پاک كردن كش اينستاگرام در اندروید و آیفون +[ روش های کاربردی]

پاک كردن كش اينستاگرام در اندروید و آیفون یکی از راه های بهبود حافظه است و در بسیاری از موارد از هنگ کردن گوشی های موبایل جلوگیری می کند. یکی از موارد مهمی که کمتر کسی به آن توجه دارد، کش یا حافظه پنهان تلفن همراه است. هرکدام از برنامه های نصب شده روی گوشی از یک حافظه پنهان برخوردارند. درصورتی که حجم این حافظه پنهان بالا برود، امکان دارد مشکلات زیادی برای تلفن همراه به وجود آورده و حتی موجب از دسترس خارج شدن برنامه مورد نظر شود. به همین دلیل تمام کاربران باید به صورت مداوم حافظه پنهان تلفن همراه خود را پاک کنند.

در این مطلب تصمیم داریم درخصوص حافظه پنهان برنامه اینستاگرام با شما عزیزان صحبت کنیم و با آموزش پاک کردن کش اینستاگرام همراه شما هستیم. پس اگر با سوالاتی مثل “چرا حافظه کش اینستا پاک نمیشه” مواجه هستید و می خواهید نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در اندروید، آیفون، سامسونگ و شیائومی را یاد بگیرید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

 

حافظه کش اینستاگرام چیست؟

اجازه دهید قبل از بررسی نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام، یک تعریف کلی از حافظه کش داشته باشیم. در یک تعریف کلی می توان گفت حافظه کش یا حافظه پنهان بخشی از حافظه است که محتوای به جا مانده از عملیات مختلف یک برنامه را در خود نگهداری می کند. مثلا هربار که شما یک ویدیو یا عکس خاص را پست کنید بخشی از مشخصات آن در حافظه پنهان اینستاگرام ذخیره می شود. یا هربار که یک استوری گذاشتن در اینستاگرام، یک نسخه از همان استوری داخل حافظه پنهان هم قرار می گیرد.

اطلاعات حافظه پنهان اطلاعات مهم و مورد نیازی نیستند و شما باید هرچندوقت یکبار آن ها را پاک کنید. در غیر اینصورت فضای حافظه تلفن همراهتان پر می شود و حتی امکان دارد در عملکرد درست برنامه ها اختلال ایجاد کند.

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که اصلا چه نیازی به حافظه کش وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت این حافظه با ذخیره داده ها در خود سرعت اجرای برنامه ها را افزایش می دهد، اما وقتی تعداد این داده ها زیاد شود، حافظه تلفن همراه را با محدودیت هایی مواجه خواهد کرد. بنابراین اگر شما در یک دوره های زمانی مشخص حافظه پنهان را پاکسازی کنید، لطف بزرگی در حق تلفن همراه خود خواهید کرد!

در ادامه قصد داریم روش هایی برای پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید، آیفون و… آموزش داده و به شما بگوییم که حافظه کش اینستاگرام کجاست. پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

آموزش پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون

برای مشاهده میزان حافظه اشغالی توسط حافظه کش اینستاگرام در آیفون، کافیست به بخش Settings و منوی general بروید. سپس از قسمت Storage & iCloud Usage، گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. در این بخش شما لیستی از نرم افزارهای مختلف به شما نمایش داده می شود که از بین آن ها می توانید روی اینستاگرام کلیک کرده و میزان فضای اشغالی توسط حافظه پنهان این برنامه را ببینید. در صورتی که این میزان زیاد باشد، سرعت اجرای برنامه اینستاگرام به صورت قابل ملاحظه ای کمتر خواهد شد و حتما باید برای پاک کردن آن اقدام کنید.

روش های زیادی برای پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون وجود دارد. ما در این قسمت 3 مورد از این روش ها را به شما آموزش می دهیم تا به کمک آن ها بتوانید عملکرد تلفن همراه و برنامه اینستاگرام خود را بهتر کنید. این سه روش عبارتند از:

  1. نصب مجدد برنامه اینستاگرام
  2. پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام
  3. حذف کش اینستاگرام با استفاده از برنامه های مربوطه

در بخش بعدی هرکدام از این سه روش را به صورد دقیق و مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول: نصب مجدد برنامه اینستاگرام

اولین روش برای پاک كردن كش اينستاگرام در آيفون این است که به طور کامل برنامه اینستاگرام را حذف کرده و سپس برای نصب مجدد آن اقدام کنید. با همین روش بسیار ساده، حافظه پنهان اینستاگرام به طور کامل از روی گوشی آیفون شما پاک می شود. جالب است بدانید این روش برای اکثر برنامه های دیگر هم آیفون هم جواب می دهد.

البته شما باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما قبل از پاک کردن برنامه اینستاگرام، user name و password خود را به خاطر بسپارید تا بعد از نصب مجدد برنامه، مشکلی در ورود به حساب کاربری خود پیدا نکنید.

پاک-كردن-كش-اينستاگرام-در-اندروید-و-آیفون

مراحل انجام این روش به صورت زیر است:

  • ابتدا به قسمت setting تلفن همراه خود بروید.
  • روی منوی General کلیک کنید
  • سپس روی گزینه iphone storage کلیک کنید
  • در این بخش لیستی از برنامه های نصب شده روی تلفن همراه به شما نمایش داده می شود. شما باید اینستاگرام را در این لیست پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

پاک-كردن-كش-اينستاگرام-در-اندروید-و-آیفون

  • بعد از انتخاب اینستاگرام روی گزینه Delete App بزنید. در این زمان برنامه اینستاگرام و تمام داده های موجود در حافظه پنهان آن از گوشی شما حذف خواهد شد.
  • برای نصب مجدد اینستاگرام باید به اپ استور رفته و این برنامه را مجددا نصب نمایید.

