افزایش سرعت اینترنت ایرانسل با راه کارهای جدید و تضمینی

افزایش سرعت اینترنت ایرانسل به روش های متفاوت امکان پذیر است و قابلیت های متعددی را برای کاربران به همراه دارد. بدون شک شما هم تا کنون با کندی اینترنت مواجه شده اید، این مشکلی است که همه کاربران با اپراتورهای مختلف با آن درگیر بوده و همواره به دنبال راهی برای حل آن هستند. در میان تمامی اپراتورهای ایران، ایرانسل یکی از بزرگترین ها و محبوب ترین ها به شمار می رود. این اپراتور سعی می کند که همواره بهترین خدمات را به کاربرانش ارائه کرده و رضایت آن ها را به دست آورد. با تمام این ها برخی اوقات هم اینترنت ایرانسل با مشکلاتی روبه رو شده و مشترکین خود را به دردسر می اندازد؛ از همین رو امروز ما در این مطلب تصمیم داریم درمورد روش هایی که باعث افزایش سرعت اینترنت ایرانسل می شوند با شما عزیزان صحبت کنیم. با ما همراه باشید!

Increasing-the-internet-speed-of-Irancell-operator

روش هایی به منظور افزایش سرعت اینترنت اپراتور ایرانسل

همانطور که در بالا هم به این مسئله اشاره کردیم، با وجود اینکه ایرانسل همواره سعی می کند بهترین خدمات خود را به مشترکینش ارائه کند، اما در برخی مواقع ما شاهد کندی اینترنت این اپراتور هم بوده ایم.حتی در زمان استفاده از اینترنت رایگان ایرانسل نیز این مشکلات به چکل چشمگیری مشاهده می شود،  برای این منظور روش هایی وجود دارد که استفاده از این روش ها تا حدودی کاربردی بوده و می تواند سرعت اینترنت را افزایش دهد. به هر حال در ادامه این روش ها را به شما معرفی می کنیم.

راه اندازی مجدد

شاید فکر کنید که راه اندازی مجددا، راه حلی بسیار کلیشه ای است. اما در بسیاری از مواقع همین راه حل کلیشه ای به افزایش سرعت اینترنت کمک می کند؛ بنابراین در صورت کندی اینترنت ابتدا قبل از هر کار دیگری گوشی خود را Restart کنید. اگر نمی توانید چند دقیقه برای راه اندازی مجدد گوشی خود صبر کنید، می توانید از گزینه حالت پرواز گوشی استفاده نمایید. با این حال Restart عملکرد بهتری در این زمینه دارد.

مراحل راه اندازی یا Restart گوشی بسیار راحت است، با این حال ما در ادامه موبه مو نحوه راه اندازی گوشی تلفن همراه را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

در صورتی که مدل گوشی شما آیفون 11 یا مدل های بالاتر این برند است، باید دکمه افزایش صدا و پاور را به صورت همزمان برای Restart کردن گوشی فشار دهید. تا زمانی که با پیغام Slide to Power Off روبرو نشده اید، نباید دکمه های گفته شده را رها کنید. بعد از خاموش کردن گوشی، برای روشن کردن آن باید دکمه Power را نگه دارید.

اما در صورتی که مدل گوشی شما از سری 11 پایین تر است، باید دکمه کناری Home یا همان Power را برای خاموش کردن آن نگه داشته و تا زمانی که Slide to Power Off ظاهر نشده نباید آن را رها کنید.

ضمن اینکه اگر از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید، باید دکمه پاور را برای خاموشی کردن گوشی نگه دارید. با نگه داشتن دکمه پاور گزینه های خاموش کردن یا ریست کردن گوشی روی صفحه نشان داده می شود. شما باید روی ریست کلیک نمایید، گوشی تلفن همراه شما بعد از انتخاب این گزینه مجددا و بدون نیاز به هیچ کاری اضافه ای روشن می گردد.

حذف-برنامه-های-اضافی

حذف برنامه های اضافی

بله درست است که گوشی شما از حافظه داخلی کافی برای نصب برنامه های مختلف برخوردار است. اما به طور کلی بهتر است برنامه هایی که کاربرد چندانی ندارند را حذف نمایید. وجود برنامه های نصبی روی گوشی، حافظه شما را اشغال کرده و علاوه بر تاثیر روی سرعت گوشی اینترنت شما را هم ضعیف می کنند.

