چگونه بفهمیم صفحه لپ تاپ چند اینچ است ؟

فهمیدن اینچ صفحه لپ تاپ تنها از طریق مراجعه به اطلاعات سیستم امکان پذیر است، که البته این نکته در زمان خرید لپ تاپ بسیار حائز اهمیت می باشد. یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید انواع لپ تاپ و سیستم های خانگی اندازه صفحه نمایشگر یا به اصطلاح اینچ لپ تاپ است برای فهمیدن اینچ صفحه لپ تاپ و کسب اطلاعات محصول می توانید به اکثر سایت های فروشنده مراجعه کنید و یا از اطلاعاتی که توسط فروشنده در اختیار شما قرار می گیرد استفاده نمایید. داشتن اطلاعات کامل در رابطه با مشخصات و مدل بهترین صفحه نمایش لپ تاپ می تواند نقش سازنده ای در خرید کاربران داشته باشد؛ چرا که برخی افراد با هدف انجام ادیت و فعالیت های گرافیکی قصد خرید لپ تاپ را دارد و چنانچه صفحه نمایش کوچک باشد نمی توانند تصاویر را به بهترین شکل مشاهده و Edit نمایند.فهمیدن-اینچ-صفحه-لپ-تاپ-ااندازه‌های-معمول-صفحه-نمایش-لپ-تاپ

از کجا بفهمیم لپ تاپ چند اینچ است؟

ممکن است تصور کنید که فهمیدن مدل و مشخصات ریز لپ تاپ نمی تواند نقش خیلی کاربردی داشته باشد! این در حالی این است که داشتن اطلاعات کامل در رابطه با مشخصات و ویژگی های لپ تاپ می تواند نقش سازنده ای در خرید باتری، نصب و پیکربندی درایوها، رفع مشکلات احتمالی ایفا کند. در واقع با فهمیدن این اطلاعات می توانید از بروز خطا و مشکلات احتمالی نیز جلوگیری نمایید.
برای اینکه بتوانید اطلاعات کاملی از تمامی مشخصات لپ تاپ و دیگر سیستم ها به دست آورید می توانید یا به دفترچه راهنما مراجعه نمایید و یا از طریق برخی نرم افزارها در این جهت اقدام کنید.

نرم افزار سیستم

یکی از نرم افزارهای کاربردی که به واسطه آن می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با اینچ لپ تاپ و دیگر مشخصات آن به دست آورید System  Information Viewer است که به شما امکان کسب اطلاعات در رابطه با تمامی فایل های اجرایی و… را می دهد.

نرم-افزار--system-information-viewer-فهمیدن-اینچ-صفحه-لپ-تاپ-

علاوه بر موارد عنوان شده از این نرم افزارهایی که می تواند اطلاعات کاملی در رابطه با مشخصات سیستم در اختیار شما قرار دهد می توان به CrystalDiskInfo2 و Wise System Monitor4 اشاره کرد که می توان به واسطه آنها علاوه بر اطلاعات کلی از جزئیات نیز مطلع شد.

مشخصات بدنه

علاوه بر استفاده از نرم افزار به روش های دیگر می توانید اطلاعات کاملی در رابطه با اندازه اینچ صفحه نمایش لپ تاپ به دست آورید که از ساده ترین این روش ها مشاهده مشخصات درج شده روی بدنه لپ تاپ است.

چرا فهمیدن اینچ لپ تاپ اهمیت دارد؟

ممکن است تصور کنید که فهمیدن اینچ صفحه لپ تاپ اهمیت چندانی ندارد، این تصور اشتباه را کنار بگذارید چرا که فهمیدن اینچ صفحه لپ تاپ به اندازه پردازنده های گرافیکی یا CPU از اهمیت زیادی برخوردار است که در واقع یکی از مهم ترین نکات در زمان خرید لپ تاپ به حساب می آید و می توانند نقش سازنده ای در زمان استفاده از لپ تاپ داشته باشد؛ چرا که کیفیت صفحه لپ تاپ و همچنین رزولوشن آن تاثیر زیادی در خروجی سیستم خواهد داشت. در واقع تمامی عملکردهای لپ تاپ از طریق خروجی نمایش داده می شود؛ پس هرچه نمایشگر با کیفیت تر باشد می توانید خروجی بهتری را دریافت نمایید. علاوه بر اینچ لپ‌ تاپ، رزولوشن لپ تاپ نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

فهمیدن-اینچ-صفحه-لپ-تاپ-اندازه-گرفتن-ابعاد-صفحه-نمایش-لپ-تاپ

چگونه بفهمیم صفحه لپ تاپ چند اینچ است ؟

یکی از مهم ترین نکات در فهمیدن اینچ صفحه لپ تاپ، اندازه صفحه نمایشگر است که بر اساس پارامترهای خاصی دسته بندی می شود:

صفحه نمایش 10 اینچ تا 13.3 اینچ: انتخاب ایده آل برای کاربرانی که فعالیت های کاری یا درسی خیلی حرفه ای ندارند، این سیستم ها بسیار سبک هستند و حمل و نقل آن ها راحت است.

صفحه نمایش 14 اینچ تا 16 اینچ: معمول ترین مدل های لپ تاپ در این دسته قرار می گیرد و با داشتن قابلیت های ویژه جزء پرفروش ترین ها هستند، از ویژگی های این مدل ها می توان به وزن مناسب و اندازه باریک آن اشاره کرد.

صفحه نمایش 17 اینچ تا 19 اینچ: مدل های بی نظیری که برای فعالیت هایی همچون گرافیک و ادیت فیلم بسیار مناسب هستند، در واقع می توان آن ها را جایگزین سیستم های رومیزی کنید.

صفحه نمایش 20 اینچ به بالا: مدل های فوق العاده و بی نظیری که می توانند قابلیت های ویژه ای را در اختیار کاربران قرار دهند.

نتیجه گیری

با توجه به موارد عنوان شده، برای فهمیدن اینچ صفحه لپ تاپ روش های زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به استفاده از نرم افزارهای کاربردی و مشاهده مشخصات بدنه اشاره کرد. علاوه بر این می توان به قسمت About سیستم مراجعه کنید. این قابلیت ها به شما کمک می کند تا بتوانید به سادگی علاوه بر فهمیدن اینچ صفحه لپ تاپ، اطلاعات جامعی در رابطه با سایر مشخصات سیستم به دست آورید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.