مدارک لازم برای ویزای اندونزی چیست؟

اندونزی بهشت آسیای شرقی و یکی از مقاصد گردشگری بی‌نظیر و پرطرفدار جهان است که هر کسی حداقل باید یکبار به آن سفر کند. از سواحل خیره‌کننده و مناظر خیال‌انگیزی که شبیه یک تابلوی نقاشی هنرمندانه چشم‌ها را به‌خود خیره می‌کنند، تا جزایر بکر و حیات‌وحش دیدنی در اندونزی همه‌چیز آماده است تا تا یک سفر تکرارنشدنی را تجربه کنید. برای سفر به این سرزمین خیال‌انگیز ایرانی‌ها به ویزای اندونزی نیاز دارند. در ادامه این متن به شرایط خاص و مدارکی می‌پردازیم که برای اخذ ویزای این کشور و سفر به آن نیاز دارید. پس چند دقیقه آینده را با ما همراه باشید.

ویزای توریستی کشور اندونزی؛ شرایط و مدارک

همان‌طور که گفتیم ایرانی‌ها برای سفر به اندونزی باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنند. ويزاي توریستی اندونزي به دارنده خود اجازه می‌دهد تا با هدف تفریح ​​و گردشگری وارد این کشور شود و اقامت کوتاهی در آن داشته باشد. با داشتن این ویزا این امکان را دارید که در هر 3 ماه یک‌بار و به‌مدت 14 روز در این کشور اقامت کنید. البته درصورت تمایل شما، ویزای توریستی اندونزی می‌تواند برای بازه‌های زمانی 30 تا 60 روزه هم صادر شود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که امکان پرواز مستقیم به جاکارتا فقط برای دارندگان ویزای تجاری این کشور وجود دارد. دارندگان ویزای توریستی باید ابتدا به بالی سفر وارد شوند و از آن‌جا درصورت تمایل به جاکارتا پرواز کنند. ویزای توریستی این کشور را می‌توان به دو شکل دریافت کرد که در ادامه تفاوت آن‌ها مشاهده می‌کنید.

انواع ویزای توریستی اندونزی؛ یک‌بار ورود و چند بار ورود

ویزای سینگل اندونزی یا ویزای یک‌بار ورود این کشور برای مدت 60 روز به دارنده خود اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد و پس از اتمام این مدت فقط تا 30 روز بیشتر قابل تمدید خواهد بود. نوع دیگر ویزای این کشور ویزای مولتی یا ویزای چندبار ورود است. دارنده ویزای چندبار ورود این امکان را خواهد داشت که در هر چندباری که تمایل داشت و برای مدت 60 روز در این کشور اقامت داشته کند. اعتبار ویزای چندبار ورود برای مدت 1 سال است و پس‌از اتمام این مدت به‌ هیچ وجه قابل تمدید نیست. پس درصورتی‌که بعد از این زمان نیاز به سفر مجدد داشته باشید، باید مجددا برای اخذ ویزای جدید اقدام کنید. برای دریافت ویزای اندونزی به مدارک و شرایطی نیاز دارید که در ادامه مشاهده می‌کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی سینگل اندونزی

برای درخواست ویزای توریستی این کشور علاوه‌بر تکمیل فرم درخواست باید این مدارک را جمع‌آوری کرده و به‌همراه فرم‌های مورد نیاز به سفارت ارائه دهید.

  • پاسپورت متقاضی با حداقل اعتبار حداقل 6 ماه و دو صفحه خالی برای دریافت مهر که بدون خط‌خوردگی و مهر قدیمی باشد.

  • بلیط پرواز رفت‌وبرگشت هواپیما

  • واچر هتل یا محل اقامت متقاضی

  • دو قطعه عکس جدید پاسپورتی

  • کپی صفحات شناسنامه که در آن وضعیت تاهل مشخص باشد.

  • کپی کارت ملی متقاضی

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی مولتی اندونزی

همچنین برای دریافت ویزای چندبار ورود یا ویزای مولتی این کشور به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت متقاضی با حداقل 18 ماه اعتبار از زمان درخواست

  • بلیط پرواز برگشت هواپیما

  • نامه تمکن مالی متقاضی با حداقل 45 میلیون تومان موجودی حساب

  • واچر محل اقامت متقاضی در مدت سفر که هتل یا آپارتمان اجاره‌شده است.

