چه پیجی بزنیم که درامد داشته باشه؟

برای هر کسی پیش آمده که از شغل فعلی اش خسته شود و به دنبال راهی باشد که درآمد بیشتر و راحت تری کسب کند. اینستاگرام هم به عنوان یک شبکه اجتماعی رایج در ایران، همیشه یکی از محتمل ترین گزینه های کسب درآمد بوده و هست. اما سوال اینجاست؛ چه پیجی بزنیم که درامد داشته باشه؟

داشتن درآمد از پیج اینستاگرام کار سختی نیست. هر کسی که بتواند چند هزار فالوور جمع کند، شروع به کسب درآمد می‌کند اما آیا با این درآمد اندک می‌توان ادامه داد و پیشرفت کرد؟ در این مقاله بررسی می‌کنیم که کدام پیج‌ها می‌توانند با تعداد فالوورهای کمتر به درآمد بیشتری برسند و آینده بهتری برای ادمین خود رقم می‌زنند. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

چه پیجی بزنیم که درآمد داشته باشه

چرا کسب درآمد از اینستاگرام تا این حد محبوب است؟

شاید ماهیت شبکه های اجتماعی این باشد یا شاید اینستاگرام تا این حد قدرتمند است اما تلاش برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی در سال‌های اخیر به یک ترند جهانی تبدیل شده است. این پلتفرم با بیش از 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان باعث افزایش فروش نجومی بسیاری از برندهاست و کسب و کارهای کوچک هم با استفاده از آن سود خوبی کسب می‌کنند.

دیده شدن در اینستاگرام همه چیز است. حتی اگر بازخورد مثبت زیادی نگیرید، باز هم با دیده شدن است که بیشتر شناخته می‌شوید و رشد می‌کنید. تنها مشکل اینجاست که اگر در ابتدای کار نتوانید بازدید زیادی بگیرید، اشتراک‌گذاری‌های فالوورها هم به شدت پایین خواهد آمد و احتمال وایرال شدن و موفقیت شما به مرور کمتر و کمتر خواهد شد.

نکته برای حرفه‌ای‌ها: فعالیت در اینستاگرام همیشه هم اینقدر سخت نیست. ادمین‌های حرفه‌ای معمولا برای تضمین موفقیت پست‌های خود، از خدماتی مثل خرید بازدید اینستاگرام استفاده می‌کنند تا مخاطبان بیشتر و راحت‌تر با آن‌ها تعامل کنند. این سرویس‌ها بسیار ارزان، اما به شدت تاثیرگذار هستند.

چه پیجی بزنیم که درآمد داشته باشه؟

عبارت “نیش” (Niche) نشان‌دهنده یک دسته‌بندی خاص است که شما برای فروش محصولات و خدمات خود آن را هدف قرار می‌دهید. این گروه از افرادی تشکیل شده است که تقاضای خاصی برای محصول شما دارند و علایق مشابهی دارند. با تمرکز روی این گروه، می‌توانید تعامل با محتوای خود را افزایش دهید.

انتخاب یک حوزه‌ی خاص برای صفحه‌ی تم اینستاگرام نیز بسیار مهم است، زیرا این به شما کمک می‌کند تا به راحتی مخاطب هدف خود را پیدا کنید. خب، اگر وارد صفحه‌سازی شوید، متوجه خواهید شد که رقابت در اینستاگرام بسیار زیاد است و برای پیشی گرفتن از رقبا، باید یک حوزه‌ی خاص را انتخاب کنید. این کار به شما یک مزیت رقابتی می‌دهد. از این طریق می‌توانید وفاداری به برند خود را افزایش دهید و همچنین با تخصص خود متمایز شوید.

اگر شما هم به دنبال بهترین حوزه‌های تخصصی برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستید، پس با بهترین ایده‌های حوزه‌ی تخصصی اینستاگرام، تحقیقات خود را در همین‌جا به پایان برسانید. می‌توانید از لیست زیر، حوزه‌ای را که با علایق شما مطابقت دارد انتخاب کنید. بیایید نگاهی به تمام جواب‌های چه پیجی بزنیم که درآمد داشته باشه بی‌اندازیم.

1. کسب و کار

اگر صاحب کسب و کار هستید، پس کار کردن در همان حوزه‌ی تخصصی می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد. اینستاگرام در عصر دیجیتال، بهترین پلتفرم برای رشد هر کسب و کاری است. امروزه کسب و کارهای مختلف در حال تلاش برای تغییر سبک بازاریابی سنتی خود به بازاریابی دیجیتال هستند. برای دوام آوردن در برابر رقبا، می‌توانید از استراتژی‌های مختلف بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و همچنین با داشتن مخاطبان زیاد، می‌توانید از طریق پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی نیز درآمد کسب کنید.

نمونه‌ی این کار را می‌توانید در هر گوشه‌ای از شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام ببینید. فروشگاه‌های لباسی که بیشتر فروش خود را از اینستاگرام دارند یا سالن‌های زیبایی که دیگر در جایی جز اینستاگرام تبلیغ نمی‌کنند. اگر بیزینسی دارید که قدرت رشد کردن دارد، حتما از اینستاگرام استفاده کنید و هرگز نپرسید چه پیجی بزنیم که درامد داشته باشه!

