نحوه دانلود برنامه شاد + [ امکانات و ویژگی ها ]

برنامه شاد، یکی از معروف ترین برنامه ها در دو سال اخیر است که با داشتن قابلیت های متفاوت توانسته بار سنگین آموزش دانش آموزان را به دوش بکشد. با شیوع و همه گیری بیماری کرونا، خیلی از والدین اجازه رفتن به سر کلاس را به فرزندان خود ندادند و دولت برای اینکه دانش آموزان از آموزش و آموختن جا نمانند به فکر راه اندازه مدرسه مجازی افتاد؛ همین امر سبب شد تا پای برنامه شاد به دنیای تحصیل باز شود. این روزها شاهد تدریس موفق معلمان در این اپلیکیشن هستیم و دانش آموزان بر اساس برنامه درسی مقرر، همانند مدرسه واقعی در این برنامه حاضر و به انجام تکالیف خود می پردازند. مبحث جدیدترین اخبار و ترفند های تکنولوژی را به توضیحات کاملی در رابطه با نحوه دانلود برنامه شاد و نصب آن اختصاص داده ایم، همچنین سعی داریم در ادامه به نحوه استفاده و ورود به این برنامه، امکانات و ویژگی های آن نیز بپردازیم، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-نحوه-دانلود-برنامه-شاد

چطور برنامه شاد را دانلود کنم؟

با توجه به اهمیت برنامه شاد در زندگی دانش آموزان روش های متفاوتی برای دانلود و نصب این برنامه فراهم شده که از مهم ترین آنها می توان ورود به سایت و سامانه شاد اشاره کرد. پس از ورود به سایت شاد با صفحه ای که دو گزینه در آن برای شما فراهم شده است مواجه خواهید شد. اگر قصد دانلود نسخه اندروید آن را دارید می توانید روی گزینه اول کلیک کنید. اما چنانچه تمایلی به دانلود ندارید و تنها می خواهید از طریق مرورگر وارد این برنامه شوید پیشنهاد می کنیم روی گزینه دوم کلیک نمایید، تا برنامه شاد با تمامی امکانات و قابلیت های آن برای شما نمایش داده شود. لازم به ذکر است که بدانید این برنامه می تواند دسترسی کاملی به داده ها و دیتای اطلاعات گوشی و یا حتی سیستم شما داشته باشد پس توصیه می کنیم برای دانلود برنامه به وب سایت ها و یا فروشگاه های معتبر مراجعه کنید که از بهترین انتخاب ها می توان سامان به سامانه شاد و سایت آن اشاره کرد.

چطور برنامه شاد را نصب کنم؟

خوب تا این مرحله متوجه شده اید که برای دانلود برنامه شاد باید به وب سایت یا فروشگاه های معتبر مراجعه کنید، پس از دانلود و نصب برنامه شاد، آن را راه اندازی کنید. مراحل راه اندازی این برنامه با توجه به اینکه تمامی اطلاعات آن به زبان فارسی می باشد بسیار ساده است؛ پس مشکلی برای نصب و راه اندازی ندارید.

گام اول

لازم است که روی گزینه ورود به برنامه کلیک کنید تا مراحل نصب آغاز شود.

گام دوم

پس از ورود به برنامه با این تصویر رو به رو خواهید شد که به شما امکان ثبت اطلاعات را می دهد و شما باید بر اساس وظیفه ی خود وارد هر یک از فیلد ها شوید. به عنوان مثال اگر نقش دانش آموز، مدیر یا معلم را دارید می توانید گزینه اول را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که در تمامی مراحل و پس از ورود اطلاعات حتماً باید روی گزینه ثبت اطلاعات کلیک کنید تا ذخیره شود.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-بعد-از-نصب-برنامه-وارد--چنین-صفحه-ای-می-شوید-1

 

گام سوم

خوب پس از انتخاب یکی از فیلدهایی که در تصویر بالا وجود دارد و همانطور که در تصویر زیر می بینید برای شما دو گزینه نمایش داده شده، چنانچه دانش آموز هستید می بایست روی گزینه اول کلیک کرده تا امکان افزودن شما به کلاس فراهم شود. گزینه دوم مربوط به معلمین است و لیست اسامی دانش آموزان برای آنها نمایش داده می شود.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-اگر-دانش-آموز-یا-معلم-هستید-گزینه-اول-را-انتخاب-نمایید-2

