با شرایط فوق العاده خرید نهال آلبالو به صورت اینترنتی آشنا شوید!

اگر به دنبال یک میوه پرطرفدار در بین مردم کشور ایران هستید و مصرف خیلی زیادی دارد، می‌توان به میوه آلبالو اشاره کرد، این میوه طعم ترش و ملسی دارد به خاطر بافت بخصوص، از آن فراورده‌های متنوعی می‌توان تهیه کرد، از جمله آب آلبالو، مربای آلبالو، آلبالو خشک، لواشک آلبالو و…

ویژگی ظاهری درخت آلبالو

درخت آلبالو چندین ویژگی بارز دارد که باعث متفاوت شدن این نهال آلبالو با دیگر نهال میوه شده است از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میوه درخت آلبالو از لحاظ ظاهر شبیه به میوه گیلاس بوده با این تفاوت که کوچکتر از آن است.

جثه درخت آلبالو کوچک بوده و به همین خاطر رسیدگی به آن بسیار آسان است.

چون تنه درخت آلبالو کوچک بوده فاصله کاشت آن نیست کمتر است.

انعطاف شاخه‌های درخت آلبالو بسیار زیاد است و می‌تواند بار سنگین را تحمل کند.

میوه درخت آلبالو جزو میوه‌های تک هسته قرار دارد.

از نهال وحشی آلبالو به عنوان پیوند مقاوم در درخت گیلاس استفاده می‌شود‌

تاریخچه نهال آلبالو در کشور ایران

آنطور که تحقیقات گیاهپزشکی نشان داده، نهال آلبالو بومی قاره آسیا و قاره اروپا بوده، ایران نیز جزو مناطقی بوده که آب و هوا و خاک آن کاملا سازگار با ریشه نهال آلبالو است، از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به پربار بودن و مقاومت بالای نهال آلبالو در برابر انواع آفت‌ها اشاره کرد، البته باید اشاره کنیم نهال آلبالو در شرایط نامساعد نیز به رشد خود ادامه داده و تاثیری در باردهی آنها ندارد.

رشد درخت آلبالو به اندازی راحت و بدون دردسر است که شما جلوی در هر خانه ایرانی می‌توانید یک نهال آلبالو ( https://bartarnahal.ir/cranberry-seedlings ) کاشت کنید، قبلاً درخت آلبالو در کشور ایران به صورت بذری کشت می‌شد و دارای مقاومت بالا بود در عوض میزان کیفیت میوه و باردهی آن کمتر بود.

ولی امروزه بر روی همان نهال‌های بذری و وحشی فرایند پیوند را انجام می‌دهند، همین امر باعث شده تا علاوه بر مقاومت بالا کیفیت میوه آلبالو آن ارتقا یافته و و میزان باردهی درخت آلبالو نیز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است، شما برای خرید نهال آلبالو اقتصادی و تجاری بهتر است از نهالستان معتبر و مجوزدار اقدام کنید.

فواید میوه آلبالو

میوه درخت آلبالو جزو میوه‌های پرفایده شناخته شده و دارای ویتامین c  زیادی است، ویتامین c باعث جذب اسید فولیک در خون شده و مانع  کم خونی در کودکان و نوجوانان می‌شود، علاوه بر وجود ویتامین سی باید به ویتامین‌های a و b6 اشاره کرد که مهم‌ترین وظایف آن‌ها کاهش کلسترول خون است، البته قابل ذکر است چون میوه آلبالو منبع بسیار عالی برای ریز مغذی‌هایی از جمله آهن، کلسیم و سدیم است مانع کم خونی و پوکی استخوان در کودکان می‌شود.

از نظر پزشکان و متخصصین طب سنتی بهتر است افراد کهنسال، مادران باردار و شیرده نیز حتماً از میوه آلبالو روزانه ۱۰ الی ۲۰ عدد استفاده کنند، از دیگر خصوصیات بارز میوه آلبالو می‌توان به عناصر شیمیایی از جمله آنتی اکسیدان‌های موثر ضد سرطانی اشاره کرد، افرادی که به دنبال سلامتی پوست و مو خود هستند، جهت تاثیر بیشتر می‌توانند از میوه آلبالو به صورت منظم و روتین وار استفاده کنند.

روش‌های تکثیر نهال آلبالو در بین کشاورزان ایرانی

روش‌های متعددی برای تکثیر نهال آلبالو در بین کشاورزان ایرانی وجود دارد که عبارتند از

  • کاشت بذری
  • پیوند زدن
  • خرید نهال آلبالو

درست است که کشت بذری بسیار ارزان قیمت بوده ولی به این نکته توجه داشته باشید، خرید نهال آلبالو از مراکز معتبر در واقع تضمین کننده سرمایه شما است، احداث باغ آلبالو به صورت تجاری و مدرن هدف بیشتر کشاورزان است تا با احداث  باغ آلبالو در مدت زمان کوتاهی به یک درآمد مناسب و سود فراوانی برسند.

