بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل

اعتیاد به مواد مخدر یکی از جدی‌ترین معضلات جامعه است که باید به آن توجه کرد. روش‌های متفاوتی برای ترک اعتیاد وجود دارد که هر فرد باید متناسب با نوع مصرف، میزان مصرف و… بهترین روش را انتخاب کند. در واقع ترک اعتیاد مراحل خاصی دارد که باید بادقت انجام شود تا تأثیر مثبتی داشته باشد. بهترین روش برای ترک اعتیاد باید به‌گونه‌ای باشد که فرد بعد از ترک تمایلی به مصرف دوباره ماده مخدر نداشته باشد.

کلینیک ترک اعتیاد نگین، واقع در شهر اصفهان، یک مجموعه‌ کامل و حرفه‌ای در زمینه ترک اعتیاد است. به دلیل گسترش روزافزون مصرف مواد اعتیاد آور (مخدر و محرک) در جامعه و پیچیده بودن روش‌های درمان و ترک اعتیاد، فراهم کردن فضای درمانی با امکانات و تجهیزات لازم و تیم ویژه چند تخصصی شامل روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و… بسیار مهم است. و این فرایندی است که در کلینیک نگین اتفاق می‌افتد.

ترک در کلینیک‌های ترک اعتیاد، بیمارستان‌های مخصوص، منزل و …انجام می‌شود، اما باید دقت داشت که برای ترک بهترین روش انتخاب شود و از پزشکان متخصصی که در این زمینه فعالیت دارند کمک گرفته شود. همان‌طور که می‌دانید اعتیاد تمام جنبه‌های زندگی را تحت‌تأثیر قرار می‌دهدو از این رو فرد بعد از مدتی دچار ضعف شخصیتی می‌شود و فقط برای رفع نیاز بدن، مواد مخدر مصرف می‌کند.

با این تفاسیر بسیاری از افراد معتاد به دنبال بهترین و سریع‌ترین روش ترک اعتیاد در منزل هستند. بیشتر افرادی که اقدام به ترک اعتیاد می‌کنند، ابتدا باید انگیزه کافی برای ترک داشته باشند و سپس با انتخاب روش مناسب از دام اعتیاد رها شوند.

اکثر افراد ترک اعتیاد را از کلینیک های ترک اعتیاد شروع می کنند اما برخی افراد ترجیح می دهند در منزل و به تنهایی اقدام به ترک اعتیاد کنند. به طور کلی ترک اعتیاد در منزل بدون کمک پزشک و مشاور ترک اعتیاد کار دشواری است و برای این کار باید آگاهی کاملی نسبت به مراحل ترک اعتیاد به دست آورد و تمام جوانب آن را در نظر گرفت.

برای ترک اعتیاد در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

همان‌طور که در مطلب بالا اشاره شد، انتخاب روش مناسب برای ترک اعتیاد باید براساس عوامل خاصی انجام شود. از این رو روش ترک اعتیاد به‌صورت شخصی انتخاب می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده، ترک موفقیت‌آمیز اعتیاد در خانه کار دشواری است که باید با رعایت نکات خاص و کمک پزشکان متخصص در این زمینه انجام شود.

آمار و مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در خانه اعتیاد را ترک می‌کنند، نسبت به افرادی که در کلینیک‌های ترک اعتیاد به کمک افراد حرفه‌ای و با روش صحیح ترک کرده‌اند، در معرض بازگشت بیشتری قرار می‌گیرند. در نتیجه این سوال پیش می‌آید که برای ترک اعتیاد در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

به طور کلی برای ترک اعتیاد در خانه باید مسیر طولانی و ناهمواری را طی کنید. برای ترک اعتیاد در خانه باید ابتدا هر شخص بسته به نوع مواد مخدر، میزان مصرف و …خود را برای تغییرات آماده کند. بعد با ارزیابی، بهترین روش برای ترک انتخاب کند. در زیر به بعضی نکات مهم که برای ترک اعتیاد در خانه باید رعایت شود، اشاره شده است:

  • یادآوری دلایل و انگیزه‌های ترک، مهم‌ترین عاملی است که فرد را در برابر اعتیاد مقاوم می‌کند
  • در صورت داشتن سابقه ترک اعتیاد، بهتر است موانع و مشکلات تجربه قبلی را در نظر داشته باشید
  • بهتر است برای خودتان محدودیت‌های خاصی ایجاد کنید. به عنوان مثال برای ترک هدف ماهانه را در نظر بگیرید.
  • دوری کردن از مکان‌ها یا اشخاصی که اعتیاد شما را یادآوری می‌کنند
  • به خانواده و اطرافیان اطلاع دهید و از آن‌ها حمایت بخواهید

البته توصیه می‌شود در کنار این نکات از پزشکان و مشاوران متخصص در این زمینه کمک بگیرید. چون ترک ناگهانی، بدون در نظر گرفتن اصول ترک اعتیاد در خانه، می‌تواند تبعات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

بهترین راهکار مراجعه به مراکز ترک اعتیاد

اعتیاد یک بیماری خانمان سوز است که نه‌تنها فرد مصرف‌کننده بلکه تمام افراد خانواده را درگیر می‌کند. از این رو بیشتر افراد به دنبال روشی مناسب برای ترک اعتیاد هستند. در واقع برای ترک اعتیاد بهترین راهکار مراجعه به مراکز ترک اعتیاد است. چون افراد معتاد برای ترک نیاز به حمایت و درمان دارویی دارند و با مراجعه به کلینیک‌ها و مراکز ترک اعتیاد می‌توانند تحت‌نظر متخصص و مشاور به بهترین شکل از دام اعتیاد رها شوند.

کلینیک‌های ترک اعتیاد دارای کادر مجرب و پزشکان متخصص هستند. از این رو با بهترین روش فرآیند سم‌زدایی بیمار را انجام می‌دهند و با درمان دارویی و روانی به کاهش آسیب‌های بعد از ترک اعتیاد کمک می‌کنند. بعضی افراد بارها با روش‌های نا مناسب اقدام به ترک اعتیاد کرده‌اند و با گذشت زمان دوباره دچار اعتیاد شده‌اند.

 از این رو باید برای ترک اعتیاد، روشی قطعی و علمی پیدا کرد. با این تفاسیر، برای ترک اعتیاد بهتر است با توجه به شرایط، بهترین روش ترک اعتیاد را پیدا کرد و با تحقیق و بررسی به معتبرترین مرکز یا کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کرد.

در واقع مهم‌ترین عامل شکست در ترک اعتیاد، نادیده گرفتن جنبه روانی بیمار است. از این رو توصیه می‌شود برای موفقیت‌آمیز بودن ترک به کلینیک‌های ترک اعتیاد معتبری مثل کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه کنید. این کلینیک‌ها با بهترین پزشکان و مشاوران، برای هر فرد روش درمانی خاصی را در نظر می‌گیرند و با درمان دارویی، روانی، جسمانی و… به طور کامل بدن را از ماده مخدر پاکسازی می‌کنند.

در واقع کلینیک نگین با روش‌های درمانی علمی و اصولی، اقدامات لازم برای رهایی فیزیکی و روانی فرد بیمار را فراهم می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین عوارض به ترک اعتیاد فرد بیمار کمک کرده و او را به زندگی سالم و طبیعی بازمی‌گرداند.

در کل نگهداری و درمان بیمارانی که دچار اعتیاد هستند کار دشواری است و توصیه می‌شود برای این کار به کلینیک‌هایی مثل کلینیک ترک اعتیاد نگین مراجعه کنید که کادر مجرب و امکانات و تجهیزات لازم را برای ترک اعتیاد بیمار فراهم کرده است. برای ارتباط بیشتر با کلینیک، کافی است که به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.