گام چهارم

همانند دیگر اپلیکیشن های موجود در دنیا، برنامه شاد نیز دارای یک بخش احراز هویت و امنیت است همانطور که در تصویر زیر می بینید پس از ورود به قسمت افزودن دانش آموز صفحه ای برای شما با هدف احراز هویت باز می شود و باید تمامی اطلاعات خود را در آن وارد نمایید تا سامانه مطمئن شود شما به عنوان دانش آموز قصد ورود به کلاس را دارید.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-گزینه-احراز-هویت-را-انتخاب-نمایید-3

گام پنجم

همانطور که عنوان شد بر اساس فیلد های مشخص شده در تصویر زیر می بایست اطلاعات را وارد نمایید، در این قسمت از شما یک شماره تلفن می خواهند، که باید شماره وارد شده روشن باشد تا بتوانید از آن در برنامه شاد استفاده کنید. فیلد بعدی به کد ملی اختصاص داده شده که با وارد کردن آن تمامی اطلاعات ثبت شده در آرشیو مدرسه برای معلم نمایش داده می شود. باید تمامی بخش های مشخص شده با اطلاعات درست پر و در نهایت روی گزینه ورود به گروه کلاس من بزنید.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-اطلاعات-درخواستی-را-وارد-نمایید.4

گام ششم

خب همان طور که در تصویر زیر می بینید احراز هویت در سامانه شاد با موفقیت انجام شد پس از اینکه اطلاعات وارد شد تمامی آن به شما نمایش داده می شود و در صورت صحت اطلاعات روی گزینه تایید و عضویت کلیک کنید۔

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-احراز-هویت-5

گام هفتم

خوب در این قسمت مجدداً به صفحه اول باز می گردیم، روی گزینه ورود مدیر معلم و دانش آموز کلیک کنید تا بتوانید نقش خود را در برنامه شاد ثبت نمایید.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-صفحه-اول-پس-از-احراز-هویت-6

گام هشتم

همانطور که در تصویر زیر می بینید، نقش مدیر معلم و دانش آموز به شما نمایش داده شده که بر اساس نقش خود می بایست روی یکی از گزینه ها کلیک کنید.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-سپس-گزینه-سوم-یعنی-دانش-آموز-را-انتخاب-نمایید-7

گام نهم

مجدداً صفحه دوم برای شما باز می شود که در این حالت شما اطلاعات را کاملاً از پیش وارد کرده و تنها باید روی گزینه افزودن دانش آموز کلیک کنید.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-افزودن-دانش-آموز-8

گام دهم

در تصویر زیر می بینید لیست دانش آموزان برای شما نمایش داده می شود و تنها کاری که شما انجام می دهید این است که از میان لیست موجود نام خود را بیابید و روی آن کلیک کنید۔

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-گزینه-نمایش-داده-شده-با-نام-دانش-آموز--را-انتخاب-کنید

گام یازدهم

در تصویر زیر عنوان کلاس و مدرسه را به شما نمایش می دهد با ورود به این کلاس می توانید به سادگی از برنامه شاد و امکانات و قابلیت های آن استفاده نمایید.

