بهترین روش آموزش تایپ ده‌انگشتی

تایپ ده انگشتی یکی از مهارت‌های ضروری این روزهاست که به واسطه رشد استفاده از کامپیوتر و فناوری بسیار برای کاربران اهمیت پیدا کرده است. همانطوری که از نام این مهارت پیداست؛ شما در حین تایپ از همه ده انگشت خود استفاده می‌کنید و به شما کمک کند که با سرعت و دقت بیشتری به کارهایتان بپردازید. اما مواردی که گفته شد، تنها مزیت‌های تایپ ده انگشتی نیست؛ در عین حال باعث حفظ سلامتی دست‌، مچ، شانه، چشم و گردن شما هم می‌شود.

در تایپ ده انگشتی نیازی ندارید که دائما به کیبورد نگاه کنید؛ بلکه کلیدها را با اتکا به حافظه عضلانی فشار می‌دهید. یکی از مزیت‌های مهم این روش در تایپ کردن، اصلاح سریع غلط‌های املایی احتمالی است. زیرا  نگاهتان به مانیتور است و هیچ اشتباه تایپی‌ای از چشمتان پنهان نمی‌ماند. این مهارت به شما امکان می‌دهد که در هر محیطی، بتوانید برای خودتان یک پرستیژ شغلی ایجاد کنید.

حتی اگر هنوز هم شغلی ندارید، به شما نوید این را می‌دهیم که می‌توانید با یاد گرفتن تایپ ده انگشتی، برای خودتان فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد کنید؛ از تبدیل شدن به یک تاپیست ساده بگیرید تا کسب درآمد‌های دلاری.

یاد گرفتن تایپ ده انگشتی

اما چطور می‌توانیم تایپ ده انگشتی را بیاموزیم؟

تمرین تایپ ده انگشتی به شیوه‌های قدیمی می‌تواند برای شما کسل‌کننده باشد. ما به شما توصیه می‌کنیم که از پلتفرم‌های آنلاین برای این کار استفاده کنید که یادگیری را شبیه یک بازی ارائه کرده‌اند و می‌توانید تمرین‌هایتان را با لذت انجام بدهید.

یوتایپ؛ لذت آموختن آسان تایپ ده‌ انگشتی

سایت یوتایپ یکی از پلتفرم‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن تایپ ده انگشتی را به روشی ساده بیاموزید. آموزش تایپ ده انگشتی فارسی، انگلیسی، تایپ اعداد و تایپ برنامه‌نویسی از امکانات این سایت است و شما می‌توانید با دنبال کردن درس‌های آن به سادگی و طی زمان نسبتا کوتاهی در تایپ ده انگشتی استاد شوید.

آن تایپ ده انگشتی را به روشی ساده

اما از امکانات سایت یوتایپ می‌توانیم به تست سرعت تایپ (به دو زبان فارسی و انگلیسی) و گزارش‌گیری اشاره کنیم. شما می‌توانید به عنوان کاربر پس از انجام تمرین‌های خود، به نمودارهای گزارش پیشرفت مراجعه کنید و از پیشرفت خودتان مطلع شوید، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید و برای تمرین بیشتر برنامه‌ریزی کنید.

تست سرعت تایپ 10 انگشتی

یاد گرفتن تایپ ده‌انگشتی چقدر طول می‌کشد؟

پیش‌ از تولد سایت‌هایی مانند یوتایپ، افراد برای یاد گرفتن تایپ ده‌انگشتی باید به آموزشگاه‌ها مراجعه می‌کردند. همین موضوع باعث صرف هزینه و زمان بیشتری می‌شد. حال آنکه امروزه تنها کافیست با یک کامپیوتر و یا لب‌تاب، به اینترنت متصل شوید. تنها چیزی که در مدت زمان یادگیری تایپ ده انگشتی برای شما موثر خواهد بود، زمانی است که صرف آن می‌کنید. اگر به طور منظم روزی 20 دقیقه در سایت یوتایپ تمرین کنید، می‌توانید در مدت یک ماه تایپ ده انگشتی را با سرعت 40 کلمه در دقیقه بیاموزید. برای بالاتر بردن سرعت تایپتان نیاز است بیشتر تمرین کنید و مشخص است که تداوم در تمرین بهترین راه حل خبره شدن در مهارت‌هاست.

توصیه می‌کنیم کتاب رایگان تایپ ده انگشتی را نیز مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری درباره این مهارت ضروری کسب کنید. آگاه باشید که تنها تایپیست‌ها نیستند که به تایپ ده انگشتی نیاز دارند؛ همه کاربران کامپیوتر، دانشجویان، دانش‌آموزان، وکلا، مترجمان و نویسندگان، خبرنگاران، مهندسان، حسابدارها و هر رسته شغلی دیگری که به ذهنتتان می‌آید به این مهارت نیاز پیدا خواهند کرد.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.