  • کپی صفحات پاسپورت

بهترین روش دریافت ویزای توریستی اندونزی و هزینه‌ها

خوشبختانه ویزای توریستی اندونزی در حال حاضر برای ایرانی‌ها هم به‌صورت الکترونیکی (E-visa) قابل دریافت است. برای دریافت ویزای توریستی این کشور باید از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر و واجد شرایط اقدام کنید. در واقع آژانسی که انتخاب می‌کنید، نقش کفیل یا اسپانسر را برای شما دارد و باعث می‌شود سفارت اندونزی بر اساس اعتبار این آژانس با ویزای شما موافقت کند. همچنین باید بدانید که امکان گرفتن ویزای توریستی این کشور به هر دو صورت انفرادی و گروهی وجود دارد. وجود آژانس مسافرتی در مراحل دریافت این ویزا اجباری است و مبلغ آن را هم باید به مبلغ صدور ویزا اضافه کنید. بنابراین به‌دنبال آژانس‌های معتبر و منصف باشید. در ادامه می‌توانید جدول هزینه صدور ویزای توریستی اندونزی را مشاهده کنید.

نوع ویزای درخواستی

الکترونیکی عادی 14 روز کاری

الکترونیکی فوری

7 روز کاری

الکترونیکی خیلی فوری 2 روز کاری

لیبل 7 تا 10 روز کاری

توریستی 2 ماهه

175 دلار

280 دلار

360 دلار

120 دلار

مراحل اخذ ویزای توریستی اندونزی

برای دریافت این ویزا باید سه مرحله زیر را در نظر داشته باشید:

  • ابتدا مدارک خود را جمع‌آوری کرده و به‌صورت غیر حضوری و یا حضوری برای کارشناسان آژانس مسافرتی مورد نظر خود ارسال کنید.

  • در مرحله دوم باید هزینه صدور ویزای اندونزی را به‌صورت ریالی یا دلاری به آژانس مورد نظرتان پرداخت کنید. فراموش نکنید که هزینه آژانس هم به این مبلغ اضافه می‌شود.

  • سپس منتظر بمانید تا در حدود 3 الی 7 روز کاری پاسپورت نتیجه درخواست شما مشخص‌شده و پاسپورت درصورت قبولی برای شما ارسال شود.

توجه داشته باشید که درصورت ترک‌نکردن به‌موقع این کشور قبل از اتمام اعتبار پاسپورت، علاوه‌بر جریمه ممکن است تا سال‌ها در لیست سیاه این کشور باقی بمانید و امکان دریافت ویزای مجدد از این کشور را نداشته باشید.

اخذ ویزای اندونزی و سفر به این کشور با فلای تودی

گفتیم که برای درخواست ویزای توریستی اندونزی باید از یک آژانس مسافرتی معتبر کمک بگیرید. نگران پیداکردن این آژانس نباشید. همین حالا به وب‌سایت فلای تودی مراجعه کنید و با ارسال فرم درخواست ویزا با کارشناسان تیم ویزای این آژانس ارتباط بگیرید. تیم فلای تودی ضمن ارائه مشاوره، شرایط و مدارک شما را بررسی کرده و مراحل اخذ ویزا را با سرعت و با ارزان‌ترین قیمت آغاز می‌کند. با این تیم تخصصی و باتجربه، ریسک ریجکتی خودتان را کاهش دهید.

همچنین برای تهیه بلیط رفت‌و‌برگشت هواپیما، بیمه مسافرتی، رزرو هتل در شهرهای مختلف اندونزی با بهترین امکانات و بهترین قیمت‌ها، ترانسفر فرودگاهی و سایر خدمات مورد نظرتان هم می‌توانید از طریق وب‌سایت فلای تودی اقدام کنید. در این وب‌سایت “اندونزی” را جست‌و‌جو کرده و لیست خدمات مورد نظرتان را دریافت کنید. سپس با مقایسه قیمت‌ها و شرایط، خدمات مورد نیازتان را رزرو کرده یا خریداری کنید. فلای تودی اینجاست تا شما با هر بودجه‌ای و به هر نقطه‌ای که دوست دارید سفر کنید و لذت ببرید. بهترین خدمات مسافرتی برای سفرهای داخلی و خارجی را با پیشرفته‌ترین امکانات و قیمت‌های رقابتی و مناسب تنها از فلای تودی بخواهید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.