نحوه-دانلود-برنامه-شاد-کلاس-را-انتخاب-کنید-و-وارد-شوید

استفاده از اپلیکیشن شاد چه مزایا و معایبی دارد؟

همانطور که می دانید معمولاً استفاده از اپلیکیشن‌ ها مزایا و معایب زیادی را به همراه دارد که برنامه شاد به دلیل داشتن بستر و محیط مناسب، مزایا و امکانات زیادی را برای کاربران فراهم می کند. از مهم ترین مزایای این برنامه می توان به دانلود رایگان و حجم بسیار کم آن اشاره کرد. با توجه به اینکه این برنامه ساخت کشور ایران است پس با توجه به قابلیت های گوشی های هوشمند موجود در ایران طراحی و ساخته شده، همچنین تمامی امکانات و مسیرهای استفاده از آن به زبان فارسی است و افراد می توانند در هر رده سنی و با هر میزان تحصیلات از آن استفاده کنند.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که سبب محبوبیت برنامه شاد شده وجود استیکرها و قابلیت تنظیم ظاهر برنامه است که می‌ تواند برای دانش آموزان دبستانی بسیار شاد و مفرح باشد.
حریم خصوصی کاربران بسیار اهمیت دارد و همین امر سبب شده که طراحان این برنامه سعی داشته باشند برای حفظ حریم و امنیت کاربران اقدامات حیاتی را انجام دهند؛ به همین دلیل دانش آموزان نمی توانند برای پاسخ به سوالات معلمین از راه تقلب استفاده کنند.

از دیگر ویژگی ها و مزایای این محصول می توان به قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های اندروید، ویندوز و IOS اشاره کرد. همچنین اگر قصد نصب ندارید می توانید با توجه به نسخه وب این برنامه برای استفاده از آن از مرورگرها استفاده نمایید.

یکی دیگر از مزایای استفاده از برنامه شاد قابلیت ذخیره فایل ها است؛ برخی از برنامه ها این امکان را ندارند و افراد نمی دانند برای ذخیره سازی فایل و اطلاعات خود چه اقداماتی را باید انجام دهند.

با وجود تمامی موارد عنوان شده برنامه شاد هنوز تکمیل و کامل نشده و همچنان دارای نقص ها و معایبی می باشد که از مهم ترین آن می‌ توان به عدم امکان تماس تصویری و صوتی اشاره کرد، به علاوه افراد نمی توانند در نقش دانش آموز به یکدیگر پیام بدهند که این نیز یکی دیگر از معایب این برنامه به حساب می آید. همچنین با وجود رایگان و کم حجم بودن برنامه حجم اینترنت مصرفی آن بسیار بالا است و با توجه به سرعت کم اینترنت موجود در کشور سختی های زیادی را به همراه دارد.

سوالات متداول:

 

  • آیا شماره من را همه می بینند؟

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از برنامه شاد قابلیت مخفی کردن شماره تلفن همراه است، شما می توانید از طریق تنظیمات برنامه روی گزینه حریم خصوصی کلیک کرده تا موارد پیش فرض به شما نمایش داده شود، بر اساس تمایلات خود  آن را تغییر دهید.

  • چطور می توانم اطلاعاتم را در مکانی خاص ذخیره کنم؟

همانطور که عنوان شد شخصی سازی اطلاعات یکی دیگر از ویژگی ها و امکانات برنامه شاد به حساب می آید و شما می توانید در صفحه اصلی روی گزینه فضای ابری شخصی کلیک کنید و به انتخاب خود مکانی را برای ذخیره سازی اطلاعات مورد نظر انتخاب نمایید.

  • چطور می توانم در نقش معلم، گروه را به کانال تبدیل کنم؟

گاهی ممکن است به دلایل خاصی پیام های نامناسبی به گروه ارسال شود که متناسب سن دانش آموزان نیست، به همین دلیل معلمان می توانند با تبدیل گروه به کانال از ارسال های نامناسب جلوگیری کنند. برای این کار معلم باید وارد تنظیمات گروه شود و دسترسی اعضای گروه را خاموش کند۔

  • چطور برای دانش آموزان تکلیف مشخص کنم؟

بدون شک هیچ تدریسی بدون آزمون موفق نخواهد بود! اگر در نقش معلم وارد برنامه شاد شده اید، با ورود به صفحه اصلی و انتخاب مدرسه و کلاس مورد نظر، دو گزینه افزودن کار و نمایش کار به شما نمایش داده می شود. برای تعیین تکلیف باید روی گزینه افزودن کار کلیک کنید و مطالبی که تحت عنوان تکلیف می خواهید برای دانش آموزان تعیین کنید را در فیلدهای مشخص شده قرار دهید. برای این که تکالیف به دانش آموزان نمایش داده شود باید گزینه Disabled را از حالت Task Mode به Active تغییر دهید.

ارسال نظر ارزشمندتان

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.