2. سلامتی و تناسب اندام

با کسب اطلاعات حرفه‌ای در زمینه‌ی سلامت و تناسب اندام، شروع به فعالیت در این حوزه ایده‌ی خوبی است. شما می‌توانید مخاطبان خود را در مورد مسائل مختلف مربوط به سلامتی، مانند کاهش وزن، افزایش وزن و درمان‌های خانگی برای بیماری‌ها، آموزش دهید. علاوه بر این، با آموزش نکات مربوط به تناسب اندام به دنبال کنندگان خود، می‌توانید برای آن‌ها جلسات خصوصی برگزار کرده و از طریق اینستاگرام درآمد خوبی کسب کنید.

3. مد و فشن

اینفلوئنسرهای فشن و شیک پوشی جزو ترندترین‌های در سال‌های اخیر هستند و درآمد خوبی هم از طریق همکاری در فروش و تبلیغات کسب می‌کنند. با این حال به خاطر ترند شدنشان، رقابت برای تازه واردین این حوزه بسیار زیاد شده است. وقتی می‌پرسید چه پیجی بزنیم که درآمد داشته باشه، فشن یکی از بهترین گزینه‌هاست اما حتما باید مهارت، تخصص و وقت کافی برای تولید محتوای آن را داشته باشید.

4. زیبایی

حوزه زیبایی یکی دیگر از محبوب‌ترین حوزه‌های تخصصی اینستاگرام در سال ۲۰۲۴ است. طبق گزارش‌ها، زیبایی نفوذ قدرتمندی در اینستاگرام دارد؛ ۹۰ درصد از فروش محصولات آرایشی از طریق اینستاگرام انجام می‌شود. بنابراین، اینستاگرام به پلتفرمی عظیم برای بازاریابی محصولات زیبایی تبدیل شده است.

اگر مهارت آرایشگری دارید و در مورد زیبایی و لوازم آرایشی آگاهی دارید، این حوزه می‌تواند به بهترین و سودآورترین گزینه برای شما تبدیل شود. افراد می‌توانند محصولات آرایشی خود را در صفحه‌شان بفروشند، ویدیوهای نقد و بررسی برای برندهای دیگر بسازند و خدمات خود، مانند آرایش و سایر خدمات آرایشی را به مخاطبان خود ارائه دهند.

5. لایف استایل / سبک زندگی

بهترین راه برای رشد حساب کاربری اینستاگرام شما، کار کردن روی یک حوزه‌ی تخصصی است که پتانسیل جذب مخاطبان گسترده را داشته باشد. در حال حاضر افراد زیادی صفحات مربوط به سبک زندگی را اداره می‌کنند و مردم عاشق تماشای آن‌ها و خرید محصولاتی هستند که باعث بهبود سبک زندگی‌شان می‌شود.

بسیاری از افراد مشتاقند ببینند دیگران در سراسر جهان چگونه زندگی می‌کنند و هزینه‌های خود را صرف چه می‌کنند و مشتاق هستند تا سبک زندگی آن‌ها را به زندگی خودشان منتقل کنند. با داشتن چنین پیج‌هایی، اینفلوئنسرها می‌توانند برای بهبود سبک زندگی مخاطبان خود، به آن‌ها محصول بفروشند یا به سادگی از طرف تولیدکنندگان این محصولات تبلیغ بگیرند.

6. گیمینگ

گیمینگ یکی دیگر از حوزه‌های تخصصی است که قدرت تأثیرگذاری بر گروه‌های نوجوان زیادی را دارد. این یکی از ۵ جایگاه برتر است که به طور معمول توسط اینفلوئنسرها هدف قرار داده می‌شود.

در دوران همه‌گیری کووید، زمانی که همه خانه‌نشین شده بودند، روند استفاده از این حوزه‌ی تخصصی گیمینگ محبوب شد. بسیاری از مردم به بازی‌های ویدئویی روی آوردند و از تماشای پخش زنده‌ی بازی‌ها نیز لذت می‌برند. خب، اگر شما یک علاقه‌مند به بازی هستید، می‌توانید از طریق پخش زنده و همچنین از طریق بازاریابی وابسته با فروش لوازم جانبی بازی درآمد کسب کنید.

نکات نهایی و جمع بندی

اگر هنوز مطمئن نیستید که کدام زمینه برای شما مناسب است و ته دلتان می‌پرسید خب، چه پیجی بزنیم که درآمد داشته باشه، توصیه می‌کنیم لیست ده تایی ما را دوباره مرور کنید اما کارهای زیر را هم انجام دهید:

  1. ببینید به کدام زمینه‌ها علاقه دارید.

  2. زمینه‌هایی که اصلا به آن‌ها علاقه ندارید را خط بزنید.

  3. مشخص کنید که تولید محتوا در این زمینه‌ها به چه چیزهایی نیاز دارد؛ آیا آن‌ها را دارید یا می‌توانید داشته باشید؟

  4. حالا می‌بینید که لیست به چند گزینه‌ی عملی محدود شده است. موفق باشید!

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.