قابلیت HDR در تلویزیون های هوشمند ایرانی

یکی از پیشرفت‌ هایی که تلویزیون های هوشمند در چندین سال اخیر داشته و توجه بسیاری را به خود جلب نموده، فناوری HDR است. فناوری HDR در تلویزیون باعث افزایش کیفیت نمایش آن می شود. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی فناوری HDR  در تلویزیون بپردازیم و ببینیم که این فناوری دقیقاً چه کاری در تلویزیون انجام می‌دهد.

HDR یک فناوری بسیار کاربردی در نمایشگر تلویزیون ها است که پیش از بررسی مفهوم آن، بهتر است با بررسی مفهوم لغوی آن آشنا شویم. کلمه HDR مخفف High Dynamic Range بوده که معنی آن، محدوده دینامیکی بالا است.  هرچقدر محدوده دینامیکی نمایشگرها بیشتر باشد، کیفیت نمایش تصاویر و ویدئوها در آن هم بیشتر خواهد بود. در واقع اگر یک نمایشگر به HDR مجهز باشد، ترکیب رنگ بیشتر در آن وجود داشته و رنگ تصاویر از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود. تصاویر نمایش ‌داده ‌شده در نمایشگرها درخشان و روشن ‌تر هستند و همین فناوری باعث شده تا مشاهده تصاویر در با قابلیت HDR تلویزیون لذت بخش ‌تر باشد.

حال اگر بخواهیم مفهوم HDR تلویزیون را تخصصی‌ تر بررسی کنیم، باید بگوییم که دو فاکتور مهم در کیفیت نمایش تصاویر در تلویزیون اهمیت زیادی دارد. اولین مورد، نسبت کنتراست است؛ کنتراست همان نحوه نمایش تاریکی و روشنی است که تأثیر زیادی روی کیفیت نمایش تصاویر دارد.

فاکتور FUND که در کیفیت نمایشگر تأثیر زیادی دارد، دقت رنگ  می باشد. اگر شما دو تلویزیون را در کنار هم قرار دهید، قطعاً تلویزیونی که کنتراست بالاتری به همراه دقت رنگ بیشتری دارد، نظر شما را بیشتر جلب خواهد کرد. در واقع این دو فاکتور به شما کمک می‌کند تا تصاویر نمایشی واقعی ‌تر به نظر برسند. حتی گاهی اوقات ممکن است یک تلویزیون FULL HD با کنتراست و دقت رنگ بالاتر، نسبت به یک تلویزیون با رزولوشن 4K که کنتراست و دقت رنگ پایین‌ تری دارد برنده باشد.

فناوری HDR به شما کمک می‌ کند تا بتوانید کنتراست تصاویر و همچنین دقت رنگ توسعه پیدا کند؛ به عبارت ساده‌ تر، قسمت ‌های روشن تلویزیون روشن ‌تر شده و عمق تصاویر بیشتر می‌شود.

سه مورد از پرکاربردترین ورژن‌های HDR تلویزیون عبارتند از: ورژن HDR10، ورژن Dolby و ورژن HDR10+.

مهم ‌ترین ویژگی برای خرید تلویزیون HDR کدام است؟

اگر قصد خرید تلویزیون  با فناوری HDR را داشته باشید، حتما این سوال برای شما پیش می ‌آید که مهم‌ ترین ویژگی برای خرید بهترین تلویزیون های بازار  چیست. در حالت کلی فناوری HDR تلویزیون به شما 3 ویژگی عالی و منحصربفرد شامل جزئیات بیشتر

، رنگ های بیشتر و قابلیت HDR10+ Adaptiv را فراهم می کند. در ادامه به سه برند پرفروش تلویزیونHDR  دوو و تلویزیونHDR  اسنوا و تلویزیونHDR  جی پلاس می پردازیم.

  • تلویزیون هوشمند دوو

یکی از مشهورترین مارک‌ های تلویزیون که امروزه در بازار موجود است، دوو می‌ باشد. تلویزیون ‌های دوو سال‌هاست که جای خود را در مغازه و خانه‌ها باز کرده‌ اند و کمتر کسی می ‌تواند کیفیت تلویزیون دوو را انکار کند .تلویزیون‌های دوو همگی اسمارت و هوشمند هستند. شما می ‌توانید با خرید تلویزیون دوو هوشمند به راحتی به اینترنت وصل شوید و کارهای متنوعی از قبیل بازی کردن، فیلم دیدن، جستجو کردن و… را به کمک آن انجام دهید. در خانه سینمای سه بعدی و چهار بعدی را تجربه کنید. بسیاری از مدل‌های تلویزیون‌های دوو از این قابلیت هیجان انگیز برخوردار هستند. با کمک این توانایی تلویزیون‌ها، بیننده می ‌تواند فیلم و عکس‌ها را به صورت سه بعدی و یا چهار بعدی تماشا کند. دوو تلویزیون های خود را از نظر نوع پنل در دسته‌های ال ای دی، ال سی دی و پلاسما و از نظر نوع کیفیت در دسته های نوع کیفیت تصویر، به دسته‌های 4k، فول اچ دی (FHD) و اچ دی (HD) تولید می کند و بالاترین تنوع در طرح و مدل را در دسته تلویزیون های ال ای دی هوشمند دارد. سایز صفحه تلویزیون های تولیدی دوو از 32 اینچ تا 75 اینچ است و سایزهای 43، 50 و 55 اینچ  از پرفروش ترین های دوو می باشند. وضوح و بلندی صدا با کیفیت دالبی، دالبی دیجیتال و دالبی دیجیتال پلاس، سیستم عامل اندروید، ریموت کنترل هوشمند، پنل باکیفی +A و ضد شوک، ورودی  USB، ورودی  HDMI، اتصال بی سیم به موبایل و بلوتوث برخی از ویژگی های نوین تلویزیون های دوو هستند.