استعلام  قیمت نهال آلبالو

اگر بخواهیم به یکی از دغدغه‌های مهم باغداران اشاره کنیم قیمت نهال آلبالو پیوندی و اصلاح شده است، برای تعیین قیمت نهال آلبالو عوامل زیادی تاثیرگذار هستند از جمله فاکتورهای عبارتند از:

مرکز فروش نهال میوه: از مهم‌ترین فاکتورهایی که تعیین کننده قیمت نهال آلبالو است مرکز عرضه و فروش آن محسوب می‌شود، اگر شما نهال آلبالو را از مراکز تولید کننده و مجوزدار خریداری کنید می‌توانید نهال آلبالو را با قیمت مصوب سازمان وزارت جهاد کشاورزی تهیه کنید.

روش تکثیر و تولید نهال آلبالو: از دیگر فاکتورهای و پارامترهای مهم برای تعیین قیمت نهال آلبالو می‌توان به روش تکثیر و تولید به آن اشاره کرد روش‌های پیوندی در تمامی نهال میوه باعث می‌شود تا قیمت آن افزایش پیدا کند، چون کیفیت نهال آلبالو پیوندی و اصلاح شده بیشتر از نهال آلبالو بذری است.

رقم نهال: کاملا مشخص است نهال آلبالو که میوه آن در بازار داخلی پر فروش بوده و صادر کردن آن در بازار خارجی راحت است، گرانتر از نهال‌های معمولی و بی‌کیفیت خواهد بود.

میزان استقامت نهال آلبالو: از دیگر المان‌های مهم برای تعیین قیمت نهال آلبالو می‌توان به مقاومت آن در برابر ناملایمتی‌های هوا، خشکسالی و یخبندان اشاره کرد.

میزان باردهی نهال آلبالو: البته نباید فراموش کنیم مهمترین مشخصه نهال آلبالوی با کیفیت میزان باردهی آن است، درست است میزان باردهی درخت آلبالو بستگی به مراقبت و رسیدگی کشاورز دارد، باید گفت نژاد نهال آلبالو تاثیر بسزایی در باردهی آن دارد، از این رو نهال پربار گرانتر از ارقام نهال معمولی است و معمولاً نهال آلبالو اصلاحی و پیوندی جزو این رقم‌ها محسوب می‌شود.

شناسه دار بودن نهال آلبالو: کاملاً مشخص است نهال آلبالو  ( https://www.starkbros.com/products/fruit-trees/cherry-trees )شناسنامه‌دار برای تایید شدن از طرف وزارت جهاد کشاورزی یک پروسه طولانی مدت را طی کرده است، پس شما انتظار نداشته باشید قیمت نهال شناسه دار با قیمت نهال متفرقه بی‌کیفیت یکسان باشد.

شرایط مهم خرید نهال آلبالو

از مهم‌ترین شرایط خرید نهال آلبالو می‌توان فاکتورها و المان‌هایی را اشاره کرد که با دقت کردن به آنها می‌توانید بهترین نهال آلبالو را خریداری کرده و در محوطه باغ کشت کنید:

  • حتماً از نهالستان‌های مجوز دار که مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی کرده‌اند مانند برتر نهال نهال آلبالو را خریداری کنید.
  • نهال خریداری شده حتماً شناسه دار باشد.
  • سعی کنید نهال آلبالو را به صورت تضمین کیفیت خریداری کنید به این منظور از خریدار کارت گارانتی را درخواست کنید.
  • نهال آلبالو کوچکتر از یک سال و بزرگتر از دو سال را تهیه نکنید، زیرا ریشه‌های آن با بافت خاک شما سازگار نخواهد شد.
  • از نهالستانی خرید خود را انجام دهید که مشاوره و خدمات پس از فروش داشته باشد.
  • نهال آلبالو به دو دسته نهال سردسیری و نهال گرمسیری تقسیم‌بندی می‌شود بر اساس منطقه که در آن زندگی می‌کنید نوع نهال میوه را مشخص کنید.

خرید نهال گردو به همراه نهال آلبالو

از آنجایی که درخت گردو از خود سم ترشح می‌کند و شما نمی‌توانید هر درختی را در کنار آن کشت کنید، خوشبختانه نهال آلبالو جزو نهال‌های سازگار با درخت گردو است، شما هم زمان با احداث باغستان آلبالو می‌توانید به خرید نهال گردو و کاشت آن در باغ خود فکر کنید، احداث باغ گردو و باغ آلبالو مطمئنا جزو با‌های پرسود برای کشاورزی محسوب می‌شود.

 

کلام آخر

ما در این مطلب سعی کردیم بارها به شما تاکید کنیم تا در انتخاب نهال آلبالو دقت زیادی داشته باشید، برای کسب اطلاعات بیشتر لازم است مشاوره و راهنمایی متخصصین در این زمینه استفاده کنید، برای دریافت مشاوره رایگان به هنگام خرید نهال آلبالو همچنین تمامی مراحل احداث باغ آلبالو می‌توانید به نهالستان‌های با سابقه درخشان مراجعه کنید، اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید با راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید:

راه های ارتباطی :

09141832393

09144501003

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.