چرا شیشه بالابر کند عمل می‌کند؟

شیشه بالابر یکی از مکانیسم‌های بسیار مهم در خودرو است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی شیشه را بالا یا پایین بکشید و هوای درون خودرو را متعادل کنید. گاهی ممکن است این مکانیسم کند عمل کند که در این شرایط باید به دنبال رفع مشکلات باشید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. موتور فن نیز یکی دیگر از بخش‌های خودرو است که می‌تواند اثرات بسیار مهمی بر کارکرد خودرو داشته باشد و به شما کمک کند از رانندگی حس خوبی را تجربه نمایید. یکی از مواردی که در زمان خرید قطعات خودرو از جمله تیغه برف پاک کن باید به آن توجه داشته باشید، جنس تیغه است. این تیغه باید از پلاستیک نرم باشد تا باعث ایجاد خراش در شیشه خودرو نشود.

عدم کارکرد درست مجموعه گیربکس

یکی از مهمترین مواردی که باعث کندی مکانیسم شیشه بالابر می‌شود، عدم کارکرد درست مجموعه گیربکس و پولی‌هاست. معمولا، زمانی که گیربکس نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد، این مشکل به بخش‌های دیگر خودرو انتقال پیدا می‌کند و باید هر چه سریعتر برای رفع آن اقدام شود. همچنین، زمانی که نوارهای نگهدارنده خشک می‌شوند، این مکانیسم نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد.

مشکلات سیم‌کشی

سیم‌کشی یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند مکانیسم شیشه بالابر اثر بگذارد. برای اینکه فرمان به این قطعه برسد و آن را اجرا کند، نیاز به نیروی برق است که از طریق سیم‌ها در خودرو تامین می‌شود. گاهی سیم‌ها دچار مشکلات مختلفی می‌شوند و نمی‌توانند نیروی برق کافی را به این قطعه برسانند و همین امر می‌تواند باعث کند شدن این سیستم شود.

فیوز سوخته

یکی دیگر از مواردی که منجر به عدم کارکرد درست شیشه بالابر می‌شود، فیوز سوخته یا نیم سوز در خودرو است. فیوز بخش بسیار مهمی از خودرو است و عملکرد آن می‌تواند بر کارکرد بخش‌های مختلف اثر بگذارد. زمانی که فیوز نیم‌سوز است، انتقال برق به سختی صورت می‌گیرد و در نتیجه، این قطعه به سختی وظایف خود را انجام می‌دهد.

موتور فن چه کارکردی در خودرو دارد؟

اگر دمای قطعات داخل خودرو افزایش پیدا کند، آنها به زودی مستهلک می‌شوند و دیگر نمی‌توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. موتور فن یکی از قطعاتی است که با ایجاد جریان هوا از داغ شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که خودرو به حرکت خود ادامه دهد. گاهی عملکرد موتور فن تحت تاثیر موارد مختلف قرار می‌گیرد و نمی‌تواند کارکرد درستی داشته باشد که در این شرایط، درگیر شدن هر چه بیشتر کلاچ رخ می‌دهد که باید برای رفع آن اقدام شود.

جنس تیغه برف پاک کن چیست؟

تیغه برف پاک کن باعث می‌شود برف، گردوغبار و آلودگی‌های دیگری که بر روی شیشه باقی مانده‌اند از سطح آن پاک شوند و همین امر بر دید راننده اثر می‌گذارد و رانندگی ایمن را رقم می‌زند. تیغه با کیفیت از پلاستیک نرم و بادوام ساخته شده است. محصولات نامعتبر از باعث ایجاد خراش می‌شوند و در نتیجه، راننده مجبور است هم شیشه جلوی خودرو را تعویض کند و هم یک تیغه جدید خریداری نماید. بهتر است برای خرید تیغه به یک نمایندگی معتبر بروید و قبل از خرید، اطلاعات خود را در مورد آن بالا ببرید تا در پایان، بهترین تیغه را برای خودرو خود تهیه نمایید.

برای خرید شیشه بالابر به کجا مراجعه کنیم؟

شناخت دلایل اینکه چرا شیشه بالابر کند عمل می‌کند، می‌تواند به شما کمک کند به محض بروز مشکل، سریعا برای رفع آن اقدام کنید. مشکلات سیم‌کشی، فیوز سوخته و جعبه گیربکس باعث کند عمل کردن این سیستم می‌شوند و شما باید برای خرید یک سیستم جدید، به یک برند معتبر مراجعه کنید. گروه صنعتی اتحاد موتور بیش از 50 سال است که در عرصه تولید قطعات خودرو فعالیت دارد. کارخانه‌های این گروه بیش از 16 شرکت بزرگ هستند که قطعات مختلفی را برای خودروسازان ایرانی و خارجی فراهم می‌نمایند. بیش از 4500 نیروی انسانی در بخش‌های مختلف این گروه در حال کار هستند و 600 تامین کننده خرد و کلان نیز در این کارخانه‌ها به گردش چرخ‌های اقتصادی کشور کمک می‌کنند. گروه صنعتی اتحاد موتور همواره تلاش کرده است با کارآفرینی به ایجاد بازار پررونق اقتصادی کمک کند و در این مسیر بسیار موفق عمل کرده است. محصولات این گروه با نام تجاری IREMCO به فروش می‌رسند و این برند اعتبار بسیار زیادی در بازار ایرانی دارد.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.