دوره لیسانس و فوق لیسانس در انگلستان

 

شهریه دوره لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه ها در انگلستان:

کشور انگلستان نظام آموزشی پیشرفته ای دارد. اکثر دانشگاه های این کشور جزو دانشگاه های برتر جهان هستند . با توجه به این مسأله، فارغ التحصیلان دانشگاه های انگلستان در سرتاسر جهان از ارزش بالایی برخوردار هستند.
شهریه دوره لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های برتر انگلستان:
در بسیاری از موارد هزینه های تحصیل دوره لیسانس و فوق لیسانس انگلستان در کمترین زمان و هزینه یکی از بهترین گزینه های موجود برای شماست. حال میزانی از این هزینه ها را برای شما شرح می دهیم.

 

شهریه دوره لیسانس و فوق لیسانس در انگلستان

هزینه دوره لیسانس و فوق لیسانس در انگلستان

 

شهریه دوره لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه های مقرون بصرفه انگلستان:

هزینه شهریه لیسانس و فوق لیسانس مقرون به صرفه

بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در انگلستان

بورسیه ها و کمک هزینه تحصیلات در انگلستان

اگر دانشجویان به دنبال استفاده از خوابگاه های دانشجویی باشند باید ماهیانه مبلغی مابین 520 الی 1.000 پوند را در نظر داشته باشند.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.