پاک-كردن-كش-اينستاگرام-در-اندروید-و-آیفون

روش دوم: پاک کردن تاریخچه جستجو اینستاگرام

روش دوم آموزش پاک کردن کش اینستاگرام در گوشی های آیفون مربوط به تاریخچه جستجوها در برنامه اینستاگرام است. برای انجام این روش کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا باید به برنامه اینستاگرام وارد شده و از بخش پروفایل خود روی علامت سه خط کلیک نمایید.
  2. سپس گزینه settings را انتخاب کنید تا به تنظیمات اینستاگرام وارد شوید.
  3. در این بخش باید روی گزینه Security کلیک کنید.
  4. بعد از انتخاب این گزینه لیستی به شما نمایش داده می شود و شما باید به دنبال گزینه Clear Search history باشید.
  5. با کلیک روی این گزینه و سپس انتخاب Clear All، تاریخچه جستجوی اینستاگرام شما حذف خواهد شد.

 

روش سوم: حذف کش اینستاگرام با استفاده از برنامه های مربوطه

برخی از برنامه های جانبی خاص وجود دارند که مخصوص پاک کردن حافظه پنهان گوشی های آیفون ساخته شده اند. برای مثال می توان به برنامه imyfone umate اشاره کرد. این برنامه مخصوص دسکتاپ بوده و قابلیت های مختلفی دارد. شما می توانید از این برنامه برای پاک کرن حافظه اینستاگرام در آیفون استفاده کنید.

پاک-کردن-کش-اینستاگرام-به-وسیله-نرم-افزار-جانبی

برای این کار باید مراحل زیر را دنبال نمایید:

  • ابتدا باید برنامه imyfone umate را روی سیستم خود نصب کنید.
  • سپس تلفن همراه خود را به رایانه متصل کنید.

پاک-کردن-کش-اینستاگرام-به-وسیله-نرم-افزار-جانبی-

  • بعد از اینکه از شناسایی تلفن همراه روی رایانه مطمئن شدید، گزینه Quick Scan را انتخاب کنید تا حافظه تلفن همراهتان اسکن شده و فایل های اضافی مثل فایل های موجود در حافظه پنهان شناسایی شوند.

پاک-کردن-کش-اینستاگرام-به-وسیله-نرم-افزار-جانبی-

  • در این لحظه لیستی به شما نمایش داده می شود که شامل فایل های اضافی حافظه تلفن همراه شما به همراه میزان فضای اشغال شده توسط آن هاست. شما روی دکمه Clean روبروی دو گزینه temporary files و junk files کلیک کنید تا این فایل ها پاک شوند.

پاک-کردن-کش-اینستاگرام-به-وسیله-نرم-افزار-جانبی-

پاک کردن کش اینستاگرام در اندروید

پاک كردن كش اينستاگرام در اندروید نسبت به آیفون بسیار ساده تر است. برای اینکار شما نیازی به حذف برنامه و خروج از حساب کاربری خود ندارید. در ادامه روش پاک كردن كش اينستاگرام در سامسونگ را به شما آموزش می دهیم. توجه داشته باشید که این روش به نوعی پاسخ سوال حافظه کش اینستاگرام کجاست هم به شمار می رود.

برای انجام این روش کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات گوشی سامسونگ خود وارد شوید و روی گزینه Storage کلیک کنید.
  • سپس گزینه Other Apps را انتخاب نمایید.

پاک-كردن-كش-اينستاگرام-در-اندروید-و-آیفون

  • سپس از لیست به نمایش درآمده برنامه اینستاگرام را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
  • در این زمان کافیست برای پاک کردن حافظه کش اینستاگرام گزینه Clear Cache را بزنید.

پاک-كردن-كش-اينستاگرام-در-اندروید-و-آیفون

با انجام این مراحل، حافظه پنهان اینستاگرام به صورت کامل پاک خواهد شد.

آموزش پاک کردن کش اینستاگرام در شیائومی

در بخش های قبلی آموزش پاک کردن کش اینستاگرام برای اندروید و آیفون را به شما توضیح دادیم. در این بخش تصمیم داریم پاک كردن كش اينستاگرام در شیائومی را بررسی کنیم. نحوه پاک کردن حافظه کش اینستاگرام در گوشی های شیائومی تا حد زیادی مشابه سامسونگ است. برای اینکار باید مراحل زیر را به ترتیب دنبال نمایید:

  1. ابتدا وارد قسمت تنظیمات گوشی شیائومی خود شوید.
  2. سپس از منوی باز شده روی گزینه Apps کلیک نمایید.
  3. در این زمان باید با کلیک روی گزینه Manage Apps وارد قسمت مدیریت برنامه ها شوید.
  4. حال از لیست برنامه های فعال روی تلفن همراهتان، برنامه اینستاگرام را انتخاب کنید.
  5. با باز شدن صفحه مورد نظر، گزینه Clear Cache را انتخاب کنید. این کار باعث می شود که حافظه پنهان اینستاگرام شما به طور کامل پاکسازی شود.

جمع بندی

در این مطلب با آموزش پاک کردن کش اینستاگرام با شما همراه بودیم و سعی کردیم نحوه پاک کردن حافظه اینستاگرام در گوشی های مختلف را به شما آموزش دهیم. شما با این روش ها می توانید حافظه پنهان اینستاگرام خود را پاک کرده و از ایجاد اختلال در عملکرد برنامه ها و تلفن همراه خود جلوگیری کنید. همانطور که گفتیم، پاکسازی حافظه کش در دوره های مختلف و به صورت منظم به بهبود سرعت و عملکرد اینستاگرام و همینطور عملکرد کلی تلفن همراه شما کمک بزرگی خواهد کرد. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد!

 

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.