  • تلویزیون هوشمند اسنوا

تلویزیون‌های اسنوا در 13 مدل از انواع 4K  ،Full HD ،HD  و در اندازه‌های 32 اینچ، 43 اینچ، 49 اینچ، 50 اینچ و 55 اینچ تولید و روانه بازار شده است. هر یک از این مدل ‌های تلویزیون اسنوا با مشخصات و کیفیت ساخت متفاوت که امکانات و قابلیت‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تولید شده است. عوامل مختلفی در کیفیت تلویزیون اسنوا تاثیرگذار هستند. یکی از این عوامل، امکانات تلویزیون می باشد. در خرید تلویزیون اسمارت اسنوا با توجه به مدل آن ها به سیستم عامل اندروید، پنل A+ و فناوری  HDR10 ، قابلیت اتصال به وای فای، عدم محدودیت دید در پنل نمایشگر، پردازشگر 4 هسته ای و قابلیت نصب روی دیوار و فناوری های بی سیم ت.

  • تلویزیون هوشمند جی پلاس

سری Stellar تلویزیون‌های جی پلاس در 3 سایز 50 اینچ، 55 اینچ و 56 اینچ تولید و عرضه بازار شده است. کیفیت تلویزیون جی پلاس stellar با دارا بودن رزولوشن  UHD، نمایش عالی‌ترین تصاویر را بر روی دستگاه تضمین کرده است. این مدل تلویزیون جی پلاس با پشتیبانی بیش از 80 میلیون پیکسل و یک میلیارد رنگ، شفافیت و وضوح بسیار بالای نمایش تصاویر در زمان تماشای فیلم و بازی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین این سری تلویزیون های هوشمند  جی پلاس مجهز به سیستم عامل اندروید 4.4 می‌ باشد که نیاز کاربران را برای دسترسی به انواع امکانات و قابلیت‌ های هوشمند برطرف خواهد کرد. وجود پنل  +A، قابلیت کاهش اتومات نویز تصویر، تقویت سیگنال‌های دریافتی تلویزیون و… از دیگر قابلیت‌ های این سری برند جی پلاس می ‌باشد.

سری style تلویزیون‌های جی پلاس  در دو سایز 43 اینچ و 50 اینچ تولید و عرضه بازار شده است. کیفیت تلویزیون جی پلاس style با دارا بودن رزولوشن  Full HD، قابلیت کاهش خودکار نویز تصویر، تقویت سیگنال، پشتیبانی از تمام شبکه‌های دیجیتال، تکنولوژی  Time Shift، ضبط بر روی حافظه خارجی و… از جمله امکانات این سری برند ایرانی می‌باشد که جزو مزیت‌ها و نقطه قوت این دستگاه برای ترجیح انتخابی باید ذکر کرد و بر قیمت تلویزیون جی پلاس هوشمند نیز تاثیر دارد.

در بررسی تلویزیون جی پلاس برای هر مدل و سری دستگاه، کیفیت تصویر و شفافیت نمایش در زمان تماشای فیلم حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. بهره ‌مندی از برخی فناوری‌های مدرن و ضروری چون وجود پنل +A, IPS, فناوری HDR,  4K  و… باعث شفافیت بالا و نمایش تصاویر با رنگ‌های کاملا غنی و خالص با کنتراست بالا شده است.

تکنولوژی Time Shift و یا همان تکنولوژی جابجایی زمان، قابلیت تماشای مجدد برنامه‌  ی مورد نظر شما را فراهم خواهد کرد. در واقع این قابلیت کاربردی در تلویزیون جی پلاس به شما این امکان را می‌دهد که در زمان تماشای برنامه‌ ها، به راحتی بتوانید تصویر را به چند دقیقه قابل برگردانید و مجددا بخش مورد نظر خود را تماشا کنید. همچنین قابلیت کاهش دهنده خودکار نویز تصاویر باعث می‌ شود که تصاویر دارای نویز و غیرشفاف به طور اتومات به تصاویر واضح و صاف تبدیل شوند. درگاه‌ های ورودی و خروجی این مدل تلویزیون‌ های هوشمند جی پلاس دارای ورودی USB HDMI، کامپوزیت، کامپوننت، وای فای، خروجی هدفون، بلوتوث و… می ‌باشد.

مولفه دیگر در بررسی تلویزیون جی پلاس، سیستم صوتی و اسپیکرهای دستگاه می‌باشد. اغلب مدل‌های تلویزیون G Plus دارای سیستم صوتی دوکاناله با توان خروجی ۱۶ وات صدا که هر یک ۸ وات است، می‌باشند. با وجود این سیستم صوتی قدرتمند و صدای شفاف و واضح، شما نیازی به خرید سیستم‌های صوتی جانبی چون ساند بار نخواهید داشت.

فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله انواع تلویزیون را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای مشاهده فیلم درباره انواع می توانید کانال آپارات انتخاب سنتر را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که شما با خرید از فروشگاه اینترنتی انتخاب سنتر، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات نقدی جشنواره انتخاب سنتر، از هدیه اولین خرید آنلاین نیز بهره مند می شوید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.