تغییر مکان دهید

عوامل فیزیکی زیادی روی کندی اینترنت تاثیر می گذارند. حتی آب و هوا هم در این امر بی تاثیر نیست. با این حال در بیشتر مواقع شرایط جغرافیایی ساختمان ها و به طور کلی آن محیط روی کندی اینترنت تاثیر می گذارد. در صورتی که شما در منطقه ای قرار دارید، که در آن منطقه منابع طبیعی بسیاری نزدیک شما است، احتمالا سیگنال های ضعیفی به شما می رسد.

ضمن اینکه قرار گیری در برخی از ساختمان ها هم می تواند چنین شرایطی برای شما رقم بزند؛ بنابراین اگر در مرکز شهری پرجمعیت با کلی ساختمان هستید، نباید از کندی اینترنت خود متعجب شوید. حتی وارد شدن به زیرزمین و احاطه شدن با دیوارهای بتنی، بدون شک سیگنال های اینترنت شما ضعیف را خواهند کرد. برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل در این صورت باید فقط از آن منطقه دور شوید.

غیر فعال کردن Low Data Mode یا Data Saver

در حال حاضر گوشی های اندروید و IOS را با قابلیت کاهش مصرف داده طراحی می کنند. در صورتی که مصرف اینترنت محدودی دارید، می توانید این گزینه را مورد استفاده قرار دهید. اما همواره بهتر است این گزینه را غیر فعال کنید. در صورت کند شدن اینترنت، به سراغ این گزینه رفته و از غیر فعال بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

غیر-فعال-کردن-Low-Data-Mode-یا-Data-Saver

VPN خود را خاموش کنید

از کارهایی که می تواند به افزایش سرعت اینترنت ایرانسل منجر شود، خاموش کردن VPN است. با وجود اینکه وی پی ان ها به شما کمک می کند فیلترینگ را دور بزنید، اما روشن گذاشتن همیشه آن کندی اینترنت را به دنبال دارد. اگر اتصال وی پی ان خود را قطع کنید، متوجه خواهید شد چه اندازه سرعت اینترنت شما افزایش پیدا می کند.

بستن برنامه های پس زمینه

مطمئنا شما هم با این مشکل مواجه شده اید که برخی از اوقات با وجود آنکه از برنامه ای استفاده نمی کنید، اما حجم اینترنت شما مصرف می شود. این مسئله روی کاهش سرعت اینترنت شما هم تاثیر می گذارد. یکی از دلایل این مسئله باز بودن برنامه های پس زمینه است. معمولا پهنای باند اینترنت بین برنامه های باز شده در پس زمینه پخش می شود؛ بنابراین سرعت اینترنت هم کاهش پیدا می کند. برای اطمینان در صورت عدم استفاده از برنامه های آنلاین، آن ها را ببندید.

جایگذاری مجدد سیم کارت

در برخی از مواقع جای گذاری مجدد سیمکارت می تواند به از بین بردن مشکلات مربوط به کندی اینترنت اپراتور ایرانسل کمک کند. به یاد داشته باشید برای این منظور حتما گوشی تلفن همراه خود را خاموشی کنید.

جایگذاری-مجدد-سیم-کارت

دوری از پوش نوتیفیکیشن ها

پوش نوتیفیکیشن ها در تمامی صفحات اینترنت وجود دارند، این تبلیغات در بسیاری از مواقع باعث کندی اینترنت شما می گردند. مطمئنا برای شما هم پیش آمده که در برخی از مواقع بیشتر از آنکه اطلاعات یک وب سایت را مشاهده نمایید، پوش نوتیفیکیشن ها به شما نشان داده شوند. برای این منظور بهتر است یک برنامه مسدود کننده پوش نوتیفیکیشن روی دستگاه خود نصب کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم روش هایی کاربردی، اما ساده و بی دردسر برای افزایش سرعت اینترنت ایرانسل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم با این راه حل ها بتوانید مشکلات مربوطه را بر طرف نمایید. اما در نهایت در صورت عدم بر طرف شدن مشکل باید به نمایندگی اپراتور ایرانسل مراجعه کرده یا با سامانه تلفنی آن تماس حاصل کنید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.