آشنایی با دو بروکر پرطرفدار بازار فارکس؛ آلپاری و لایت فارکس

کارگزاری آلپاری در سال 1998 در شهر سنت وینسنت تاسیس شد. این بروکر از سازمان‌های مختلفی مثل سازمان خدمات مالی سنت وینسنت و کمیسیون خدمات مالی بین الملل بیلزو کمیسیون بورس اوراق بهادار قبرس مجوز دریافت کرده است. آلپاری پلتفرم‌های معاملاتی متنوعی از جمله متاتریدر 4 و 5 و آلپاری بین‌المللی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین در این کارگزاری انواع حساب‌های معاملاتی در اختیار معامله‌گران با هر سطح سلیقه و تجربه‌ای قرار گرفته است.

بررسی‌ها و نظرات کاربران حاکی از محبوبیت alpari در بازارهای مالی است. با وجود اعتبار و قیمت رقابتی آلپاری، برخی معامله گران به اسپرد بالا و پشتیبانی محدود انتقاد کرده‌اند.

کارگزاری لایت فارکس در سال 2005 تاسیس و در جزایر مارشال مستقر شد. مجوز این کارگزاری توسط چندین مقام مالی از جمله قانون شرکت تجاری جزایر مارشال و سازمان خدمات مالی سیشل تنظیم شده است. این بروکر برای معامله‌گران خود پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 و 5 و وب تریدر و حساب‌های متنوع را فراهم کرده است. این کارگزاری نیز همانند آلپاری با اعتبار بالا و قیمت رقابتی در بین کاربران مشهور شده است. اما محدودیت پشتیبانی و محصولات محدود از نقاط ضعف آن به‌شمار می‌رود.

ویژگی‌های آلپاری و لایت‌فارکس

ویژگی‌های هر بروکر به‌عنوان امتیازی برای انتخاب توسط معامله‌گران محسوب می‌شود. امتیازاتی که جذابیت کارگزاری را برای فعالیت بالاتر می‌برد.

هزینه‌های معاملاتی در آلپاری و لایت‌فارکس

اسپرد، کمیسیون و سواپ از جمله منابع درآمدی هر کارگزاری است. در آلپاری بر حسب نوع حساب اسپرد متغیر محاسبه می‌شود به‌این صورت که در حساب استاندارد alpari برای جفت‌های ارزهای اصلی اسپرد از 1.2 شروع می‌شود در حالی‌که این هزینه برای حساب حرفه‌ای 1.50 دلار به ازای هر لات است. با این وجود این کارگزاری برای انواع روش‌های واریز و برداشت هیچگونه کارمزدی دریافت نمی‌کند.

مبلغ اسپرد در حساب لایت‌‌فارکس از 1.8 روی جفت ارزهای اصلی شروع می‌شود. در معاملات به ازای هر لات 5دلار کمیسیون دریافت می‌شود. این بروکر نیز برای واریز و برداشت کارمزدی دریافت نمی‌کند.

امنیت در آلپاری و لایت‌فارکس

بروکر آلپاری برای جذب اطمینان کاربران خود از چندین روش امنیتی استفاده می‌کند. در آلپاری از فناوری رمزگذاری ssl برای امنیت اطلاعات شخصی و مالی مشتریان استفاده می‌شود. به‌علاوه این بروکر برای نگهداری وجوه مشتریان از حساب بانکی مجزا استفاده می‌کند و به‌طور مرتب توسط نهادهای نظارتی کنترل می‌کند. همچنین روند احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های خود را اجرا می‌کند.

آلپاری توسط چندین سازمان نظارتی و مقام مالی کنترل می‌‌شود از جمله این نهادها می‌توان سازمان خدمات مالی سنت وینسنت و کمیسیون خدمات مالی بین‌المللی را برشمرد. این نهادها برای اطمینان از مطابقت فعالیت موسسات مالی با مقررات ضدپولشویی و شناخت مشتری، قوانین سخت‌گیرانه‌ای روی این موسسات وضع کرده‌اند.

در لایت‌فارکس نیز تدابیر امنیتی بسیاری برای نگهداری از دارایی‌های کاربران خود در نظر گرفته است.علاوه‌بر دریافت مجوز از نهادهای مالی معتبر مثل قوانین شرکت‌های تجاری جزایر مارشال و سازمان خدمات مالی سیشل، به‌طور مداوم توسط این نهادها تحت نظارت است. در liteforex فرایند رمزگذاری ssl و احراز هویت دو مرحله‌ای برای حساب کاربران استفاده می‌شود.همچنین حساب کارگزاری از حساب بانکی مربوط به نگهداری وجوه مشتریان جداست.

پشتیبانی در آلپاری و لایت فارکس

فعالیت 24 ساعته تیم پشتیبانی در بروکر آلپاری و استفاده از چت زنده، ایمیل و تلفن جهت بیان سوالات کاربران و ارتباط با alpari از ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. همچنین بخش پرسش و پاسخ در وب سایت راه‌اندازی شده است تا مشتریان به‌راحتی بتوانند پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. بروکر آلپاری نسبت به آموزش کاربران نیز توجه کرده و با ارائه برنامه‌های آموزشی، وبینار، سمینار و … به معامله‌گران، قدمی در جهت افزایش مهارت و تجربه تریدرها برداشته است. از ویژگی‌های پشتیبانی alpari ارائه خدمات و رفع مشکلات به چندین زبان مختلف است.

لایت فارکس نیز خدمات پشتیبانی و چند زبانه را از طریق چت زنده و تلفن و ایمیل به کاربران خود به‌صورت 24 ساعته ارائه می‌دهد. همچنین معامله‌گران می‌توانند پاسخ سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ وب سایت نیز دریافت کنند. همچنین مقالات آموزشی و وبینار و ویدیوهای آموزشی بسیاری در اختیار مشتریان خود قرار داده تا تریدرها بتوانند سطح دانش خود را نیز افزایش دهند.

نمادهای معاملاتی در آلپاری و لایت‌فارکس

در بروکر آلپاری طیف وسیعی از نمادهای معاملاتی در دسترس معامله‌گران قرار گرفته است. کاربران می‌توانند در طبقه‌های مختلف بازار از جمله فارکس، کالا، شاخص‌ها و ارزهای دیجیتال فعالیت کنند. تریدرها در alpari می‌توانند روی تمام جفت ارزها از جمله اصلی و فرعی و کالاهایی مثل طلا و نقره و نفت و گاز و شاخص‌های مهم مثل S&p و ارزهای دیجیتال مهم و کمتر شناخته شده پوزیشن معاملاتی قرار دهند. معامله‌‌گران در لایت فارکس مانند آلپاری به گروه وسیعی از جفت ارزها، شاخص‌های مهم، ارزهای دیجیتال و کالا دسترسی داشته و می‌توانند از موقعیت‌های سود ده این بازار در هر بخش بهره ببرند.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.